Page 67 - Revista ZIUA CARGO
P. 67

diesel. Mentenanța se va realiza în garajul nostru, care va fi proiectat în acest sens, și deja am avut o echipă de electricieni la cursuri de instruire”, a spus George Cornea.
Management precis
Un serviciu de calitate nu este le- gat doar de cât de nouă este flota de autovehicule, iar RATBV a înțeles bine acest lucru.
De trei ani, compania are la dispo- ziție un dispecerat integrat, modern, care asigură o vizibilitate în timp real a modului în care se desfășoară trans- portul. Poziția mașinilor, plecările în cursă, întârzierea sau avansul fiecărui autovehicul pe traseu, comunicarea cu șoferii sunt câteva dintre informațiile disponibile în dispecerat.
Șoferii, la rândul lor, au la dispo- ziție un computer de bord, unde pot vedea informații legate de traseu și dacă sunt în avans sau întârziere și, totodată, au acces la imagini de la cele nouă camere montate pe mașini (interior și exterior). Camerele înregis- trează, imaginile fiind disponibile pen- tru o perioadă de șapte zile. În plus, mai există 109 camere montate în
stații, imaginile fiind urmărite în dispe- cerat.
De asemenea, călătorii au la dis- poziție o varietate de modalități pentru plată.
„Avem sistemul de ticketing cu car- duri, acestea putând fi încărcate la casierii, la cele 40 de automate exis- tente în stații, precum și prin aplicația 24pay, care permite plata în autobuz.
Observăm o creștere senzațională la utilizarea aplicației”, a precizat direc- torul general RATBV.
Și problemele legate de lipsa șo- ferilor, semnalate cu ani în urmă, par să se fi rezolvat. Compania are 835 de angajați, din care 370 sunt șoferi. Venitul lunar mediu net al unui șofer este de aproximativ 3.500 lei.
„Beneficiem de faptul că tot mai mulți șoferi renunță la salariile, mult mai mari, din vest, preferând un loc de muncă aproape de casă”, a explicat George Cornea.
Transportul public local cere o foarte atentă gestionare a veniturilor și cheltuielilor, iar RATBV are venituri anuale de 125 de milioane de lei, 65% dintre acestea fiind obținute prin vân- zarea din bilete și abonamente. Restul este reprezentat de compensație”, a declarat directorul general al com- paniei.
Zona metropolitană, o mare provocare
Extinderea zonei de operare a RATBV în afara municipiului a stârnit reacții puternice, însă, în spate, se află un plan gândit cu mulți ani în urmă.
„Avem o autoritate metropolitană de transport înființată în urmă cu mai mulți ani, în conformitate cu prevede- rile Regulamentului European 1370, care a parcurs toate etapele legale pentru delegarea serviciului de trans- port public de călători către RATBV. Această autoritate a fost creată sub tutela asocierii a 17 UAT-uri”, a arătat George Cornea.
Transportul metropolitan este inte- grat în serviciul standard oferit de RATBV, iar călătorii pot plăti cu por- tofelul electronic și pot utiliza aplicația.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
     „După integrarea celor 133 de autovehicule cu emisii zero, dorim să realizăm un parc solar, pentru a produce în mod ecologic energia electrică necesară. Scopul nostru este să reducem poluarea și nu doar să o mutăm din oraș către exterior. De asemenea, țintim și la alte modalități de transport, precum vehiculele dublu articulate electrice și, chiar, un tren metropolitan.
Iar, până în 2021, ne dorim să avem 16 km de benzi dedicate.”
martie 2020 .................................................................................................................................................. 67
 PIAȚĂ ȘI COMPANII













































































   65   66   67   68   69