Page 90 - Revista ZIUA Cargo ianuarie 2020
P. 90

   Stefan Sahlmann, șef MAN Transport Solutions:
„A doua utilizare a bateriei este un subiect extrem de important, având în vedere electrificarea în continuă creștere a mobilității în ansamblu. În Hamburg, dorim să investigăm modul în care se comportă bateriile uzate, împreună cu partenerul nostru VHH – astfel încât să putem dezvolta aplicații viitoare. Proiectul cu VHH și Volkswagen face parte din strategia noastră de a face transportul viitorului sustenabil.”
 Target-uri ale proiectului:
Tratarea bateriilor într-un mod durabil, prin reutilizare.
Prevenirea vârfurilor de putere, atunci când vine vorba de consumul de energie electrică provenit din încărcarea autobuzelor electrice.
50 de baterii de vehicule folosite împreună, pentru a crea un singur sistem de stocare a energiei.
   MAN
A doua etapă de viață
pentru bateriile vehiculelor
MAN Truck & Bus și VHH vor să lucreze împreună, pentru a testa cum se comportă bateriile uzate după utilizarea inițială în vehicule și ca sistem de stocare a energiei staționare, în condiții reale de operare.
Posibilități ale modurilor în care pot fi utilizate bateriile vehicu- lelor electrice după prima lor „viață” în vehicul sunt, acum, cercetate de MAN Truck & Bus și VHH, într-un proiect pilot de ultimă generație. Pro- iectul se derulează în Hamburg, la ga- rajul de autobuze VHH.
Containerul conține 50 de baterii ce au fost folosite la vehiculele VW Passat GTE. Fiecare baterie are o ca- pacitate nominală de 9,9 kWh, ceea ce înseamnă că, în total, containerul are o capacitate de 495 kWh – circa jumătate de megawatt. Bateriile sunt montate pe rafturi și, apoi, sunt inter- conectate pentru a forma o baterie mare. Unul dintre obiectivele proiec- tului este de a dezvolta un concept flexibil de stocare a bateriei, care să permită înlocuirea bateriilor.
Sistemul de stocare „second use”
Dezvoltarea sistemul de stocare a energiei este produsul unui memo- randum VHH și MAN Truck & Bus, semnat în martie 2018. Întrucât elimi- narea directă a bateriilor instalate în vehicule nu este ecologică, două com- panii doresc să pună la încercare reu- tilizarea acestor baterii într-un sistem de stocare staționar.
Formarea activă a viitoarei mobili- tăți este, de asemenea, un subiect esențial pentru VHH; oricine utilizează transportul public local a făcut deja alegerea corectă. „Clienții noștri se așteaptă ca noi, companiile, să punem în aplicare tehnologii moderne și du- rabile, precum autobuzele electrice și,
Containerul cu baterii "second use"
   de asemenea, să le testăm amănunțit. Suntem foarte recunoscători că Minis- terul Federal German al Transporturi- lor și Infrastructurii Digitale (BMVI) susține acest proiect, fapt ce sublinia- ză interesul public de a examina toate aspectele mobilității electronice, din perspectiva sustenabilității responsa- bile”, a afirmat Toralf Müller, directorul general al VHH.
Diferite scenarii sunt testate folosind sistemul de mare stocare, pentru a opti- miza consumul de energie la garajul VHH. Acestea includ utilizarea îmbu- nătățită a rețelei și amortizarea sar- cinilor de vârf la încărcarea autobuzel- or electrice (uniformizarea sarcinilor de vârf). Alexander Adler, responsabil al proiectului din partea MAN Truck & Bus, a confirmat acest lucru: „Prin me- toda de uniformizare a sarcinilor de vârf, sistemul de stocare poate reduce până la 600 kW din sarcina de vârf, scăzând, astfel, costurile la utilizare a energiei electrice.” În plus, partenerii
proiectului anticipează noi descoperiri cu privire la comportamentul îmbătrânit al bateriilor, la gestionarea eficientă a bateriei și la ciclurile de viață ale viitoa- relor tehnologii ale bateriilor.
VHH
Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein, cu sediul în Hamburg, asigură transpor- tul pentru peste 100 de milioane de pa- sageri pe an. Flota cuprinde aproximativ 560 de autobuze, care urmează să fie convertite pentru propulsia electrică, în anii următori. VHH va testa primul auto- buz urban electric MAN în operațiunile cotidiene, la începutul lui 2020. Compa- nia a primit, oficial, autobuzul MAN Lion’s City E la garajul „Speicherstadt” din Hamburg, la mijlocul lunii decembrie, urmând ca alte 17 vehicule MAN să se alăture flotei VHH la finalul lui 2020.
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro
   90 ................................................................................................................................................ ianuarie 2020
PASAGERI










































































   88   89   90   91   92