Page 54 - Revista Ziua CARGO
P. 54

  ACEA: linii directoare pentru relansarea industriei auto
Într-o perioadă în care Uniunea Europeană (și nu numai) se confruntă cu grave probleme sanitare, sociale și economice, cauzate de către criza COVID-19, Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile a stabilit patru principii călăuzitoare pentru o relansare cu succes a industriei auto:
1. DEFINIREA UNEI STRATEGII COORDONATE PENTRU RELANSAREA ÎN SIGURANȚĂ A PRODUCȚIEI DE VEHICULE, CÂT MAI CURÂND POSIBIL
Atunci când criza imediată va înceta, este vital ca atât producătorii de vehicule, cât și furnizorii lor să repornească fabricile, rapid și simultan, de-a lungul întregului lanț de aprovizionare din toate țările. Altfel nu va fi posibilă reîntoarcerea la capacitatea maximă de producție. ACEA solicită suportul UE pentru o repornire coordonată a activității și investițiilor.
2. STIMULAREA CERERII PE PIAȚĂ, PENTRU TOATE CATEGORIILE DE VEHICULE
Pe măsură ce Europa își va relansa economia, este crucial ca transportul rutier ecologic să fie accesibil din punct de vedere al costurilor, pe întregul continent. Dar, din cauza situației economice fragile, mulți consumatori și operatori de transport nu au capacitatea de a cumpăra vehicule noi. Astfel, sunt necesare scheme de reînnoire a flotelor pentru toate categoriile de vehicule în UE.
3. DEBLOCAREA OMOLOGĂRII DE TIP ȘI A ÎNMATRICULĂRII VEHICULELOR CU CELE MAI MODERNE TEHNOLOGII
Opririle de activitate la nivelul industriei, serviciilor tehnice și aprobărilor de stat au întrerupt procesele de omologare a noilor vehicule, ceea ce înseamnă că acestea nu pot fi comercializate. La fel, dacă autoritățile de înmatriculare din anumite țări nu funcționează, utilizatorii nu își pot folosi vehiculele.
4. ACCELERAREA INVESTIȚIILOR ÎN INFRASTRUCTURA DE REÎNCĂRCARE ȘI REALIMENTARE
O rețea europeană de stații de reîncărcare și realimentare pentru vehicule cu propulsie alternativă este un factor cheie pentru asigurarea unei reînnoiri a parcurilor într-o manieră ecologică.
  MAN
 Odată cu reluarea producției, lan- sarea noului IVECO S-WAY va conti- nua și livrările către numeroșii clienți aflați în așteptare vor începe.
MAN
MAN Truck&Bus a oprit producția la jumătatea lunii martie, pentru a-și proteja angajații, dar și din cauza întreruperii lanțurilor de aprovizionare și scăderii severe a cererii pentru vehi- cule comerciale. După aproximativ 6 săptămâni, fabricile au început din 27 aprilie să își reia, gradual, activitatea, la capacitate redusă. Și în cazul MAN, protecția angajaților reprezintă o prio- ritate absolută, fiind adoptate măsuri de siguranță, în conformitate cu un plan detaliat. Acestea includ, printre al- tele, asigurarea unei distanțe mai mari între angajați, schimbarea traseelor de deplasare, furnizarea de echipa- mente de protecție și instruirea atentă a angajaților.
Unii angajați atât din producție, cât și din administrație, vor continua să lu- creze cu program redus sau flexibil, pe cât posibil. Și activitatea din birouri se va relua în conformitate cu concep- tele de siguranță.
SCANIA
Și SCANIA a reluat, gradual și cu precauțiuni, producția, în cadrul fabri- cilor sale din Zwolle (linie de producție) și Meppel (vopsitorie cabine), din Țările de Jos.
La fabrica SCANIA din Zwolle, linia de producție a fost repornită pe 20 aprilie, iar în Meppel, liniile și cabinele de vopsitorie au redevenit operațio- nale din 28 aprilie. În prima fază, volu- mele vor fi, încă, reduse, producătorul concentrându-se, în primul rând, pe crearea unui mediu de lucru sigur pen- tru angajați și pe verificarea capacității furnizorilor. În mod normal, la fabrica din Zwolle lucrează 2000 de angajați, iar, la Meppel, 500.
De asemenea, a fost reluată pro- ducția, la sfârșitul lunii aprilie, la turație redusă, în fabricile din Suedia, urmând ca, la începutul lunii mai, să redema- reze și activitatea la cele din Franța și Brazilia.
Volvo Trucks
Martin Lundstedt, președinte și CEO Volvo Group, a precizat, în cadrul Raportului Grupului pe primul trimestru 2020, publicat pe 23 aprilie, că s-a stabilit o repornire a activității de pro- ducție în Europa, America de Nord și
Brazilia, la nivel scăzut, pentru sfârșitul lui aprilie-începutul lui mai. Apoi, volumul de producție va crește gra- dual, pentru a se adapta noului nivel al cererii de pe piață, lucrând în strân- să colaborare cu furnizorii, pentru a minimiza disturbanțele.
În trimestrul 1, vânzările nete ale grupului au scăzut cu 16% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, iar livrările de camioane cu 23,6%.
La rândul său, Renault Trucks, parte a Grupului Volvo, a anunțat re- luarea activității în cadrul fabricilor sale din Franța, lucru despre care puteți citi mai pe larg în cadrul unui material separat.
Până la închiderea ediției, și alți producători de autoturisme au anunțat reluarea graduală a producției, în mai multe fabrici din Europa. Printre aceș- tia, se numără: Volvo Cars (fabricile Ghent – Belgia, Olofström, Skövde, Torslanda – Suedia), Volkswagen (Brunswick, Chemnitz, Salzgitter, Kassel și Hanovra), Audi (Győr – Ungaria), Hyundai (Nošovice – Rep. Cehă), Renault (cutii de viteză și transmisii, Cacia – Portugalia) și linia de producție Mercedes G-Class Magna Steyr (Graz – Austria).
Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro
54 ...................................................................................................................................................... mai 2020
LOGISTICĂ






































































   52   53   54   55   56