Page 18 - Revista ZIUA Cargo ianuarie 2020
P. 18

 LIDERI CU INTELIGENȚĂ EMOȚIONALĂ
#smartleadership
Istețimea pare a fi întotdeauna ceva de admirat... cumva, că o persoana se descurcă, se prinde repede sau știe să se strecoare, o face isteață. Și totuși, perspectiva la care vă invit să vă gândiți când vorbesc de leadership „isteț”, #smart, inteligent, este mai complexă, plasându-vă într-o arie mai puțin tangibilă, aceea a emoțiilor umane. Pentru că leadership-ul este despre emoții, încredere, relații de bună calitate între oameni.
  ECHIPA
Dacă stăm bine să ne gândim, ce face cineva care este isteț și care se prinde rapid? Ob- servă și internalizează informația care vine din mediul său, sesizează opor- tunitatea, face repede conexiuni și, eventual, ia o decizie bună... și face asta pentru că are o minte limpede și o capacitate de observare care îi per- mit să coreleze diferite detalii și reacții ale celor din jur.
Mai mult, acest tip de om își folo- sește bine intuiția și ia, de multe ori, decizii, punând rapid cap la cap lucruri și date incomplete, știe să pună între- bări pentru a-și completa tabloul... Nu e ușor și, de aceea, admirăm pe cei care sunt capabili de asta... Din pă- cate, istețimea și a fi descurcăreț, dacă nu sunt însoțite de o bună și solidă intenție de colaborare și de a crea
ceva pozitiv, sfârșesc în... „șmeche- reala” pe care o întâlnim la tot pasul.
#smartleadership este un concept în care punem această intenție pozitivă la baza actului de conducere a oamenilor.
Invitam liderii să se conecteze la sinele lor, la intuiția lor, îi invităm să se cunoască mai bine, pentru a fi ca- pabili să nu fie doar „isteți”, ci să poată lua decizii bune în mod constant și să se conecteze la echipele lor, la un ni- vel ridicat de calitate.
Pe măsură ce avem un ritm mai rapid de lucru, mai multă informație ve- nită pe atât de multe canale de comu- nicare, atât de multe cerințe în schim- bare, această conectare de calitate, în
plan uman, devine esențială. Mai mult, „75% dintre cariere deraiază pentru motive legate de competențe emo- ționale, inclusiv inabilitatea de a ges- tiona probleme interpersonale; leader- ship-ul nesatisfăcător de echipă în momente dificile sau de conflict; ina- bilitatea pentru schimbare sau în- șelarea încrederii”, arăta, într-un studiu recent, Center for Creative Leadership.
Să pornim de la ceva recent și bine cunoscut. Ultimele evenimente din Australia legate de masivele incendii au adus, încă o dată, pompierii în prim plan.
Pompierii sunt nu numai niște oa- meni foarte curajoși, dar și oameni foar- te capabili în plan emoțional. Își pot
Modelul de Capabilitate Emoțională care este la baza #smartleadership.
 18 ................................................................................................................................................ ianuarie 2020




















































































   16   17   18   19   20