Page 32 - Revista Ziua CARGO
P. 32

IANIS CARGO SPARGE TIPARELE
Uneori... criza
înseamnă să crești
În cazul companiei ploieștene de transport expres Ianis Cargo, fiecare detaliu contează. Am simțit acest lucru imediat ce i-am călcat pragul, în luna februarie a acestui an. Culorile calde, folosite cu grijă, creionau o atmosferă atent studiată. Iar prima impresie a fost confirmată, ulterior.
  A firmam, într-un articol publicat recent pe site-ul ZIUA CARGO, că furnizorul de transport ex- pres din Ploiești a reușit să se adapteze, în plină situație de urgență, prin flexibi- litate și, mai presus de tot, prin loialitate! Promiteam, atunci, că, despre me- canismele care au generat creștere în timpul crizei COVID-19 și despre ce înseamnă a fi loial, în tot acest tumult, vom oferi mai multe amănunte, în
numărul din mai al revistei.
Omul sfințește locul
Niciunul dintre noi nu are nici cea mai mică îndoială în privința acestui proverb. În transporturi, el poate lua diferite forme, fiind direct legat de dru- mul pe care îl alege fiecare companie în parte. Ianis Cargo a ales să inves- tească semnificativ în zona IT și... cumva, managementul companiei, care beneficiază, astăzi, de instru- mente de control riguros construite, a putut aborda, într-un mod pozitiv, noua conjunctură economică, nicidecum fa- vorabilă. A contat, fără îndoială, ape- titul pentru inovație al unui colectiv tânăr (pentru care adaptarea nu repre- zintă decât o nouă provocare) și, bine- înțeles, faptul că, în chiar momentul declanșării crizei, compania testa zone noi. Tocmai aceste domenii au consti-
tuit, într-un context interesant, mai mult decât un colac de salvare.
La 7 ani...
exact înainte de începutul crizei
Ianis Cargo are 7 ani, la fel ca fiul cel mare al lui Mădălin Stănilă, director executiv și proprietar al companiei, că- ruia, de altfel, compania i-a împrumu- tat și numele. Și, dacă, în 2013, opera un parc de 3 vehicule, acum, flota coor- donată (proprie sau pe bază de contract de exclusivitate) se ridică la peste 150 de vehicule de transport marfă.
În 2019, compania a consemnat o cifră de afaceri de 3,1 milioane de euro, la care s-au adăugat veniturile, în valoare de aproximativ
2 milioane de euro, înregistrate de filiala din Bulgaria, care funcționează în regim de casă de expediție.
Industria auto, un client principal pentru furnizorii de transport expres, dădea, deja, de ceva vreme, semne de încetinire, iar competiția, din ce în ce mai intensă, generase o presiune puternică pe tarife, la finalul anului tre- cut. (De fapt, ultimii ani au urmat
această direcție, în care tariful dic- tează.)
A fost unul dintre motivele pentru care diversificarea zonelor din care provin clienții apărea, deja, ca o mă- sură care se impunea. Iar comerțul on- line, aflat în plină dezvoltare, reprezen- ta o soluție evidentă. „Spre deosebire de zona automotive, pentru comerțul online se merge, în general, pe tarife prestabilite, calculate în mod corect, astfel încât să îți poți acoperi costurile”, ne-a explicat Mădălin Stănilă. Aproxi- mativ 20% din activitatea Ianis Cargo viza, în luna februarie, acest segment, iar cererile erau în creștere.
Mădălin Stănilă: „Sectorul de comerț online ne-a oferit stabilitate, în condițiile în care traficul între depozite s-a dezvoltat mult, la nivel european.”
Acesta este contextul în care pan- demia COVID-19 a aflat, în a doua parte a lunii martie, compania Ianis Cargo. Iar instinctul de supraviețuire, pe care echipa îl antrenase în cu totul alte coordonate, a ieșit la suprafață.
Zarurile fuseseră, deja, aruncate
„O dată cu oprirea motoarelor industriei auto, toți furnizorii de rang secund și terț au fost nevoiți să urme- ze același trend. Cererile clienților s-au prăbușit. Am fost nevoiți să ne adap- tăm și să ne îndreptăm, rapid, către alte zone, precum transportul pentru industria online sau transportul mate- rialelor PPE”, declară directorul execu- tiv Ianis Cargo. Compania a accentuat strategia bazată pe deschiderea spre un spectru mai larg al industriilor ac- tive, cu precădere spre industria onli- ne, farmaceutică și cea a bunurilor de larg consum.
„Suntem conștienți de faptul că lanțul logistic este de maximă impor-
PIAȚĂ ȘI COMPANII
 32 ........................................................................................................................................................ mai 2020











































































   30   31   32   33   34