Page 56 - Revista ZIUA CARGO
P. 56

   Fluxurile de transport nu se reduc în Europa, dar își schimbă țările de proveniență.
H.ESSERS
Creșteri de volume
către China, pe fondul
coronavirus
Panica, generată de necunoscut, dar și de știrile false sau contradictorii, pare a fi, uneori, în ultimul timp, cuvântul de ordine. Se cumpără prea mult sau nu se cumpără nimic, călătorii și evenimente se anulează, unii dau lovituri nesimțite, alții pun umărul pentru rezolvarea situației. Iar logisticienii și transportatorii sunt unii dintre cei care ar putea face parte din cea mai afectată categorie de activitate. Sau nu? Am stat de vorbă despre aceste lucruri cu
Jeroen Fabry, business unit manager CEE H.Essers Romania.
Ziua Cargo: În ce fel v-a afectat activitatea izbucnirea epidemiei generate de coronavirus? Jeroen Fabry: După cum știți,
am deschis, în urmă cu trei ani, o co- nexiune feroviară între Genk (Belgia) și Chongqing (China), cu o frecvență de un tren pe săptămână, cu 35 de va- goane (containere de 45 ft). De la iz- bucnirea epidemiei, am putut observa o creștere a volumelor pentru China, în special echipamente medicale, cum ar fi mănuși, măști etc. În acest mo- ment cantitățile pe care le dețin nu sunt suficiente, pentru că multe faci- lități de producție au fost închise, și trebuie importate. Din decembrie-ia- nuarie, cantitățile s-au triplat și am ajuns la 2 trenuri complete pe săptă- mână (fiecare cu un număr mai mare de vagoane).
Trenurile vin înapoi din China încăr- cate, în special cu produse electronice, telefoane etc. Producătorii care nu se află în zonele afectate de coronavirus
nu și-au oprit activitatea. Nu toată China este paralizată, dar problemele apar din cauza faptului că zona Hubei este puternic industrializată.
În România, care sunt
schimbările?
De săptămâna trecută, de când au început campaniile în România, din cauza epidemiei din Italia, am înre- gistrat creșteri semnificative la depo- zitarea și transportul de produse ali- mentare, precum făina.
De asemenea, unii producători de produse chimice își triplează stocurile, de teama că până și granițele euro- pene se vor închide, la un moment dat. Toți producătorii aduc cât mai mul- te produse posibil în țara în care este nevoie de ele și depozitele sunt pline.
Toată această situație a generat creșteri de prețuri. La ce ne putem aștepta? Prețurile trebuie monitorizate atent
de către Guvern și Protecția Consu-
Jeroen Fabry
 matorului, pentru a nu apărea specula și profitorii rău-voitori.
Dar vor exista, desigur, creșteri de prețuri justificate. În momentul în care producătorii nu-și pot aduce produsele din China, o parte dintre facilitățile de producție din Europa ale multinaționa- lelor pot să preia din acest minus, ceea ce va avea un impact asupra prețurilor. Dacă toată China se va închide complet, la un moment dat, producția va fi relocată, în Europa, în SUA sau în alte țări unde este nevoie de aceste mărfuri. Am discutat cu clienți care, deja, au reorientat o parte din producție către fabricile din Europa, ceea ce va genera creșteri de costuri, cu mâna de lucru și materia primă. Totuși, este vorba despre o strategie pe termen scurt, deoarece lucrurile vor reintra în normal, la un moment dat.
  56 .................................................................................................................................................. martie 2020
PIAȚĂ ȘI COMPANII













































































   54   55   56   57   58