Page 37 - Revista Ziua CARGO
P. 37

   Un ecran lateral opțional, de 9 inch, furnizează funcțiile de Infotain- ment, asistență de navigare, informații de transport și monitorizarea cu aju- torul camerei video. Ecranul, ușor de accesat, îi permite șoferului să interac- ționeze în mai multe moduri: prin butoanele poziționate intuitiv pe volan, prin comandă vocală sau direct, prin intermediul ecranului tactil și al pano- ului de control al modului de vizuali- zarea a informației. Atât panoul de bord, cât și ecranul lateral funcționea- ză în mai multe limbi.
Noul FMX este dotat, de aseme- nea, cu un nou panou de control trac- țiune, care ajută șoferul să gestioneze cu ușurință și rapid situații potențial periculoase, atât pe șosele, cât și pe terenuri accidentate. Șoferul poate be- neficia de mai multă tracțiune, prin ac-
Ecranul lateral furnizează funcțiile de Infotainment și asistență.
ționarea cu ușurință a diferitelor sis- teme de cuplare a diferențialului prin simpla rotire a unui buton, vizualizând, totodată, starea tracțiunii pe panoul de bord.
Un nou volan, cu opțiune de încli- nare a coloanei, îi oferă șoferului o poziție mai ergonomică de deplasare.
Mai mult spațiu de depozitare și confort sporit
Noua cabină de dormit de pe noul Volvo FMX oferă posibilități de depo- zitare îmbunătățite, inclusiv un com- partiment mare de depozitare sub pat, în poziție ridicată, și un spațiu de depo- zitare în partea de sus, cu panouri LED în separatoarele pentru comparti- mente. Confortul cabinei este îmbună- tățit și mai mult printr-o izolare eficien- tă, care oferă protecție la frig, căldură și zgomot. Deplasarea între scaunul șoferului și pat este mai ușoară ca niciodată, datorită noului design al ma-
netei schimbătorului I-Shift, care este, acum, mai subțire, proiectat ergo- nomic.
Sarcină maximă în combinație de până la 150 t
Noul Volvo FMX este echipat cu cel mai puternic șasiu Volvo – cu o punte tandem de 38 de tone, care per- mite o sarcină maximă în combinație (GCW) de până la 150 de tone. În plus, a fost actualizată suspensia față pneu- matică, permițând sarcini pe puntea față de până la 10 sau 20 de tone, pen- tru punți față duble. Unghiurile de bracaj sunt mai mari, la autocamioanele cu punte portantă directoare sau cu punte portantă amplasată în spatele punții directoare, ceea ce determină o mane- vrabilitate mai bună și uzură redusă a anvelopelor. Toate aceste îmbunătățiri conferă productivitate mai mare și eficiență de costuri pentru activitățile de transport de construcții.
Noi faruri în V, cu protecție.
 mai 2020 ...................................................................................................................................................... 37
 CAMIOANE ȘI SERVICII






















































































   35   36   37   38   39