Page 52 - Revista ZIUA Cargo decembrie 2019
P. 52

   Numai 12,5% din e-deșeuri sunt reciclate.
SECURITATEA RECICLĂRII (II)
Reguli speciale pentru
aparatura electronică
Continuăm, în această ediție, cu studiul de caz realizat de către Tony Lugg, președinte al TAPA APAC, și Roger Lee, director al Institutului de Management al Materialelor din Singapore și membru în consiliul TAPA APAC, în domeniul reciclării produselor electronice.
 R eamintim, în ediția anterioară subliniam faptul că aproape toți marii producători de elec- tronice au protocoale detaliate și bine definite în ceea ce privește reciclarea
produselor lor.
Astfel, conform studiului citat,
câteva dintre zonele de interes pentru mărcile globale de aparatură electro- nică, pe baza unor audituri realizate la furnizorii lor de servicii logistice, in- clud următoarele:
A. Dezvoltarea
și implementarea unor strategii, politici, procese și proceduri sănătoase, în linie cu regulamentele locale.
Câteva considerații pe care trebuie să le aibă în vedere furnizorii de ser- vicii de reciclare:
1. Politică și proceduri privind ac- cesul la informații
• Informații despre revizuirea stan- dardelor de securitate
• Documentația politicilor IT
• Securitatea accesului la infor- mații, conformitatea măsurilor de se- curitate, securitatea personalului, eva- luarea riscurilor
• Proceduri de securitate pentru rețele.
2. Pentru furnizorii de servicii logisti- ce: în cerințele de securitate a datelor, de exemplu, în reciclarea hard disk-uri- lor, furnizorul de servicii trebuie să aibă proceduri corespunzătoare care să asi- gure faptul că datele de pe hard-disk sunt șterse în întregime. Furnizorul trebuie să ofere dovezi că a îndeplinit cerința de a șterge datele, în conformitate atât cu pre- vederile legale, cât și cu cerințele clienților.
3. Certificat de distrugere: compa- nia trebuie să fie capabilă să ofere un certificat al distrugerii, o dată ce datele au fost șterse.
4. Certificări: companiile de reci- clare nu au un standard la nivel de in- dustrie, creat pentru a îndeplini cerin- țele clienților.
5. Păstrarea documentelor cel pu- țin 3 ani.
6. Trebuie adoptate proceduri co- respunzătoare privind managementul maselor, pentru a se asigura că mine- ralele reciclate pot fi corelate cu datele clienților. De exemplu, calibrarea tutu- ror cântarelor o dată pe an.
7. Controlul accesului în facilități: documentație, sosiri, plecări.
8. Fiabilitatea sistemelor de stabi- lizare a fluxului electric (UPS) și mo- nitorizarea lor constantă.
B. Dezvoltarea unor bune practici pentru a diminua pierderile rezultate din fraudă, diversiuni, neglijențe, riscuri excesive
1. Cele mai bune practici de mana- gement
• Procese legate de Integritatea Forței de Muncă (TAPA FSR, secțiu- nea 7), care includ verificarea back- ground-ului tuturor angajaților din industria de reciclare
• Training pentru toți angajații în domeniul securității și al conștientizării riscurilor (TAPA FSR, secțiunea 6)
2. Sistem fizic de securitate
• Perimetrul furnizorului de servicii de reciclare: implementarea unor pro- cese corespunzătoare (FSR, secțiu- nea 1)
• Ziduri exterioare, acoperiș și uși (TAPA FSR, secțiunea 2)
• Intrări și ieșiri depozite și birouri (FSR, secțiunea 3)
• Interior depozite și birouri (FSR, secțiunea 4)
• Sisteme corespunzătoare de si- guranță: monitorizare și reacție (FSR 5) • Cerințe suplimentare pentru furni- zorii de servicii de reciclare: camerele de luat vederi trebuie să fie de înaltă rezo- luție, cu sistem infraroșu și cu arhivare a
înregistrărilor de cel puțin 180 de zile
• Cerință suplimentară pentru fur- nizorii de servicii de reciclare: came- rele trebuie să acopere toate aleile, rutele, zonele de încărcare temporară
și spațiile de depozitare
• Tot cerință suplimentară: came-
rele de luat vederi și sistemele de alar- mă trebuie să aibă sisteme de backup pentru alimentarea electrică
• Camerele trebuie să fie securiza- te prin intermediul unui sistem cloud • Furnizorii de servicii de reciclare
trebuie să aibă un plan de rutare a
 52 ............................................................................................................................................ decembrie 2019
GHID DE REDUCERE A COSTURILOR
























































   50   51   52   53   54