Page 12 - Revista Ziua Cargo februarie 2020 ZIUA Cargo
P. 12

   Vladimir Ivanov, inițiator platformă Truckeralliance:
„În cadrul Truckeralliance, fiecare firmă are propriul cont bancar și alianța facturează către membri doar costurile administrative.”
 „Cred în ceea ce fac și cred în oamenii din România și este dorința mea de a schimba ceva și a arăta că planul de a transfera către vest forța de muncă din România poate fi împiedicat.”
Înainte și după
Pachetul Mobilitate 1
Prevederile Pachetului Mobilitate 1 sunt atât de radicale, încât amenință să afecteze întreaga industrie a transportului la nivel European. Nu sunt puțini cei care vorbesc despre o etapă complet diferită – cea de după intrarea în vigoare a actului normativ – și nu lipsesc nici cei care consideră că acesta va fi „un capăt de linie”. Bineînțeles, este o exagerare și deja sunt luate în calcul diferite alternative. Un proiect interesant îl reprezintă platforma Truckeralliance, inițiată de Vladimir Ivanov, un român stabilit în Germania și cu o experiență importantă în zona transporturilor.
 Ziua Cargo: De ce ați inițiat proiectul Truckeralliance?
Vladimir Ivanov: Lucrez de 30
ani în Germania, unde am emigrat imediat după Revoluția din 1989. Din 1996, am lucrat în sectorul transpor- turilor, primii ani ca șofer și, apoi, după terminarea unei școli de management, am ocupat diferite posturi de condu- cere în firme de transport și expediție.
Am acordat o mare atenție Pache- tului Mobilitate 1 încă de la demararea discuțiilor și, la fel ca multor altor oa- meni, mi-a lăsat un gust amar. Uniu- nea Europeană a adus multe beneficii țărilor din est, însă, în același timp, economiile acestora au devenit de- pendente/captive. Iar forța de muncă ieftină și piața de desfacere au repre- zentat și reprezintă în continuare avantaje ale firmelor occidentale. Pa- chetul Mobilitate 1 arată că s-a atins punctul în care firmele din est nu mai sunt bine văzute în vest.
Firmele românești au fost obligate să se adapteze la regulile economiei de piață, să investească în tehnologiile moderne, să respecte normele apă- rute, să investească constant în în- noirea parcului...
O dată aliniate la cerințele UE, companiile românești se puteau aștep- ta la tarife de transport asemănătoare cu cele practicate în cazul transpor- tatorilor din vest, însă, în general, au rămas mult mai scăzute.
Forța calificată de muncă repre- zintă principala problemă, în Europa. Pachetul Mobilitate 1 a fost conceput pentru a avantaja firmele din vest
exact la acest capitol. Pachetul Mobili- tate 1 va afecta toate firmele de trans- port, inclusiv pe cele foarte mari. Însă acestea au avantajul că au, deja, structuri create în țările vest europene.
Ținta proiectului pe care l-am demarat este aceea de a ajuta firmele cu flote mici, de sub 20 de camioane, să treacă peste impasul adus de această lege. Aceste firme nu au capacitatea de a opera din Germania într-un mod care să le asigure, în continuare, profitabilitatea. Alianța pe care am gândit-o îi va susține în momentul în care intră în vigoare pachetul legislativ.
Cum va funcționa
Trukeralliance?
Întoarcerea camioanelor acasă și necesitatea de a avea o pondere mare din cifra de afaceri în țara de prove- niență sunt aspecte care vor afecta activitatea majorității companiilor de transport românești care realizează operațiuni intracomunitare și de cabo- taj. Iar volumul de mărfuri din România nu poate acoperi necesitățile flotei intracomunitare, pentru a respecta prevederile pachetului legislativ. În plus, apar acele perioade de cooling off care, de asemenea, vor determina costuri importante. Iar o simplă ieșire peste graniță a camionului nu va mai fi admisă, din punct de vedere al cabo- tajului. Dincolo de costurile implicate de deplasarea camionului (posibil fără marfă), va implica și eforturi semnifi- cative de coordonare a flotei.
Pentru firmele mici, deschiderea pe cont propriu a unei societăți comer- ciale în Germania nu reprezintă o op- țiune viabilă. Pur și simplu, costurile sunt prea mari.
Soluția gândită de mine oferă po- sibilitatea ca transportatorii să intre în
această alianță, care este structurată ca un GmbH & Co. KG.
Discutăm de o societate cu răspundere limitată, în care fiecare dintre firmele care intră nu trebuie să aibă un aport la capitalul social (acesta este de 25.000 de euro, în Germania).
În plus, o firmă care accesează a- ceastă alianță are posibilitatea ca, în perioada până la intrarea în vigoare a prevederilor Pachetului Mobilitate 1, să acumuleze un istoric. Astfel, activi- tatea va putea continua fără piedici, la intrarea în vigoare a actului normativ.
 12 .............................................................................................................................................. februarie 2020
ACTUALITATE










































































   10   11   12   13   14