Page 62 - Revista Ziua CARGO
P. 62

MAN Lion’s City 18 E
Electric
și la 18 metri
Mai mare, mai puternic și mai eficient: MAN Lion’s City 18 E completează gama de autobuze electrice și pentru traseele cu flux ridicat de pasageri.
  Cu o lungime de 18 metri, au- tobuzul electric articulat poate duce până la 120 de pasa- geri, în siguranță, confort și fără a produce emisii la nivel local. Primele autobuze demo vor fi prezente pe stră- zile din Barcelona și Köln în a doua jumătate a anului 2020.
Cele două motoare electrice cen- trale și două punți motoare îmbună- tățesc stabilitatea la volan și, astfel, siguranța.
Atât noul autobuz articulat, cât și varianta autobuzului solo impresio- nează cu o autonomie ridicată, de 200 km (și până la 270 km în condiții fa- vorabile), pe întreaga durată de viață a bateriei.
Ca parte a foii de parcurs pentru trecerea la e-mobilitate, MAN Truck & Bus trimite o flotă de e-autobuze demo către clienții din cinci țări euro- pene, în acest an. Flota cuprinde 15 vehicule pentru testare, care vor fi utilizate ca parte a operațiunilor zilnice. Acest program de testare include operarea în condiții reale cu noul MAN
Lion’s City 18 E, care va fi prezent pe străzile din Barcelona și Köln, ca parte a serviciilor de transport regulat din aceste orașe. Vânzările noului auto- buz articulat electric au început din aprilie. „Cu o lungime de 18 metri, MAN Lion’s City 18 E este alegerea perfectă pentru orice companie care caută un autobuz urban electric, adică unul care nu produce emisii pe plan local, cu spațiu pentru mulți pasageri”, a subliniat Rudi Kuchta, șef al Busi- ness Unit Bus la MAN Truck & Bus.
Puternic și sigur
Două motoare electrice centrale, pe a doua și a treia punte, conferă autobuzului puterea de care are nevoie pentru traficul din oraș. Spre deosebire de motoarele electrice pozi- ționate aproape de butucii roților, aces- te modele sunt mai ușor de accesat și au un design mai simplu. Ca atare, operatorii de transport au de câștigat, atunci când vine vorba de lucrări de întreținere și costul total de proprietate
Rudi Kuchta
(TCO). Cele două axe motoare sunt sincronizate electronic și ajută, de ase- menea, la îmbunătățirea manipulării autovehiculului articulat, întrucât cresc stabilitatea în mers și siguranța în viraje. Mai mult decât atât, autobuzul articulat vine cu un sistem de control anti-forfecare și un sistem de control al unghiului, care îmbunătățesc în con- tinuare stabilitatea la volan. Astfel, si- tuațiile critice de tip „jackknifing” pot
 AUTOBUZE ȘI SEVICII
 62 .................................................................................................................................................... iunie 2020




















































































   60   61   62   63   64