Page 58 - Revista Ziua CARGO
P. 58

 TREN ÎNTRE BUCUREȘTI ȘI AEROPORTUL OTOPENI, DIN AUGUST
 Ministrul de resort, Lucian Bode, împreună cu Gheorghe Popescu, consilier onorific al prim-ministrului, Ionuț Stroe, ministrul Tineretului și Sportului, și secretarul de stat Ionel Scrioșteanu, au verificat, la începutul lunii mai, stadiul lucrărilor la obiectivele de infrastructură aferente modernizării liniei de cale ferată București Nord- Aeroportul Internațional „Henri Coandă” Otopeni și a Corpurilor A și B, plus Rotonda Aeroportului Băneasa. În cazul liniei de cale ferată dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni, ministrul Lucian Bode a remarcat evoluțiile înregistrate de la ultima vizită și a cerut
antreprenorului să păstreze ritmul accelerat, astfel încât, la sfârșitul lunii august 2020, acest obiectiv să fie finalizat. În cazul acestui obiectiv, se înregistrează un stadiu fizic al lucrărilor de aproximativ 65%, în condițiile în care, în ultima perioadă, a fost implementată o serie de măsuri necesare pentru protecția sănătății muncitorilor, pentru a evita infectarea cu noul coronavirus.
     METROU ȘI TREN METROPOLITAN, LA CLUJ
Municipiul Cluj-Napoca va avea metrou și tren metropolitan. Primarul Emil Boc a semnat contractul pentru realizarea studiilor de prefezabilitate și fezabilitate ale ambelor proiecte, precum și a PUZ- urilor. Licitația a demarat, în urmă cu aproximativ cinci luni. Contractul, în valoare de 30,1 milioane de lei, a fost atribuit asocierii SWS Engineering-Systra- Metrans Engineering. În cazul trenului metropolitan, termenul de livrare pentru Planul Urbanistic Zonal și a documentației tehnice este de 14 luni, iar, pentru metrou, de 26 de luni. „Este cel mai mare proiect de mobilitate din istoria Clujului, de peste un miliard de euro – fonduri europene, naționale, locale și private”, a precizat edilul. Trenul metropolitan va acoperi întregul coridor feroviar cuprins între halta Nădășel și stația Bonțida, iar metroul va asigura transportul cetățenilor pe axa vest- centru-est a orașului, din comuna
Florești, viitorul spital regional de urgență, centrul comercial Vivo, cartierul Mănăștur, centrul orașului Cluj-Napoca și estul orașului, în zona podului IRA. Pe linia de metrou, în lungime de aproximativ 16 km, vor fi 15 stații, la circa 1 km distanță.
APLICAȚIE RAR, PENTRU ISTORICUL DAUNELOR
Registrul Auto Român informează că a pus la dispoziția clienților săi date despre daunele vehiculelor înmatriculate în România. În doar câteva minute, puteți afla informații despre majoritatea vehiculelor pentru care au fost înregistrate oficial, la societățile de asigurări, avarii produse pe teritoriul României, prin intermediul aplicației Istoric Vehicul, disponibilă pe site-ul oficial al instituției, www.rarom.ro. Acest lucru este posibil ca urmare a informațiilor pe care le primește RAR de la partenerii specializați, care colectează date de la societățile de asigurare și atelierele de reparații autorizate. Astfel, la interogarea prin aplicația Istoric Vehicul, împreună cu informațiile oferite gratuit de RAR (de exemplu, kilometrii afișați în bord) se precizează și faptul că, pentru acel vehicul, există disponibil un istoric de daune, care poate fi oferit contra cost. Tariful este 35 de lei și se achită online. Pentru a accesa
aplicația, este nevoie de o serie de caroserie/sașiu și o adresă de e-mail validă.
AIRBUS E-DELIVERY: LIVRAREA LA DISTANȚĂ A AERONAVELOR
Airbus a lansat sistemul e-Delivery, de livrare la distanță a aeronavelor, pentru a asigura sănătatea și oferi siguranță clienților și angajaților și a putea continua operațiunile, în timpul pandemiei de coronavirus (COVID-19). Primele trei aeronave noi predate în acest mod aparțin Pegasus Airlines. Este vorba despre avioane din familia A320neo. Mai multe companii aeriene vor urma același proces,
în zilele și săptămânile următoare. Noua abordare de livrare cuprinde trei etape principale: (a) delegarea către Airbus (sau un terț) a procedurilor de recepție tehnică TAC (Technical Acceptance Completion); (b) ToT electronic (Transfer-of-Title); (c) zborul și recepția ulterioară a aeronavei la baza clientului. Pentru procedurile TAC (condiție prealabilă pentru ToT), compania aeriană poate delega Airbus să efectueze, în numele său, toate acțiunile necesare: verificarea la sol, zborul test de recepție, recepția manualelor și procedurilor, precum și lucrări minore cosmetice, dacă este necesar. Apoi, pentru finalizarea ToT, echipa Airbus și echipa clienților beneficiază de o nouă platformă de colaborare sigură: „e-SalesContracts”. Aceasta îi aduce împreună, oriunde s-ar afla, într-un mediu virtual în care pot acționa, în timp real, acolo unde pot optimiza și simplifica toate tranzacțiile contractuale, de la redactare și negociere comercială a documentelor de livrare, până la semnătura digitală ToT. Astfel, această platformă înlocuiește prezența fizică a personalului trimis de client la Airbus Delivery Center. După finalizarea formalităților TAC și ToT, zborul are loc cu respectarea măsurilor de sănătate și siguranță. Echipajul clientului (sau un terț desemnat) poate
 58 ........................................................................................................................................................ mai 2020
ȘTIRI





















































































   56   57   58   59   60