Page 34 - Demo
P. 34

   un instrument logistic. Aplicația Mobile Workflow Management, achiziționată de către Daimler de la Eikona în 2019, administrează procesele și îi ghidează pe șoferi în cadrul misiunilor lor. La sfârșitul acestui an, va conecta infor- mațiile oferite via Fleetboard, cum ar fi timpii de conducere și odihnă sau poziția GPS, cu statutul curent al călă- toriei.
Noutăți apar și la nivelul Fleetboard, cu o nouă interfață, localizare GPS la fiecare 30 de secunde, portal pentru utilizarea sistemului de asistență, infor- mări proactive din partea Centrului de Notificări, integrarea MB Uptime și ele- mente telematice de bază pentru inte- grarea Fleetboard Manager.
Și pentru că tot a venit vorba de- spre MB Uptime, este vorba despre un sistem de senzori cu 1.200 de puncte de control, care analizează condiția a peste 40 de componente ale vehiculului și, dacă detectează o potențială problemă, emite recoman- dări într-un termen mediu de 240 de secunde. Sistemul este de natură să reducă vizitele neplanificate la service cu până la 50%.
Premieră mondială, concept pe celule de combustibil
Rămânând în sfera noutăților, nu putem să nu amintim și de un alt eve- niment important, realizat separat, și anume premiera mondială anunțată de către Daimler Trucks, camionul concept pe celule de combustibil de la Mercedes-Benz, care ilustrează cel mai bine strategia tehnologică pentru electrificare a producătorului.
Conceptul GenH2 prefigurează un camion cu o masă totală de 40 de tone și sarcină utilă de 25 t, echipat cu două rezervoare speciale de hidro- gen lichid și sistem de celule de com- bustibil. Cele două rezervoare sunt fabricate din oțel inoxidabil și au o ca- pacitate de 80 kg (câte 40 fiecare). Sistemul de rezervoare constă din două tuburi unul într-altul, interconec- tate și izolate vacuumatic. În versiunea
de serie a camionului, sistemul de celule de combustibil va furniza 2×150 kW, iar bateria încă 400 kW temporar. La 70 kWh, capacitatea de stocare a bateriei este relativ mică, dar nu este proiectată să îndeplinească toate ce- rințele energetice, ci să fie acționată pentru a asigura suport ocazional pen- tru celulele de combustibil, de exemplu la accelerarea cu încărcături mari sau urcarea unei rampe. Un element im- portant al strategiei de operare este un sistem de răcire și încălzire care menține toate componentele la tem- peratura ideală.
Daimler Trucks plănuiește să în- ceapă testele la clienți cu camionul GenH2 în 2023, producția de serie fiind planificată pentru a doua jumătate
a decadei. Datorită utilizării hidroge- nului lichid, în loc de gazos, specialiștii preconizează că performanțele vehi- culului vor fi similare cu cele ale unui camion convențional de același tip.
Nu în ultimul rând, Daimler Trucks a mai prezentat, în cadrul strategiei sale pentru un viitor electrificat, o pre- vizualizare a unui camion electric pe baterii, destinat transportului de lungă distanță, și anume Mercedes-Benz eActros LongHaul, pe care și-l dorește gata pentru producția de serie în 2024 și a cărui autonomie cu o singură în- cărcare se preconizează a fi de apro- ximativ 500 de kilometri.
Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro
 CAMIOANE ȘI SERVICII
 34 .............................................................................................................................................. octombrie 2020





















































































   32   33   34   35   36