Page 51 - Revista ZIUA Cargo decembrie 2019
P. 51

AHEAD LOGISTICS
Mai pregătiți pentru
depășirea obstacolelor
La 13 ani de la înființare, Ahead Logistics continuă dezvoltarea, în ciuda provocărilor tot mai mari ale pieței. Iar accentul principal se pune pe profesionalismul echipei.
    Mircea Mănescu, director general Ahead Logistics:
„Echipa noastră este solidă și dorim să creștem permanent. Încercăm să oferim angajaților anumite beneficii care să crească gradul de satisfacție și să îmbunătățească condițiile de muncă ale fiecăruia.”
C ompania a menținut ritmul dezvoltării (constant încă de la înființare), chiar dacă ulti- mul an a adus numeroase schimbări pe piață. Putem aminti modificările le- gislative, cum ar fi cea a salariului mi- nim, dar și recuperarea greoaie a ac- cizei, rambursările realizându-se cu
întârzieri notabile.
Forța de muncă rămâne, însă,
principala provocare.
„Evoluția pieței forței de muncă a
fost imprevizibilă, iar cerințele șoferilor sunt în continuă creștere, pe latura salarială. Există multe firme care mă- resc salariile, indiferent daca măresc sau nu tarifele la client (care nu ac- ceptă în general măriri de tarife gene- rate de creșterile salariale)”, a arătat Mircea Mănescu, director general Ahead Logistics.
Provocări și... soluții
O altă problemă cu care se con- fruntă compania este legată de unită- țile de service, care sunt din ce în ce mai aglomerate. „Producătorii au vân- dut multe camioane, iar cei din service se confruntă cu aceeași problemă a lipsei de personal”, a explicat Mircea Mănescu.
Motorina, salariile, piesele de schimb, manopera în service sunt câteva dintre capitolele importante care au antrenat creșteri ale costurilor pentru firmele de transport. Totuși, clienții nu sunt deschiși la negocieri pentru creșterea tarifelor.
Firmele de transport trebuie să găsească soluții interne.
„În prezent, este foarte importantă retenția personalului și facem eforturi în această direcție. Iar principalele provocări vin în special din partea for- ței calificate de muncă”, a precizat directorul general Ahead Logistics.
La ora actuală, flota Ahead Logistics numără 47 de camioane (din care 8 autoșasiuri de 18 tone), ultimele două fiind achiziționate anul acesta. „Pe viitor, avem în vedere o modernizare a flotei și suntem în discuții cu mai mulți produ- cători. Parcul auto este încă modern și avem în vedere anumite schimbări de camioane. În ceea ce privește dotările logistice, acestea ne sunt suficiente momentan și vom crește capacitatea în momentul în care vor fi necesare spații suplimentare”, a spus Mircea Mănescu.
Compania dispune, la ora actuală, de o suprafață de depozitare de 8.400 mp, împărțită în 4 hale.
Planurile de viitor sunt legate de opti- mizarea activității pe toate segmentele. „Încercăm să creștem volumele pe partea de casă de expediție, dar toto- dată și pe flota proprie, țintind îmbună- tățirea gradului de utilizare a camioa- nelor. Depozitarea este, de asemenea, un capitol la care lucrăm. Dorim să ma- jorăm numărul de clienți și am reușit să creștem gradul de ocupare a depozitului propriu”, a declarat Mircea Mănescu.
Costurile au tendința de a crește permanent – în special pe componenta salarială.
Directorul general Ahead Logistics a arătat că, în ciuda tendinței recu- noscute în piață, clienții sunt dificil de convins să acorde măriri de tarife ge- nerate de salariile majorate, aplicând metoda amânării, fără a face nimic în direcția armonizării prețurilor cu chel- tuielile.
În ciuda provocărilor, managemen- tul companiei își propune să nu rateze oportunitățile pe care le oferă piața de logistică. Iar, în acest context, Ahead Logistics își propune să achi- ziționeze, în 2020, camioane noi, co- relând însă numărul acestora cu dis- ponibilitatea forței de muncă și cu tarifele percepute de la clienți. „Este o perioadă pe care o privim cu oareca- re prudență, întrucât există și semne de stagnare economică la nivel euro- pean și mondial, lucru ce poate afecta în mod evident piața din România, care este legată puternic de economia europeană și cea mondială”, a apre- ciat, în încheiere, Mircea Mănescu.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
 decembrie 2019 .......................................................................................................................................... 51
 GHID DE REDUCERE A COSTURILOR








































































   49   50   51   52   53