Page 20 - Revista ZIUA Cargo octombrie 2019
P. 20

 MARVICON
România, Belgia
și înapoi
Faptul că antreprenorii din vestul Europei au deschis firme în est a depășit de mult stadiul de tendință. Aceasta este o parte din realitatea afacerii de transport la nivel european.
  Transporturile, în general, re- prezintă un domeniu în care, având în vedere marjele des- tul de mici de profit, este obligatoriu să creezi și să reajustezi cadrul de funcționare pentru a beneficia de toate avantajele posibile – finanțare ieftină din vest și costuri competitive cu forța de muncă din est.
Povestea Marvicon este, însă, mai mult decât atât. Pe lângă componenta business, Marvicon este o companie tânără, în care pasiunea și dorința de afirmare sunt la un nivel ridicat, iar respectul, prietenia și, mai ales, în- crederea sunt valori țintite zi de zi.
Atunci când firma belgiană Be- Trans a decis să își asigure prezența în estul Europei, a ales România și, după o scurtă încercare la București, a decis că Oradea este locul potrivit, mai ales datorită apropierii față de granița vestică.
Sediu în România, camioane în- matriculate aici, șoferi și dispeceri români și... lucru mai rar întâlnit la fir- mele străine – management românesc.
„Eu am ajuns, în 2012, în Belgia și am început activitatea ca dispecer. Apoi am răspuns de toți dispecerii, apoi de angajarea șoferilor... Practic, eram responsabil pentru tot ceea ce însemna parte operațională din Ro- mânia. Acesta este momentul în care patronul companiei și-a dorit să des- chidă în România o filială organizată altfel și mai aproape de frontiera de Vest”, a explicat Ilie Ilea, director ge- neral Marvicon.
Specialiști pe containere
Be-Trans s-a specializat, încă de la apariție (1998), pe transportul de containere.
„Avem toate tipurile și configurațiile de echipament pentru transportul de containere, iar, din 2014, s-a dezvoltat și transportul de mărfuri generale (pre- late). Astăzi, acest segment operează o flotă de 50 de ansambluri. Flota din Belgia însumează 210 camioane și
300 șasiuri pentru containere”, a arătat Ilie Ilea.
Numărul mai mare de șasiuri per- mite optimizarea activității, prin lăsarea acestora la clienți, pentru operațiunile de încărcare/descărcare.
În plus, compania are un depozit deschis, în 2016, în Belgia, cu o hală de 10.000 mp și un teren total de 7 hec- tare, acolo fiind și sediul central. Toto- dată, există o bază și în Anvers, de- dicată, de asemenea, transportului containerizat.
„Avantajul este că aceasta este si- tuată chiar în port și, pentru a eficienti- za activitatea, avem 20 de șoferi spe- cializați pe operațiunile portuare. Terminalul este foarte aglomerat și faptul că șoferii pot prelua containere direct din curtea noastră înseamnă ore bune câștigate”, a completat Ilie Ilea.
Activitatea Marvicon, inițial inte- grată 100% cu cea a firmei mamă Be-Trans, începe să dezvolte și com- ponente separate.
„Cel mai important client al Marvicon este Be-Trans, pentru că cea mai mare parte a camioanelor noastre lucrează pentru firma mamă. Plata se face săp- tămânal și, astfel, nu avem probleme de cash-flow. Însă, de la înființarea com-
paniei, am început să dezvoltăm propriul portofoliu de clienți, iar, anul acesta, am angajat un director comer- cial cu experiență. Ținta noastră este să ne dezvoltăm cât mai mult indepen- dent de compania din Belgia”, a explicat directorul general Marvicon, firmă care, anul acesta, va atinge o cifră de afaceri de aproximativ 20 de milioane de euro.
Astăzi, Marvicon are un parc de 143 de camioane, majoritatea lucrând pentru Be-Trans.
Soluții IT dedicate
Instrumentul principal ce asigură colaborarea dintre Marvicon și Be- Trans este o soluție IT de planning dedicată, inițial, doar transportului de containere. Cu timpul, a fost dezvol- tată și partea specifică transportului cu prelată.
„Dezvoltatorul acestei soluții este o companie din Belgia. Toate cursele planificate sunt ușor de vizualizat de către dispeceri, care, de asemenea, au o imagine clară asupra flotei.
O dată alocată cursa pe un ca- mion, șoferul primește, pe un display aflat în cabină, toate informațiile ne- cesare”, a precizat Ilie Ilea.
 PIAȚĂ ȘI COMPANII
20.............................................................................................................................................. octombrie 2019









































































   18   19   20   21   22