Page 58 - Revista ZIUA Cargo decembrie 2019
P. 58

 VAGOANE DE TREN MODERNIZATE
 CFR Călători a introdus, în compunerea primei garnituri a trenului IR 1765 / 1766, pe relația Iași-Timișoara și retur, vagoane din seria 2068 modernizate la VFU Remarul Pașcani, care le oferă pasagerilor condiții de călătorie la standarde europene. Cinci tipuri de vagoane au fost modernizate anul acesta, prin programul investițional derulat din fonduri proprii ale CFR Călători. Astfel, vagoanele au fost dotate cu instalație de climatizare (încălzire, ventilație și aer condiționat), cu sistem de informare a pasagerilor, conținând display-uri atât in interiorul vagonului, cât și în exteriorul lui, iar toaleta este vacuumatică și ecologică. Ușile noilor vagoane au acționare electrică, multiple sisteme de protecție a călătorilor la urcare și coborâre, precum și la deschiderile accidentale.
Alte dotări: stație de amplificare pentru transmiterea de anunțuri făcute de către personalul de tren; bus de tren care permite
transmiterea informațiilor în lungul acestuia, informații prioritare privind defectele accidentale apărute în parcurs; diagnoză centralizată a principalelor instalații ale vagonului; tablou electric complet echipat, adaptat noilor instalații existente pe vagon. În funcție de livrările viitoare de la uzina reparatoare, va fi compusă, în cel mai scurt timp, din vagoanele modernizate seria 2068 de la uzina din Pașcani și cea de-a doua garnitură de pe relația Iași-Timișoara.
Prin modernizările realizate în cursul anului 2019, CFR Călători va spori cu peste 4.000 de locuri, la vagoane clasa I și clasa a II-a, capacitatea de transport pusă la dispoziția publicului.
     SISTEM DE DIVERTISMENT LA BORDUL AUTOCARELOR FLIXBUS
Portalul de divertisment care poate fi accesat la bordul autocarelor FlixBus se numește FLIXtainment. Compania care operează cea mai mare rețea de autocare interurbane din Europa a început să implementeze această tehnologie și pe autocarele partenerilor locali, fiind deja disponibil în majoritatea
autocarelor FlixBus. Pe lângă conținutul audio, noul sistem îmbunătățește calitatea conexiunii Wi-Fi și oferă călătorilor o hartă prin care se poate monitoriza poziția autocarului în timp real. Pasagerii se pot conecta la sistemul de divertisment prin intermediul Wi-Fi sau prin intermediul media.flixbus.com și pot alege dintre cele 25 de filme produse de studioul Universal cu subtitrare în limba română, peste 100 de cărți audio, 75 de cărți electronice și 20 de jocuri. Cu un model de afaceri unic, FlixBus îmbunătățește dezvoltarea tehnologiei, a rețelei, managementul prețurilor, controlul calității și promovarea curselor, în timp ce partenerii de transport sunt responsabili de operarea zilnică a autocarelor. Datorită acestei colaborări, FlixBus a reușit să inoveze piața tradițională de transport de pasageri. Din 2018, FlixMobility a integrat Apple Pay, Google Pay și Google Assistant în sistemul său. În plus, operatorul de servicii de mobilitate a testat servicii
inovatoare precum tehnologia VR în autocarele sale din Las Vegas și a dezvoltat soluții tech in house precum Where is My Bus, prin care se monitorizează în timp real autocarul.
16 TRENURI VOR AVEA OPRIRI ÎN HALTA PARC MOGOȘOAIA
CFR Călători a decis ca 16 trenuri cu plecări/sosiri din/în stațiile București Nord să oprească și în Halta Parc Mogoșoaia, începând cu data de 15 decembrie. Durata medie a călătoriei este de 20 de minute, prețul unui bilet la clasa a 2-a la trenurile Regio este de 3,9 lei iar la clasa 1 costul biletului este de 5,3 lei. La trenurile InterRegio, prețul unui bilet la clasa a 2-a este de
8,20 lei, iar la clasa 1, de 12,5 lei. Pasagerii vor putea utiliza la călătoria cu trenurile InterRegio abonamentele de la trenurile Regio, în valoare de 85 de lei. CFR călători intenționează ca, pe parcursul anului 2020, să fie introduse și alte trenuri pe ruta București Nord-Halta Parc Mogoșoaia și retur, în funcție de solicitările publicului călător și de necesitățile de transport.
MAI MULTE TRAMVAIE PE LINIILE 21 ȘI 32
Societatea de Transport București (STB) a suplimentat cu 10% numărul tramvaielor pe liniile 21 și 32, două dintre cele mai solicitate de călători. Astfel, acum circulă cu
19 tramvaie mai mult pe linia 21 și cu 22 pe linia 32, iar timpul de așteptare în stații a scăzut simțitor. Cele două linii de tramvaie beneficiază, parțial, de cale proprie de transport, însă, din cauza indisciplinei șoferilor, în mod frecvent, vehiculele acestor linii sunt întârziate, blocate sau deviate.
  58 ............................................................................................................................................ decembrie 2019
ȘTIRI


















































































   56   57   58   59   60