Page 39 - Revista ZIUA CARGO
P. 39

   Nr. Date de referință I.S.C.T.R. crt.
1. Număr autovehicule/ansambluri de vehicule verificate în trafic:
- dintre care destinate transportului de marfă:
2. Număr controale efectuate la sediul
întreprinderilor:
- dintre care număr întreprinderi care dețin licență/ certificat/autorizație pentru transport de mărfuri:
2018 2019
185.876 190.990
166.729 172.604 11.562 9.521 6.090 5.004
    limitatorul de viteză și sistemul de asis- tență la frânare ABS, care primesc in- formații legate de mișcarea și viteza de deplasare tocmai de la aparatul taho- graf. În aceste condiții, manipularea ta- hografică, în sensul suprimării înre- gistrărilor, conduce, în mod direct, la scoaterea din funcțiune a sistemelor mai sus amintite, cu implicații dintre cele mai mari și negative la adresa sigu- ranței traficului rutier, chestiune care ne afectează pe noi toți, cei care participăm la acest trafic. Sunt de notorietate pe YouTube filmări realizate din camioane care rulează cu viteze mult mai mari decât cea care se impune prin limita- torul de viteză, conform reglementărilor în vigoare”, a subliniat inspectorul de stat șef Nistor Duval.
Fără îndoială că au existat situații în care manipularea tahografică a con- dus, în mod direct sau indirect, la pro- ducerea de accidente rutiere. În fond, oboseala excesivă și scoaterea din funcțiune a unor sisteme de siguranță la rulare (dintre cele mai importante!) nu pot decât să favorizeze producerea unor astfel de incidente.
Recomandări privind tahograful inteligent
În privința tahografului inteligent, conducătorii auto, dar și proprietarii, administratorii companiilor de transport sau managerii de profil trebuie sa aibă în vedere că acest sistem, mult îmbu- nătățit, vine să descurajeze și să în- greuneze activitatea de manipulare tahografică, sprijinind, în același timp, activitatea organelor de control. În
acest context, sistemul tahografic in- teligent este dotat cu un subsistem de poziționare globala GNSS (Global Navigation Satellite System), care per- mite localizarea reală, în anumite mo- mente, a poziției geografice a autove- hiculului, acest instrument facilitând depistarea oricăror tentative de frau- dare a înregistrărilor tahografice.
„Nu în ultimul rând, conducătorii auto trebuie sa aibă în vedere faptul că o fraudă tahografică nu poate fi pro- dusă decât prin directa lor implicare. De asemenea, trebuie să conștien- tizeze că legislația socială vine, în primul rând, în sprijinul lor, prin crea- rea unui cadru de lucru normal și creș- terea siguranței rutiere”, a concluzionat inspectorul de stat șef Nistor Duval.
Meda IORDAN
meda.iordan@ziuacargo.ro PUBLICITATE
  

















































































   37   38   39   40   41