Page 52 - Revista ZIUA CARGO
P. 52

COVID-19
Sub asediu
Desigur, sănătatea și bunăstarea tuturor celor afectați, precum și protecția familiilor, prietenilor și angajaților noștri împotriva virusului rămân priorități absolute, însă trebuie să fim conștienți de impactul pe care această situație îl are asupra afacerilor,
pe măsură ce stocurile de materiale se reduc, conexiunile de transport se întrerup... Și cel mai grav este că nimeni nu știe cât va dura!
  Vigilant, buletinul informativ al TAPA EMEA, a dedicat o în- treagă secțiune riscurilor pe care această epidemie le implică. Ast- fel, materialele prezentate de Vigilant subliniază faptul că, de exemplu, fabricile partenere ale Apple pentru iPhone sunt localizate în afara zonei Hubei din China, care a fost cea mai afectată de coronavirus, și, în timp ce toate facilitățile s-au redeschis după Anul Nou Chinezesc, reprezentanții companiei au declarat că activitatea a demarat mai lent decât se anticipa. Subliniind că sănătatea și bunăstarea fiecărei persoane care fabrică aceste produse reprezintă priorități absolute, Apple a avertizat că furnizarea de iPhone-uri la nivel mondial va fi „tem- porar restricționată”.
Compania-mamă a Primark a emis o declarație oficială: „Colaborăm strâns cu furnizorii din China pentru a evalua impactul asupra fabricilor lor, a supply chainurilor și a abilității lor de a răspunde comenzilor curente. Dacă întârzierile în producție sunt pre- lungite, riscul ca, mai târziu în acest an, să se manifeste o criză de mate- riale pe anumite linii crește. Evaluăm
strategii de atenuare a acestor riscuri, inclusiv o creștere a producției furni- zorilor din alte regiuni.” În același timp, producătorul de echipamente de con- strucții JCB a spus că își reduce pro- ducția din fabricile sale din Marea Britanie, anticipând deficit de compo- nente din partea furnizorilor chinezi.
O reducere cu 50% a capacității de transport aerian de marfă, curse navale anulate și reducerea transpor- tului rutier au exacerbat presiunea re- simțită de comunitatea mondială de afaceri, iar, chiar atunci când canalele de transport se vor redeschide, impac- tul asupra producătorilor și consuma- torilor va însemna creșterea prețurilor.
Cel puțin până în aprilie...
Producătorii globali și supply chainurile continuă să simtă efecte negative, pe măsură ce fabricile și furnizorii logistici încearcă să-și reia operațiunile, în condițiile unui deficit de forță de muncă și ale nesiguranței în reglementare.
În timp ce companiile realizează planuri de urgență pentru activitatea de
producție, continuarea aprovizionării și pentru serviciile logistice, pentru a face față acestei situații care se schim- bă rapid, criza pare a perturba supply chainurile globale cel puțin până în aprilie, dacă nu mai mult. În timp ce problemele legate de producție se pot rezolva în săptămânile următoare, capacitatea limitată de transport poate deveni cel mai mare obstacol, în lunile aprilie și mai.
Pentru a-i ajuta pe managerii de supply chain să facă față situației și să inițieze planuri de management al riscurilor, Resilience360 a elaborat 10 provocări pentru care companiile trebuie să se pregătească pe termen scurt și mediu, în contextul epidemiei de coronavirus.
1. Carantina cauzează deficit
de mână de lucru
și de materie primă, în fabrici
Închiderea orașelor și carantina au creat deficit de mână de lucru și de materiale, pe măsură ce autoritățile
LOGISTICĂ
 52 .................................................................................................................................................. martie 2020
















































































   50   51   52   53   54