Page 36 - Demo
P. 36

DRIVE-TEST RENAULT TRUCKS K ȘI C Mai robust
ca niciodată
Segmentul construcțiilor trece printr-o perioadă de dezvoltare semnificativă, în România, iar Renault Trucks a prezentat,
în cadrul unui test de presă, câteva dintre inovațiile care fac transportul în construcții mai sigur și mai confortabil ca niciodată.
  Astfel, tendința ultimilor ani se menține și sistemele electro- nice sunt utilizate tot mai in- tens, pentru a ușura munca șoferilor și, totodată, pentru a diminua riscul accidentelor.
Prezentarea inovațiilor Renault Trucks a avut loc în interiorul unei ba- lastiere, camioanele fiind disponibile și pentru o sesiune de drive-test. Ușor de condus, confortabile și cu o capa- citate remarcabilă de a depăși obsta- colele – acestea sunt caracteristici pe care le-am apreciat încă de la apariția gamelor K și C. Acum, însă, ne-am concentrat pe utilitatea funcțiilor spe- ciale, recent implementate de Renault Trucks.
Un camion care îți anticipează nevoile
Unul dintre modelele prezentate a fost un camion 8×4 de 520 CP, echipat cu benă. Este un model clasic pentru segmentul construcțiilor, cu tracțiunea 8×4, având diferite variante de cupla- re, pentru a face față potențialelor si- tuații dificile cu care s-ar putea confrun- ta. Cuplarea sateliților se poate realiza în mers, până la viteza de 30 km/h.
Panoul de comandă din bord inclu- de și un buton off-road. Iar, odată acti-
vată această comandă, schimbarea treptelor de viteză se realizează din treaptă în treaptă și la turații ridicate.
O altă funcție specială este men- ținerea turației motorului pe drumuri accidentate. Această funcție menține constantă turația setată, evitându-se apăsările inconstante ale pedalei de către șofer, pe terenurile accidentate. Practic, treapta de viteză poate fi schimbată, însă motorul se va întoarce la turația presetată (șoferul poate mo- difica turația din butoane). Pe un teren accidentat, poate fi dificil pentru șofer să mențină o apăsare constantă pe pedala de accelerație și este de aștep- tat ca această funcție să joace un rol important în confortul rulării pe ase-
menea drumuri, precum și pentru an- duranța camionului.
Bineînțeles, de la bordul camio- nului nu putea lipsi un display generos. Astfel, sistemul ROADPAD+ oferă na- vigație, precum și imaginea preluată de două camere de luat vederi – spate și lateral. Pentru lateral, există și sen- zor de proximitate, iar display-ul se comută automat pe cameră, la activa- rea semnalizării pentru partea dreaptă. La cuplarea treptei pentru mers înapoi, se activează automat camera spate.
Totodată, pentru a preveni acciden- te cauzate din neatenție, frâna de staționare se activează automat, la des- chiderea portierei șoferului. Această funcție poate fi anulată de către șofer, atunci când acest lucru este necesar.
Și pentru că un asemenea camion poate fi utilizat și la operațiuni de des- zăpezire... Există posibilitatea comută- rii fazei lungi pe proiectoarele montate pe cabină – funcție importantă în cazul montării unei lame pentru deszăpezire.
Tot în spiritul ușurării muncii con- ducătorului auto, bara anti-împănare pe spate se ridică și coboară prin apă- sarea unui buton din cabină. Iar acest proces poate fi urmărit pe display, cu ajutorul camerei montate în spate.
Funcții similare a primit și modelul C 440, 6×4.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
 CAMIOANE ȘI SERVICII
 36.............................................................................................................................................. octombrie 2020














































































   34   35   36   37   38