Page 58 - Revista Ziua Cargo februarie 2020 ZIUA Cargo
P. 58

Puțin dialog,
multe interese
obscure
Ordonanța 51 rămâne în vigoare, după ce Curtea Constituțională a respins ca neconstituțională încercarea Guvernului de a anula prevederile acesteia. O rundă câștigată, însă transportul național de călători este departe de a-și fi rezolvat problemele. Am discutat despre actualul context cu Augustin Hagiu, președintele Federației Operatorilor Români de Transport (FORT).
  Ziua Cargo: Curtea Constituțională a decis faptul că anularea Ordonanței 51 prin asumarea răspunderii este neconstituțională. Ce se întâmplă mai departe? Augustin Hagiu: Curtea Consti-
tuțională a fost sesizată, de către par- tide parlamentare, la solicitarea noas- tră, și ne așteptam la această decizie a Curții Constituționale, mai ales că Ordonanța 51 fusese deja declarată constituțională.
Astfel, în acest moment, avem OUG 51 în Parlament, în dezbaterea Camerei Deputaților. Este de așteptat ca discuțiile să fie reluate în comisiile de specialitate.
În ceea ce privește transportul interjudețean, lucrurile sunt mult mai clare și, până în 2023, programele ră-
mân bătute în cuie. Va trebui să ve- dem cum vor mai arăta lucrurile la acel moment și dacă mai este intere- sant să realizezi transport regulat de pasageri la nivel interjudețean.
O altă chestiune este legată de transportul elevilor. Unul dintre punc- tele de fundamentare pentru anularea prevederilor Ordonanței 51 a fost cel legat de transportul elevilor. Membri ai Guvernului au spus că altfel nu se poate rezolva problema.
Însă, dacă era așa, ar fi trebuit ca, în cazul în care OUG 51 era anulată, să nu mai fie nevoie de nicio altă inter- venție legislativă. La finalul lunii ianua- rie (înainte de a se pronunța Curtea Constituțională), a avut loc o întâlnire între Consiliul Național al Elevilor, Ministerul Educației și Ministerul Dez- voltării. Se caută soluții pentru a asi- gura transportul subvenționat al elevilor domiciliați în altă localitate față de
școală. Concluzia întâlnirii a fost ace- ea că este nevoie de o altă ordonanță de urgență. Ne putem întreba când a mințit actualul Guvern?
Suspectați că au fost alte motive care au dus la intenția de a anula
OUG 51?
Bineînțeles. Motivul principal este legat de baronii locali PNL – cei mai periculoși în ceea ce înseamnă încăl- carea Regulamentului 1.370 și cei care au reușit să facă cele mai mari matrapazlâcuri cu transportul în zona metropolitană și cele mai dubioase achiziții de vehicule. Intențiile acestor baroni au dus la apariția acestei încercări de anulare a prevederilor OUG 51, pentru ca ei să poată lua cu japca toate traseele rentabile și să le introducă în propriul portofoliu, acolo
ACTUALITATE
 58 .............................................................................................................................................. februarie 2020


















































































   56   57   58   59   60