Page 22 - Revista ZIUA Cargo octombrie 2019
P. 22

 SURI SPED
Focus pe ceea ce
contează
Povestea Suri Sped reprezintă rețeta prin care o firmă mică poate rămâne independentă și poate funcționa profitabil, fără a recurge la compromisuri.
  Apărută în 2010, în plină criză, firma a învățat, încă de la în- ceput, să folosească cât mai bine oportunitățile existente.
Inițial, Suri Sped a funcționat în calitate de casă de expediție, iar, după primul an de activitate, a început să exploateze propriul parc.
„Începând cu 2011, ne-am cumpă- rat propriile camioane și, de atunci, am achiziționat doar autovehicule noi. Am ales camioanele DAF, pentru că am considerat că acestea oferă cel mai bun raport preț-calitate”, a arătat Florin Neamțu, director general Suri Sped.
Fără costuri neprevăzute
Pentru a avea costuri predictive și competitive, Suri Sped are un parc de camioane nou. Practic, autovehiculele sunt înlocuite la fiecare trei ani, fiind, în toată această perioadă, acoperite de contracte de mentenanță și repa- rații, inclusiv tractare.
„Plătim o sumă lunară care aco- peră toate aceste costuri. În acest fel, nu riscăm să apară costuri neprevă- zute. În nouă ani de operare a flotei, nu am avut niciun fel de problemă, iar camioanele sunt returnate la fiecare trei ani. Achiziția o facem prin credit bancar”, a declarat Florin Neamțu.
De asemenea, este stabilit de la început prețul de buy-back și condițiile în care camioanele sunt returnate.
Iar acest model de achiziție și-a dovedit deja utilitatea.
„La semiremorci, suntem la al doilea ciclu, iar la camioane începem deja al patrulea ciclu de înlocuire. Acest sistem are numeroase avantaje – știm exact ce costuri avem în cei trei ani de exploatare, avem promi- siunea de răscumpărare...”, a explicat directorul general Suri Sped.
Semiremorcile sunt exploatate șase ani și sunt acoperite de contracte de mentenanță în mod similar cu auto- vehiculele.
„Semiremorcile sunt de la Schmitz Cargobull și, pentru ultimele cinci uni-
tăți achiziționate, am optat pentru agregatul lor. În prețul de achiziție, a- vem incluse mentenanța și reparațiile pe patru ani și am optat inclusiv pentru soluția lor telematică”, a completat Florin Neamțu.
Reprezentanții carosierului sunt conectați prin soluția telematică la agregatele de pe semiremorci și sesi- zează orice eroare în funcționare.
„În aceste cazuri, sunt sunat și au fost momente în care am știut înaintea șoferului că agregatul s-a oprit în mod anormal. În plus, dacă este cazul, pro-
ducătorul ne informează asupra celui mai apropiat service și face programă- rile necesare (inclusiv transmite nece- sarul de piese). Viteza de reacție este foarte bună și, mulțumită contractului pe care îl avem, nu avem nici proble- ma plăților”, a declarat directorul gene- ral Suri Sped.
200.000 km/an pentru fiecare camion
La prima vedere, această abor- dare „comodă” ar putea avea un im-
PIAȚĂ ȘI COMPANII
 22.............................................................................................................................................. octombrie 2019












































































   20   21   22   23   24