Page 33 - Revista Ziua CARGO
P. 33

   tanță, mai ales în această conjunctură inedită. Este motivul pentru care Ianis Cargo propune o serie de măsuri și soluții, pentru o bună desfășurare a transporturilor.”
Primul lucru asupra căruia s-a oprit Mădălin Stănilă constă în protecția an- gajaților. De menționat că decizia, în acest sens, a fost luată încă dinainte de declararea stării de urgență.
Loial față de colegul tău
Pentru că a scos în evidență im- portanța loialității, mai ales în momen- te dificile, l-am întrebat pe directorul executiv Ianis Cargo ce înseamnă pentru el. Mi-a răspuns că loialitatea trebuie să iasă în evidență, în primul rând, din atitudinea față de angajat. Iar siguranța colegului tău, aflat în mașină sau la birou, devine esențială. „Am fă- cut dezinfecție la birou, am încercat limitarea interacțiunilor, am instituit munca de acasă, acolo unde a fost posibil, și am oferit echipamente de protecție.”
Și flota a urmat un proces extrem de strict.
„Echipa noastră de specialiști, după o amănunțită studiere a legisla- ției impuse de starea de urgență, a întreprins mai multe măsuri, dintre care pot enumera: dezinfectarea siste- matică a întregii flote de care dispu- nem, controlul periodic al șoferilor atât la plecare în cursă, cât și la sosire, mo- nitorizarea mărfurilor cu de-amănuntul, mai ales în cazul produselor perisa- bile, dovada de livrare către client, în timp real, în format electronic”, a afir- mat, la rândul său, Dragoș Grecu, manager operațional Ianis Cargo.
Trebuie precizat că aceste măsuri s-au așezat pe un cadru care funcțio- na în direcția asigurării unei securități crescute; încă dinainte de momentul COVID-19, mașinile intrau în service de fiecare dată când șoferii se întorceau acasă (la 30 sau 60 de zile). Tot în același spirit, conducătorii auto pot modifica, în aplicația care gestionează flota, perioada alocată pauzei, dacă acest lucru este necesar. Sunt elemen- te care confirmă loialitatea companiei față de echipa pe care se bazează. La rândul lor, angajații au ales să fie loiali. Potrivit informațiilor furnizate de mana- gerul operațional, niciun șofer nu a mai părăsit firma, în ultimul an.
Loial față de client
Putem vorbi, în același timp, des- pre loialitate față de client. Partenerul tău trebuie să știe că se poate baza pe serviciile pe care le oferi, pe faptul că știi ceea ce spui, chiar și atunci când denunți termene de livrare greșit
Madălin Stănilă
Dragoș Grecu
construite. „Nu vom putea accepta niciodată, de exemplu, livrări Româ- nia-Portugalia în 48 de ore, într-un tarif care nu poate susține decât va- rianta de cursă cu un singur șofer. Ar însemna, pe de o parte, să punem șoferul în pericol, iar, pe de alta, să depășim, foarte probabil, termenul de livrare asumat. Din păcate, mulți dis- peceri (unii cu puțină experiență), dar și transportatori, se complac în astfel de situații. Furnizorul de transport transmite oferta dorită, chiar dacă știe că nu o va respecta în totalitate, iar dispecerul știe că o să dea vina pe cărăuș și va fi acoperit. Există soluții reale pentru astfel de cereri, care pre- supun utilizarea mai multor vehicule și transbordarea mărfii în huburi de tranzit, sau avionul, dar costurile sunt altele și trebuie să fie asumate de ambele părți”, a subliniat directorul executiv Ianis Cargo.
Până la urmă, a fi loial față de par- tenerii reali înseamnă să spui adevărul în mod direct și, inclusiv, să renunți la acei clienți ale căror cereri îți pot slăbi capacitatea de a oferi un serviciu de calitate.
Sistem IT adaptat
la transportul expres
Dar, pentru a putea oferi acel ser- viciu care, prin exactitate, generează calitatea necesară în transportul expres, ai nevoie de instrumente infor- matice bine puse la punct. Iar, în acest domeniu, nu s-a făcut niciun fel de rabat. Sistemele informatice utilizate de Ianis Cargo se completează, le- gând zona de monitorizare a cursei de vânzări și contabilitate, astfel încât deciziile să fie luate la timp.
Tot parcul aflat la lucru poate fi urmărit, în timp real, pe o hartă interac- tivă, sistemul oferind alerte încă din timpul cursei, privind încadrarea ei în termenul de livrare, prin urmărirea poziției vehiculului la fiecare 10 minute și realizarea de comparații între viteza medie reală și cea estimată. „Știm, astfel, din timp, dacă pot apărea pro- bleme în anumite situații și putem
anunța clientul, respectând prevederile contractuale”, ne-a explicat Dragoș Grecu. Același sistem evidențiază ve- hiculele care au depășit 24 de ore de la finalizarea ultimei curse, anunțând, de asemenea, dispeceratul dacă tre- buie repoziționate. De altfel, toate informațiile privind cursele se transmit prin intermediul acestui sistem, la care au acces inclusiv cărăușii care lucrea- ză sub aripa Ianis Cargo. La finaliza- rea cursei, documentele sunt scanate folosind telefonul, pentru a se încărca, în mod automat, și a fi preluate de contabilitate.
Pregătiri pentru o nouă piață
Și, pentru că există acel cadru de organizare care permite flexibilitate, managementul Ianis Cargo și-a pro- pus ca, în 2020, să abordeze și zona mărfurilor de grupaj, a livrării comen- zilor online internaționale, precum și colete pentru persoane fizice. „Sunt mulți români aflați afară, iar schimbul de colete cu rudele aflate în țară este extrem de activ. Am decis, în acest context, să lucrăm la un produs nou, care le va permite potențialilor noștri clienți, persoane fizice, să comande online livrări. Am semnat, deja, parte- neriate cu firme de curierat, în acest sens, iar aplicația informatică se află în stadiul final”, a precizat Mădălin Stănilă. Și, ca un can-can, deși coor- donatorul IT care se ocupă de aplicația nouă se află la București, echipa de programatori, formată din 7 persoane, se află în India.
Nu mai există limite! Ianis Cargo o demonstrează. Nu a încetat să crească nici în moment de criză, pen- tru că știe, deja, cum să se reinven- teze. Un lucru este, însă, neschimbat, principiul potrivit căruia trebuie să rămânem loiali unul altuia.
Astăzi, ne întoarcem, ușor-ușor, către birourile noastre.
Încotro ne va duce drumul, de a- cum înainte?...
Meda IORDAN
meda.iordan@ziuacargo.ro
mai 2020 ...................................................................................................................................................... 33
 PIAȚĂ ȘI COMPANII








































































   31   32   33   34   35