Page 56 - Revista ZIUA Cargo noiembrie 2011
P. 56

   Majoritatea expeditorilor și clienților de transport (68%) se bazează în principal pe contractele pe termen lung, pentru a-și acoperi nevoia de transport.
Negocierile pot
face diferența
Costurile de transport vor crește, criza șoferilor reprezintă un element cheie și digitalizarea este pe cale să schimbe piața – acestea sunt câteva dintre concluziile unui studiu realizat de către Transporeon și ARILOG.
Transporeon a organizat, la sfârșitul lunii octombrie, un eveniment în cadrul căruia a prezentat rezultatele unui barometru dedicat pieței românești de transport și logistică.
La acest studiu de piață, realizat îm- preună cu ARILOG (Asociația Română de Logistică), au răspuns peste 100 de companii – expeditori și clienți de transport.
Un prim aspect evidențiat este legat de faptul că, în ultimii ani, piața a fost favorabilă transportatorilor, iar expeditorii au căutat încheierea unor contracte pe termen lung cu aceștia, pentru a-și asigura capacitatea de transport necesară.
În plus, 72% dintre respondenți externalizează 100% transporturile
Piotr Różycki, regional key account manager Transporeon.
către operatorii de transport. 9% exter- nalizează 75% din transport, 11% dintre companii externalizează 50% din nevoia de transport și 8% exter- nalizează 25% din transport.
Nu mai puțin de 38% dintre expe- ditori și clienți de transport își acoperă întreaga nevoie de transport prin contracte pe termen lung, iar alți 30% dintre aceștia preferă un mix de 75% contracte pe termen lung și 25% spot.
   56 ............................................................................................................................................ noiembrie 2019
PIAȚĂ ȘI COMPANII






















































































   54   55   56   57   58