Page 38 - Revista ZIUA CARGO
P. 38

   Inspector de stat șef Nistor Duval:
„În urma controalelor efectuate în perioada
6 ianuarie-5 martie 2020, inspectorii din cadrul ISCTR au aplicat sancțiuni în cuantum de 19.505.010 lei, care depășește valoarea sancțiunilor aplicate în aceeași perioadă a anului 2019. În perioada în care mi-am desfășurat activitatea în cadrul ISCTR, aproximativ două luni în anul 2019, iar, în acest an, din luna februarie, am dispus planuri de acțiune, inclusiv cu alte instituții, în care s-a acordat o atenție crescută respectării reglementărilor care au un impact semnificativ privind creșterea siguranței rutiere, asigurarea unui climat de concurență normal, îmbunătățirea
condițiilor de muncă ale personalului din domeniul transporturilor rutiere și protejarea infrastructurii. În acest sens, aș dori să menționez planul de acțiuni efectuat în luna februarie 2020, pe parcursul a 4 zile, cu echipe de control desfășurate pe trei schimburi, realizat atât în trafic, cât și în punctele de trecere a frontierei, în urma căruia s-au aplicat sancțiuni în valoare de 1.508.000 de lei, atât operatorilor economici români, cât și străini. În cadrul controalelor efectuate, ISCTR aplică, cu exigență și fermitate, sancțiuni persoanelor fizice și juridice care încalcă legislația în vigoare, iar, față de cele care respectă reglementările în vigoare, instituția noastră manifestă respect.”
 Peste 190.000
de controale în trafic
32.806 procese verbale, care au vizat 38.102 contravenții și sancțiuni,
în valoare totală de aproape 104 milioane de lei. Dintre acestea, 3.080 de procese verbale au fost aplicate persoanelor fizice sau juridice străine. Așa arată, pe scurt, rezultatele acțiunilor ISCTR, în 2019.
 Potrivit datelor furnizate redac- ției ZIUA CARGO de Inspec- toratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), princi- palele nereguli constatate țin de nere- spectarea cadrului de aplicare a regu- lilor privind perioadele de conducere, pauzele și perioadele de odihnă ale conducătorilor auto și utilizarea apara- telor de înregistrare a activității aces- tora. În aceste cazuri, sancțiunile sunt stabilite conform Ordonanței 37 din 2007, cu modificările și completările ulterioare, cu mențiunea că, în anu- mite situații, se aplică, inclusiv, proce- dura de retragere a bunei reputații, ceea ce presupune și efectuarea unui control detaliat la sediul operatorului de transport și analizarea comporta- mentului acestuia. Într-un astfel de context, se poate lua decizia retragerii licenței comunitare.
878 de sancțiuni pentru manipularea tahografului
„În prezent, modalitățile de mani- pulare tahografică cuprind toată paleta de procedee care au fost aplicate până acum, în acord cu particularitățile și reglementările în ceea ce privește arhitectura constructivă a sistemelor tahografice ale autovehiculelor. Tre- buie să ținem seama inclusiv de faptul că traficul intern, în special, este exe- cutat cu autovehicule atât din primele
generații, cât și din ultimele, acolo unde prescripțiile tehnice în materie de securitate a datelor înregistrate sunt dintre cele mai exigente”, a precizat inspectorul de stat șef Nistor Duval. Concret, conducătorii auto apelează la o gamă largă de acțiuni, plecând de la distrugerea sau ascunderea foilor de înregistrare, trecând prin manevra- rea frauduloasă a cardurilor tahogra- fice sau prin banalul magnet, care in- fluențează senzorul de mișcare prin câmpul magnetic generat, și ajungând
la modificarea constructivă a apara- tului de înregistrare tahograf, prin adă- ugarea de circuite electronice parazit sau eliminarea unor diverse părți con- structive. În paralel, au fost identificate manipulări ale software-ului unităților de vehicul (tahografelor), la care se adaugă un întreg arsenal de procedee și manevre, care au, în final, un unic scop și rezultat – acela al falsificării înregistrărilor tahografice.
De menționat că, în perioada ia- nuarie-decembrie 2019, numărul pro- ceselor verbale emise de inspectorii ISCTR pentru manipularea tahografu- lui a crescut, fiind depistate un număr de 878 de cazuri, cuantumul sancțiu- nilor aplicate ajungând la 7,56 mili- oane de lei.
Impact asupra sistemelor de siguranță ale vehiculului
„Implicațiile tehnice ale manipulării tahografului asupra funcționalității auto- vehiculului sunt dintre cele mai severe, iar de aici derivă și implicații severe în ceea ce privește siguranța traficului ru- tier. Autovehiculele de mare tonaj sunt dotate cu sisteme de siguranță, precum
 38 .................................................................................................................................................. martie 2020
GHID DE REDUCERE A COSTURILOR

















































































   36   37   38   39   40