Page 51 - Revista Ziua Cargo
P. 51

  Un trend pozitiv accentuat au ur- mat și livrările de produse alimentare, inclusiv cu temperatură controlată. „Asigurăm servicii de curierat, în pre- zent, pentru majoritatea retailerilor mari”, a precizat Cornel Morcov.
Linia automată de sortare, punctul forte
Punctul sensibil, „călcâiul lui Ahile”, atunci când volumele cresc accentuat, îl reprezintă, însă, centrele de sortare. De aceea, investiția pe care FAN Courier a făcut-o în automatizarea li- niei de sortare de la Ștefănești a re- prezentat un punct forte. „Estimam că vom ajunge să folosim depozitul nou de la Ștefănești la capacitate maximă în următorii 5-6 ani. Pe fondul crizei, am atins, însă, neașteptat de repede, capacitatea extra de sortare, iar această investiție ne-a permis să păs- trăm întreaga activitate în parametri de eficiență. Concret, dacă înainte de pandemie foloseam maxim 50% din capacitatea benzii de sortare, în peri- oada pandemiei și, mai ales, a stării de urgență, am reușit să ajungem un- deva la 80-90%. Am reușit să sortăm mai repede, să dăm drumul mașinilor mai repede din hub și am obținut o performanță peste așteptări, crescând productivitatea”, a mai arătat repre- zentantul FAN Courier. Cornel Morcov a subliniat faptul că indicatorii de per- formanță au fost urmăriți chiar și în zilele în care volumele erau duble față de ceea ce fusese estimat. În fond, într-o rețea de curierat care nu este optimizată pe segmentul depozitării, dacă nu ai performanță în livrare într-o zi, volumele suplimentare îți pot blo- ca depozitul, a doua zi. „Într-o compa- nie de curierat, este important ca fie- care zi să se termine cu un număr mare de colete livrate. Deși misiunea noastră în fața clienților este de a duce coletul până la ușă, nu putem influența preluarea efectivă, care depinde foarte mult de consumator, care trebuie să se afle la locul de livrare. Noi monito-
rizăm, însă, livrările efective și avem un interes major în finalizarea comen- zii în interesul clientului nostru, pentru care este important să își poată primi banii.”
Sute de mii de euro, pentru sănătate
Au existat și provocări din perspec- tiva normelor de siguranță și sanitare, dar conduita de protecție aleasă a dat roade. „În toată această perioadă, am fost foarte atenți și stricți la protocoa- lele de securitate în muncă. Am cola- borat îndeaproape cu DSP Ilfov și București. La FAN Courier, nu se poa- te lucra de acasă, iar, în spațiile comu- ne, putem vorbi de un risc mare de îmbolnăvire. Pentru a ne putea desfă- șura activitatea în condiții optime, am analizat soluțiile și am creat echipe independente, care nu se întâlnesc în circuit, deși, în final, împărțim toți ace- lași aer”, a precizat Cornel Morcov. Oficialul liderului pieței de curierat a menționat că, în perioada scursă de la declanșarea pandemiei, FAN Courier a reușit să gestioneze inclusiv criza sanitară – care a fost mai mult una de imagine – izbucnită după ce doi manipulanți au fost testați pozitiv. „Boala a fost adusă din afara compa- niei, persoanele respective locuind în localități cu focare, despre care auto- ritățile nu ne-au informat la timp, pen- tru a lua măsuri de preîntâmpinare. Din fericire, am izolat problema și nu a existat, ulterior, niciun caz de trans- mitere, în cadrul companiei. Iar aceas- ta în condițiile în care în hala unde activau cei doi manipulanți lucrează, în schimburi, 700 de persoane, cea mai numeroasă tură fiind de 390 de angajați”.
În prezent, FAN Courier este dat drept exemplu de bună practică și de responsabilitate de autoritățile de sănătate, însă în spatele acestor men- țiuni stau investiții semnificative și o abordare extrem de strictă a zonei de sănătate și siguranță.
„Am creat un grup de lucru, în acest sens, și am fost foarte stricți. O parte importantă din veniturile obținute în această perioadă au fost investite în măști, mănuși, dezinfectanți, în dez- infectarea spațiilor de lucru și a depo- zitelor. Este vorba de sute de mii de euro, reprezentând costuri nebuge- tate. Astăzi, nu avem niciun caz de COVID-19 în companie”, a afirmat Cornel Morcov.
25.000 mp la Ștefănești, fără focalizare pe curierat
Și în toată această perioadă, care nu urmează niciun tipar cunoscut, FAN Courier continuă investițiile. „În acest moment, schimbăm infrastructura PDA, reprezentând o investiție de 4 milioane de euro în dispozitive care, împreună cu noua aplicație, ne vor ajuta să fim mult mai agili în a avea servicii cât mai apropiate de nevoile clienților și de a acoperi nevoi noi”.
În paralel, depozitul de la Brașov va fi extins cu un spațiu nou, iar în Cluj continuă procesul de obținere a autorizațiilor pentru construcția unui centru de sortare. „Avem în plan, in- clusiv, construirea unui centru logistic în Ștefănești (lângă cel actual), care nu va avea concentrare pe curierat. În acest depozit, care va avea 25.000 mp într-o primă fază, vom muta centrul de fulfillment și vom închiria inclusiv spații pentru clienții noștri care își doresc să fie mai aproape de FAN Courier. Bineînțeles, compania SLS Cargo, pe care am achiziționat-o anul trecut, va beneficia de un spațiu dedi- cat în cadrul depozitului. Considerăm că, dacă le vom oferi clienților un ser- viciu integrat de logistică, freight forwarding, distribuție și distribuție în regim de curierat, lucrurile vor arăta mult mai bine”, a concluzionat Cornel Morcov.
Meda IORDAN
meda.iodan@ziuacargo.com
 august 2020 ................................................................................................................................................ 51
 LOGISTICĂ




















































































   49   50   51   52   53