Page 10 - Revista Ziua Cargo februarie 2020 ZIUA Cargo
P. 10

PACHETUL MOBILITATE 1 Spațiul
variantelor
  Aflat într-o fază finală, Pachetul Mobilitate 1 va deveni, o dată ce va fi adoptat de Parlamentul European, un fapt și va fi publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Iar acest lucru s-ar putea întâmpla într-un viitor relativ apropiat. Cum va arăta, însă, acest viitor?
R ecapitularea, pe scurt, a amendamentelor valabile la finalul anului 2019 arată în felul următor.
Privind Regulamentul 561/2006:
• Va fi posibil să se efectueze două perioade de repaus săptămânal reduse, în două săptămâni consecutive, cu condiția să se compenseze până la sfârșitul celei de-a treia săptămâni care urmează săptămânii în care s-a redus repausul săptămânal.
• Conducătorii auto, la cererea lor, se pot întoarce acasă înainte de sfârșitul fiecărei celei de-a treia săptămâni (cel mai probabil pentru a efectua un repaus săptămânal normal sau un repaus săptămânal normal căruia i se adaugă com- pensarea repausului săptămânal redus).
• Repausul săptămânal normal (45 ore) petrecut în ca- bină rămâne, în continuare, interzis.
Privind Regulamentele 1071/2009 (accesul la piața de transport) și 1072/2009 (efectuarea transportului interna- țional de marfă-cabotaj):
• Se pot realiza 3 operațiuni de cabotaj în 7 zile, cu o perioadă de 4 zile de „cooling-off“ (în interiorul celor 4 zile de „cooling-off“ nu se pot efectua operațiuni de cabotaj în același stat, cu același autovehicul).
• Întreprinderile vor avea obligația să își aducă vehiculele în țara unde sunt înmatriculate cel puțin la fiecare 8 săp- tămâni (nu se precizează durata de staționare a acestora pe teritoriul țării unde a fost înmatriculat vehiculul).
Privind Directiva detașării 71/1996:
• Regulile detașării se vor aplica pentru operațiunile de cabotaj și transporturile rutiere internaționale, cu exceptarea tranzitului și a transportului bilateral.
Pregătirea și implementarea amendamentelor în com- paniile de transport ar trebui să fie deja în faza de start procedural, clienții informați referitor la obligativitatea de „cooling-off”, dar, cel mai important, și despre aducerea ve- hiculelor în țara unde sunt înmatriculate cel puțin la fiecare 8 săptămâni, pachetul de mobilitate garantând astfel, eli- minarea, accesului facil în activitatea de transport intraco- munitar și nesiguranța în viitorul companiilor de transport deja existente, începând cu jumătatea anului 2020.
Dar cum arata viitorul începând cu jumătatea anului?
Conducători auto mai fericiți?
Aducerea vehiculelor în țara unde sunt înmatriculate cel puțin la fiecare 8 săptămâni va oferi conducătorilor auto
Cristina Radu
ACTUALITATE
 10 .............................................................................................................................................. februarie 2020















































































   8   9   10   11   12