Page 53 - Revista Ziua Cargo
P. 53

     Vladimir Bădic,
Principal Infosys Consulting Elveția
Oricum, se spune că 80% dintre pro- iectele implementate sunt deformate pe parcurs. Iar această deformare este generată în mare parte de oa- meni, nu de lipsa de planificare.”
Hartă digitală pentru companie
În opinia lui Andrei Pinte, fiecare companie ar trebui să aibă o hartă privind digitalizarea. Inovarea și zona de creativitate se încadrează foarte bine în acest context, dar trebuie să fim întotdeauna la curent cu soluțiile deja existente pe piață, astfel încât să poată fi crescută eficiența proceselor. Și, obligatoriu, oamenii intră în prim plan. „Cea mai performantă tehnologie
nu va avea nicio valoare dacă per- soanele care o folosesc nu o înțeleg. De aceea, este important, atunci când creezi acel digital roadmap, să incluzi și zona de pregătire, astfel încât echi- pa să atingă acel nivel necesar să poată absorbi tehnologia.”
Andrei Pinte:
„Nu este suficient
ca antreprenorul să fie singurul care
conduce introducerea
unei soluții, dacă nu găsește adepți în rândurile 2 și 3, care să înțeleagă beneficiile pe care le-ar obține din introducerea ei.”
Elena Petre, arată, la rândul ei, că să faci omul care lucrează efectiv în depozit să accepte transformarea digi- tală reprezintă cea mai mare provo- care. „Îi poți spune că o să facă mai mulți paleți pe oră, dar s-ar putea să nu îl intereseze. Mai degrabă, îi poți vinde faptul că i se ușurează munca”. Dar poate cel mai bine (dar și cel mai greu) este să îi convingi că reprezintă o parte importantă din organizație și contribuie la un obiectiv semnificativ. Acest lucru ține, însă, de cultura organizațională.
Elena Petre:
„Oamenii reacționează foarte bine atunci când se simt parte dintr-un lanț și simt că îi ușurează colegului munca.”
Dar, pentru a obține rezultatul dorit, trebuie să ajungi la fiecare om din depozit. Logistics directorul Macromex
a precizat că sunt companii unde sunt inclusiv angajați traineri în acest sens, dar se pot găsi și alte soluții. „Cred că șeful de schimb (sau de tură) din depozit poate fi cel mai important trainer, atunci când crede în ceea ce face. De aceea, trebuie pregătit și mo- tivat astfel încât să creadă în proiectul care trebuie implementat”. Altfel spus, primul pas ține de instruire, care, apoi, va fi dublat de instrumente de măsu- rare, indicatori, care să scoată în evi- dență rezultatele obținute.
Tehnologia trebuie utilizată moral, în interesul oamenilor
Transformarea digitală trebuie, însă, privită într-un context mai larg. „Evoluția digitală și umanitatea se află într-un tango sau, altfel spus, într-un parteneriat coevoluționar. Este indu- bitabil faptul că transformarea digitală este a oamenilor și este despre oa- meni. Reprezintă difuzia coordonată de tehnologie digitală în fiecare aspect al businessului și al vieții. Este ea evitabilă? Nu. Este inevitabilă. Iar oamenii trebuie să înțeleagă că acesta este drumul și că avem nevoie de apti- tudini morale și de dorința morală de a utiliza tehnologia în folosul oame- nilor”, a subliniat Vladimir Bădic. El a atras atenția asupra efectelor pe care digitalizarea le are asupra locurilor de muncă. 54% dintre persoanele inter- vievate, în cadrul unui studiu recent, au răspuns că se tem, în acest sens.
„Trebuie să ne gândim ce facem cu oamenii care sunt alături de noi, astfel încât să aibă, în continuare, joburi și să poată trăi. Răspunsul ține de îmbunătățirea pregătirii și de reo- rientarea profesională. Trebuie privit întregul ecosistem și, în tot ceea ce facem, trebuie să ne gândim la uma- nitate”, a concluzionat Vlad Bădic.
Meda IORDAN
meda.iordan@ziuacargo.com
  Digitalizarea oferă foarte
multe beneficii, dar este foarte important ca tot ceea ce facem să fie etic și, în special, să nu confundăm mediul virtual cu un loc în care putem face lucruri pe care nu le-am face niciodată în viața reală. Tehnologia digitală oferă soluții pentru multe probleme, iar oamenilor le revin responsabilități și vor avea mai mult timp pentru a face lucrurile altfel, devenind creativi și inventivi.
  Astăzi, putem avea acces
la date în timp real, iar tehnologia oferă suport
pentru luarea de decizii în timp real, în acest context. Cu alte cuvinte, beneficiem de instrumente de care nu am beneficiat niciodată.
august 2020 ................................................................................................................................................ 53
 LOGISTICĂ







































































   51   52   53   54   55