Page 57 - Revista ZIUA CARGO
P. 57

    O informare corectă a populației este extrem de necesară. Iar acest lucru încercăm să îl facem și noi în cadrul companiei.
Putem vorbi despre oportunități, pe partea de transport?
Așa cum am spus, există creșteri
de volume. Înainte de epidemie, multe mărfuri se transportau aerian către China. Astăzi, cu atâtea zboruri anu- late, trebuie transportate prin alte mo- duri. O parte dintre acestea le trans- portăm noi, astăzi, cu trenul. Dacă vorbim despre medicamente sau pro- duse chimice, dar nu numai, transpor- tul naval nu reprezintă o soluție, din ca- uza duratei transportului. Din Germania până în zona Wuhan, traseul cu trenul durează doar 15 zile.
Dar, chiar de dinainte de toată în- grijorarea legată de China și de coro- navirus, decisesem să ne creștem transporturile feroviare pe această relație.
Motivul pentru care am început cu aceste trenuri este faptul că multe companii multinaționale au adoptat o serie de așa-zise SDG (Sustainable Development Goals).
Un alt avantaj al transportului fero- viar este controlul atent al temperaturii. În transportul aerian, poți utiliza un sistem cu perne de temperatură, dar nu există nicio garanție că lanțul nu este întrerupt. Atât pe relația cu China, cât și în Europa, folosim vehicule cu temperatură controlată atunci când mărfurile o impun. Iar acesta este un avantaj pentru noi. Am implementat un sistem de monitorizare și comuni- care cu containerul și, dacă vedem că temperatura scade la transbordare, putem acționa motorul de la distanță.
S-au observat creșteri și
pe pharma?
În domeniul farmaceutic, nu s-a observat o explozie, așa cum s-a în- tâmplat cu alimentele. În primul rând, fabricanții din domeniu au capacități limitate de producție. Da, produc mai mult și livrează mai mult în China, dar trebuie, de asemenea, să asigure can- titățile necesare fiecărei țări. Pe de altă parte, companiile farmaceutice fac eforturi de a sprijini inițiativele de a ține acest virus sub control, și ca fonduri, și ca specialiști.
Care este situația în
Europa?
În prezent, cele mai afectate țări europene sunt Italia, Franța și vine din spate Germania. În cazul în care vor intra în carantină, înseamnă că nimic nu va mai ieși din aceste țări sau, cel
puțin, din regiunile afectate. Din păca- te, zona industrială a Italiei este cea de nord, cel mai puternic afectată.
Nu știm cum vor evolua lucrurile, iar actuala epidemie reprezintă un pericol major pentru afaceri.
Avem și transporturi către Franța și Italia și, în acest moment, activitatea noastră nu este afectată. Am identificat o scădere de 20-30% a volumelor pro- venind în special din Italia. Dar și aici este vorba despre fabricanți care au facilități de producție și în alte țări și redistribuie volumele, pentru a-și asigura fluxurile necesare.
Ați adoptat măsuri interne pentru a face față acestei situații?
Se pot adopta soluții pe termen
foarte scurt, dar viața normală trebuie să continue, acasă sau la serviciu. Și trebuie să comunicăm în mod corect, să ne informăm corect angajații în le- gătură cu pericolele reale și cele inexistente în ceea ce privește relația cu China. Am avut informări ample în cadrul companiei în legătură cu faptul că mărfurile sau corespondența nu pot transmite virusul. Oamenii trebuie lămuriți că nu tot ceea ce este „made in China” e rău. Iar toate măsurile de precauție pe care trebuie să le ia sunt activități normale pe care ar trebui să le facem zi de zi, indiferent că e gripă sau nu.
În ce mod vă afectează
Brexitul?
În legătură cu Brexitul, am început deja pregătirile pentru schimbările care vor surveni. Fiind încă în perioada de tranziție de un an până la ieșirea efec- tivă a Marii Britanii din Uniune, lumea
consideră că este, încă, timp, iar volu- mele nu au scăzut în această perioa- dă. În momentul în care au început discuțiile, au avut loc multe exporturi, pentru a asigura stocuri în Marea Britanie. Dar acum, când se știe ter- menul, lucrurile s-au calmat. În pre- zent, timpii de așteptare la graniță nu au suferit nicio modificare.
Dar migranții?
O problemă o reprezintă creșterea timpilor de așteptare la frontiere. La granițele Grecia-Turcia și Bulgaria- Turcia, se așteaptă zile întregi. Cău- tăm de ani de zile o soluție alternativă, am găsit-o, iar în a doua parte a aces- tui an vom implementa o conexiune feroviară Curtici-Istanbul. Linia va avea o frecvență de trei trenuri pe săp- tămână, care ne vor susține creșterea pe această relație.
În tot acest context nesigur, care sunt planurile H.Essers în România?
După cum știți, ne concentrăm în special pe transportul de nișă, produse farmaceutice, chimice și cu valoare ridicată. În București, am început con- strucția unui depozit de 10.000 mp pentru produse chimice, care se vor alătura celor 10.000 deja existenți. În total, în București, avem, în prezent, 53.000 mp. La începutul lunii mai, vor intra primele mărfuri în acest depozitul aflat acum în construcție. Pe de altă parte, în domeniul farmaceutic, am semnat un nou proiect în urmă cu două săptămâni și suntem în discuții pentru trei noi licitații, deci avem pla- nuri de extindere și pe această direc- ție. În ceea ce privește flota, avem 330 de vehicule, în România, și am decis ca, anul acesta, să nu mai ex- tindem numărul acestora.
Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro
  Vom implementa o conexiune feroviară Curtici-Istanbul, cu o frecvență de trei trenuri pe săptămână.
martie 2020 .................................................................................................................................................. 57
 PIAȚĂ ȘI COMPANII



































































   55   56   57   58   59