Page 52 - Revista Ziua CARGO
P. 52

   DAF
Industria auto
repornește
motoarele
Este bine-cunoscut deja impactul pe care pandemia de COVID-19
a avut-o asupra întregii industrii auto, la nivel global. Producția
a fost întreruptă temporar, în majoritatea fabricilor auto din Europa, în luna martie, afectând puternic și o parte importantă a transportatorilor și logisticienilor care se bazau, aproape în exclusivitate, pe aprovizionarea acestor fabrici. Dar iată că apar, deja, vești bune, în industrie.
V ă prezentăm, în cele ce ur- mează, detalii despre câțiva dintre producătorii care au de- cis să își repornească, gradual, acti- vitatea, la sfârșitul lunii aprilie-înce-
putul lunii mai.
Dacia
Dacia și-a repornit, parțial, activi- tatea, în 21 aprilie, cu 450 de angajați la uzina Mecanică, iar, pe 4 mai, au revenit la lucru și cei aproximativ 13.500 de salariați de la uzina de Vehicule din Mioveni.
Toți angajații Dacia au fost trimiși în șomaj tehnic, în martie, și au primit 85% din salariul de încadrare. Produc- ția a fost sistată în 19 martie, inițial până pe 5 aprilie, după decretarea stării de urgență în România, pe fondul pan- demiei de coronavirus (COVID-19), apoi sistarea a fost prelungită până pe 4 mai.
În 9 aprilie, conducerea companiei a făcut următoarele precizări: „În acord cu partenerii sociali și din respect pen-
tru protejarea și siguranța angajaților, toate măsurile sanitare de protecție în vigoare, în România, au fost imple- mentate, pentru a relua progresiv acti- vitatea de fabricație derulată pe plat- forma industrială Dacia de la Mioveni. Astfel, începând cu data de 21 aprilie, activitățile de producție ale celor două uzine vor fi reluate pe bază de volun- tariat. Uzina Mecanică și Șasiuri este pregătită să redemareze activitatea în echipă redusă de lucru. Uzina Vehi- cule va relua producția în departamen- tul Presaj, în 2 schimburi. Din data de 4 mai, vor redemara activitățile ambe- lor uzine.”
DAF
Fabricile DAF din Eindhoven (Ță- rile de Jos), Westerlo (Belgia) și Leyland (Marea Britanie) au repornit producția, la sfârșitul lunii aprilie. Timp de patru săptămâni înainte de restart, fabricile au introdus noi măsuri de igienă și distanțare socială. Sute de posturi de lucru au fost evaluate și
ajustate, sarcinile de lucru au fost se- parate, traseele de deplasare schim- bate și programul de lucru modificat. Au fost implementate măsuri pentru a permite menținerea unei distanțe de cel puțin 1,5 m între angajați, cărora li s-au pus la dispoziție produse de curățenie și dezinfectare. Ca precau- ție, muncitorii trebuie să poarte măști de protecție.
Daimler
Grupul Daimler a anunțat, la rândul său, în cadrul unei declarații remise presei germane, la sfârșitul lunii aprilie, că implementează o repornire coordo- nată a producției, în cadrul fabricilor de autoturisme Mercedes-Benz de la Sindelfingen și Bremen, în prima fază într-un singur schimb, și în cadrul fa- bricilor de producție vanuri, camioane și autobuze. Dar a menținut, totuși, programul de lucru mai scurt pentru angajații săi din Germania (Kurzarbeit) până pe data de 30 aprilie.
Ford
Ford a anunțat că producția a fost reluată, treptat, începând cu data de 4 mai, la fabricile de producție vehicule și motoare din Craiova (România) și Köln (Germania), precum și la uzinele de producție vehicule din Saarlouis (Germania) și Valencia (Spania). Pro- ducția de la Fabrica de Motoare din Valencia, Spania, se reia pe 18 mai, în timp ce data de reluare a producției în Fabricile de Motoare Ford din Dagenham și Bridgend, Marea Bri- tanie, va fi confirmată ulterior.
A fost implementată o listă cuprin- zătoare de standarde globale Ford
52 ...................................................................................................................................................... mai 2020
LOGISTICĂ











































































   50   51   52   53   54