Page 49 - Revista ZIUA Cargo decembrie 2019
P. 49

 Înmulțirea companiilor de vânzări on-line fără experiență în logistică dezvoltă piața de servicii externalizate.
Sunt căutate competențe multiple, iar integratorii de servicii logistice devin din ce în ce mai performanți.
În zona industrială, au apărut noi cerințe de logistică in-house externa- lizată, pentru a fi concentrate resursele pe dezvoltarea competențelor de bază.
Încotro merg, în acest moment, preferințele clienților? Cale ferată sau rutier?
Din cauza infrastructurii proaste, a vitezei mici de deplasare și a lipsei de terminale modernizate în domeniul feroviar, transportul rutier primează, în preferințele clienților. Pe de altă parte, anumite industrii cu volume și mase mari, cu producție continuă, uti- lizează calea ferată ca mijloc comun de transport (industria chimică, petro- chimică, a cimentului și a altor mate- riale de construcții, industria construc- toare de mașini și agricultura), cu amendamentul că timpii de livrare nu trebuie să reprezinte o problemă.
Un fenomen interesant
de creștere a cererii de servicii de cale ferată este generat de timpii lungi
pe mare, pentru transferul de mărfuri din China în România.
S-au extins cursele feroviare între cele două țări, ceea ce duce la înju- mătățirea timpilor de transport, un mare avantaj pentru companiile care au nevoie de flexibilitate. De aseme- nea, sunt utilizate serviciile feroviare pentru tranziturile de garnituri com- plete din portul Constanța până în diferitele terminale din București.
Care este direcția în care merge piața în perioada următoare?
Părerea mea este că se vor con-
tinua eforturile de modernizare și auto- matizare a proceselor, se va digitaliza industria logistică tot mai mult și se va alinia tendințelor de protecție a me- diului, care reprezintă priorități pentru comunitatea europeană. Piața dez- voltărilor imobiliare va fi mai așezată, timpii de așteptare pentru noi locații vor fi mai scurți și va trebui să crească nivelul de servicii oferit clienților.
Se vor dezvolta noi modele de interfațare a proceselor între companii (furnizor-client) și se va cere o mai mare transparență a operațiunilor și o vizibilitate în timp real a capacităților de transport.
Se vor digitaliza documentele și confirmările între companii și se vor simplifica mult operațiunile. Personalul va avea nevoie de noi abilități și com- petențe pentru utilizarea noilor tehno- logii. Respectarea legislației europene și naționale va fi, de asemenea, un punct fierbinte, ceea ce va duce, cel mai probabil, și la o aliniere a pre- țurilor.
Aveți un sfat pentru
operatorii din piață?
Da, să se asigure că informația culeasă în derularea activității este înregistrată corect și complet, pentru ca deciziile ulterioare, oricare ar fi ele, să fie bazate pe informații care să du- că la variante potrivite pentru compa- nie și de succes pentru dezvoltarea ulterioară.
Meda IORDAN
meda.iordan@ziuacargo.ro PUBLICITATE
   















































































   47   48   49   50   51