Page 54 - Revista ZIUA CARGO
P. 54

6. Închiderea granițelor întârzie traficul din și către Vietnam și Hong Kong
În februarie, traficul la frontiera dintre Vietnam și provinciile chineze Yunnan și Guangxi era încă sever per- turbat. În special, mărfurile de export din Vietnam se aglomerau la punctele de trecere a frontierei, camioanele ne- putând intra în China. Cel mai mare punct de trecere a frontierei de la Huu Nghi/Pingx Xiang a fost închis până pe 8 februarie, după care s-a redeschis, dar autoritățile permit numai 25 de ca- mioane pe zi, dacă șoferii poartă costu- me de protecție, cu prioritate pentru produse medicale și perisabile. De par- tea vietnameză, timpii medii de aștep- tare pentru camioane au fost de 4-5 zile. În Hong Kong, autoritățile au înce- put să carantineze pentru 14 zile toți cetățenii chinezi care intră pe teritoriu.
De pe 31 ianuarie, cele 16 puncte de trecere a frontierei dintre Rusia și China, de-a lungul a 4.000 km, au fost închise, pentru prevenirea răspândirii coronavirusului.
7. Deficitul de forță de muncă generează congestionarea aeroporturilor și porturilor maritime
Cu o capacitate limitată de trans- port rutier, mărfurile au început să se aglomereze în terminalele aeriene și în depozite. Acest lucru se întâmplă din cauza expedițiilor care intră în țară și care fie nu au primit liber de vamă din partea brokerilor vamali, fie nu au putut fi făcute aranjamente de transport pentru ele. Ca rezultat, operațiunile au
încetinit și au început să se ma- terializeze întârzierea mărfurilor, chiar și esențiale, cum ar fi echipamentele medicale, precum și costurile legate de întârzierile la descărcarea mărfurilor.
Situația s-a acutizat în special în depozitele aeroportului din Shanghai, forțând companiile logistice să nu mai accepte marfă pentru această zonă sau să accepte doar dacă există ga- ranții că marfa va fi preluată imediat. Hong Kong nu a raportat congestii și poate servi ca punct de intrare alter- nativ pentru provinciile sudice și cen- trale ale Chinei. În ciuda capacității rutiere limitate, au fost raportate transporturi din Hong Kong către orașele mari din provincia Sichuan, cum ar fi Chengdu.
8. „Cursele albe” navale reduc capacitatea
de transport oceanic din China
Cu perioada Noului An Lunar ex- tinsă, în majoritatea provinciilor, până pe 9 februarie, liniile maritime au a- nunțat programe extensive de „curse albe”, pentru navele lor, până la sfâr- șitul lunii februarie. „Cursele albe” se referă la situația în care un transpor- tator anulează o oprire planificată într-un anumit port, sau chiar o întrea- gă rută, pentru o navă, de obicei din cauza cererii scăzute. Aproximativ 80 de curse trans-pacifice au fost anulate pentru martie, ceea ce înseamnă un minus de 198.000 TEU pe piață, în to- tal fiind „albite” 54 de curse în comerțul dintre Asia și Europa. Conform celor declarate de către unii shipperi, este de așteptat o întârziere de 3-4 săptă- mâni la sosirea containerelor la des- tinațiile europene.
9. Capacitatea limitată de transport aerian și feroviar va genera creșteri de prețuri
În același mod, numărul mare de anulări de zboruri, atât de marfă, cât și de pasageri, combinat cu reînce- perea activității de producție și a celei logistice, va produce un deficit de ca- pacitate de transport aerian care va dura până în aprilie. În total, peste 25.000 de zboruri pe săptămână au fost anulate, reducând capacitatea de transport de marfă aerian la 50%. Transporturile feroviare din China că- tre Europa se bucură, în acest context, de o atenție în creștere. În timp ce această opțiune este, în general, de două ori mai rapidă decât transportul maritim, există și aici provocări legate de capacitate, din cauza anulării unor trenuri planificate și priorității acordate containerelor de dinainte de Anul Nou. În plus, dificultățile din transportul rutier de la marile gări (Chengdu, Xi'an și Zhengzhou) pot duce la schimbări de program, reducând vizibilitatea asupra timpilor de sosire la destinațiile euro- pene, care includ Hamburg, Duisburg și Tilburg.
10. Reacții
în lanț
în supply chain
Epidemia de coronavirus are, de asemenea, implicații majore asupra producției industriale și a supply chain- urilor globale. Pentru sectorul auto- motive, un deficit de piese și compo- nente importante, din cauza epidemiei, a determinat pe mai mulți jucători importanți din piață să își oprească temporar operațiunile locale.
În plus, epidemia a generat un impact și asupra supply chainurilor din domeniul pharma. Wuhan este gazda unor producători majori de ingrediente active farmaceutice (API). Având în vedere criza actuală, China ar putea să „țină” cât mai mult de materialele pentru anumite antibiotice și să ex- porte mai puțin către piețe cum ar fi SUA și India, care se bazează pe China pentru astfel de ingrediente.
Având în vedere fluiditatea situației și implicațiile uriașe operaționale și fi- nanciare în mai multe industrii, ar pu- tea să fie nevoie de mai multe luni pentru evaluarea impactului pe care această criză îl are, în mod real, asu- pra tuturor afacerilor la nivel global.
sursa: Vigilant, februarie 2020 traducerea și adaptarea: Raluca MIHĂILESCU raluca.mihailescu@ziuacargo.ro
  LOGISTICĂ
 54 .................................................................................................................................................. martie 2020














































































   52   53   54   55   56