Page 52 - Revista Ziua Cargo
P. 52

   Vladimir Bădic:
„Astăzi, învățăm 40% din munca de zi cu zi, 20% din implicarea în proiecte, 20% din coaching și 20% din zona de învățare formală. Lumea se schimbă cu o viteză pe care nu o întâlneam în trecut, iar buclele de învățare trebuie să fie frecvente.”
DIGITALIZAREA ESTE INEVITABILĂ Despre pregătire,
eșecuri și etică
80% dintre proiectele implementate care țin de zona de transformare digitală sunt deformate pe parcurs.
Cel puțin, așa se spune în piață... Iar diferențele sunt generate, în cea mai mare parte, de oameni, și nu de lipsa de comunicare. Experiențe. Reușite. Eșecuri. Un drum cu un singur sens.
Sunt ingrediente care au făcut parte din invitația Asociației Române de Logistică (ARILOG) la a doua ediție a evenimentului „Digital Supply Chain Reaction”.
D igitalizarea este, astăzi, inevi- tabilă și cea mai bună abor- dare, în acest moment, este: încearcă repede ce trebuie să faci și, dacă e să eșuezi, fă-o repede și ieftin. Pentru că și atunci când eșuezi, înveți. „Atunci când este vorba de tehnologie digitală, este foarte mult de învățat, iar, până când nu pui mintea la con- tribuție și nu îți folosești mâinile, înveți doar din teorie. Abia atunci când te scufunzi într-un proiect, apare învă- țarea automată”, apreciază Vladimir Bădic, Principal Infosys Consulting Elveția, un specialist cu extrem de multă experiență în domeniul transfor-
mării digitale.
Altfel spus, acceptăm eșecul, pen-
tru că avem ce învăța din el. Ce este, însă, de făcut, pentru ca proiectele să poată fi duse la bun sfârșit?
Tehnologia și oamenii
Andrei Pinte, sales director Ortec CEE, este de părere că nu trebuie să uităm niciodată că transformarea di- gitală trebuie să ia în calcul doi piloni, tehnologia și oamenii. Și, în plus, să ținem cont că orice astfel de investiție trebuie să adauge valoare businessu- lui. Altfel, nu are niciun sens.
„Este un proces continuu, care trebuie tratat foarte serios, pentru că, la un moment dat, cu toții vom folosi
aceleași tehnologii și trebuie să ieși cumva în față”, atrage, la rândul său, atenția Bogdan Tufeanu, general ma- nager Dentstore, subliniind, însă, că tehnologia aleasă, după ce ai studiat ce soluții există pe piață, trebuie să se potrivească proceselor din cadrul companiei.
Să nu uităm că digitalizarea
a creat procese și modele noi de business
„Evident, beneficiile au de-a face cu creșterea eficienței proceselor, dar există, deja, pe piață, înovație de pro- ces, datorită tehnologiilor digitale. Pu- tem discuta, astăzi, de businessuri di- gitale, care ajung la cifre de afaceri uimitoare, dezvoltând modele noi, im- posibil de pus în practică înainte”, a mai arătat Vladimir Bădic.
Transformarea trebuie să fie abordată la fiecare nivel
În opinia Elenei Petre, logistics director Macromex, transformarea tre- buie să fie abordată la fiecare nivel din companie, pentru că ea este per- cepută diferit. Antreprenorul o va dori, pentru că urmărește creșterea eficien- ței sau valorificarea de oportunități noi. Dar cum convingi angajatul să o accepte?
Bogdan Tufeanu este de părere că, în construcție, trebuie să se țină seama de două elemente fundamen- tale. Unul ține de tehnologie și cel de- al doilea de cultura organizațională. Niciunul nu va funcționa separat de celălalt. „Trebuie să plecăm de la cul- tura organizației, pentru a ajunge la cultura de grup și, în final, la menta-
Paul Niță, general manager ID Logistic Romania și vicepreședinte ARILOG, a fost moderatorul evenimentului.
litatea fiecărui individ. Dacă majori- tatea angajaților se încadrează într-o zonă pasiv-agresivă, orice soluție va fi refuzată.”
Dar ce este de făcut într-o astfel de situație? Managerul general Dent- store afirmă că modelarea organiza- țională devine extrem de importantă. „O poți face științific sau intuitiv.
Soluția este să
creezi un grup de oameni cu un sistem de gândire asemănător, împreună cu care să poți
să construiești.
Se realizează, astfel, o structură constructivă, iar dacă marea parte a echipei se încadrează într-o cultură constructivă, poți să muți munții din loc. Sunt lucruri pe care le-am obser- vat în practică. Am avut multe proiecte care nu au reușit din cauza oamenilor.
  52 .................................................................................................................................................. august 2020
LOGISTICĂ





































































   50   51   52   53   54