Page 37 - Demo
P. 37

  Renault Trucks
își întărește poziția
Începând cu 1 ianuarie 2020, poziția brandului Renault Trucks
în România a fost întărită printr-o nouă organizare, care separă, din punct de vedere comercial, cele două mărci de camioane
ale Grupului Volvo. Am discutat despre aceste schimbări cu
Ginel Trincă, administrator și director comercial al Renault Trucks în România.
ZIUA CARGO: Ce schimbări au survenit în cadrul organizației și care este noul statut al brandului Renault Trucks, în România? Ginel Trincă: Renault Trucks și Volvo Trucks sunt,
în continuare, parte ale aceleiași companii în România, însă deciziile comerciale sunt luate separat. Pentru Renault Trucks, există un director general – Zoltan Tringer, la nivelul regiunii Europei de Est, iar în România avem mai multă autonomie, datorită funcției de administrator local separat pentru marca noastră.
Rețeaua de service rămâne, în continuare, comună cu Volvo Trucks, pentru a le asigura cele mai bune servicii clienților noștri.
Ce efect au sau vor avea aceste schimbări
pentru clienții din România?
Schimbările s-au produs, deja, de la începutul anului și rezultatele sunt, deocamdată, vizibil pozitive, în ceea ce privește vânzările de camioane noi și rulate. Referitor la rețeaua de service, pentru clienții noștri nu există diferențe față de anii trecuți.
Cum arată anul 2020, pentru Renault
Trucks?
2020 a fost, până acum, un an bun pentru Renault Trucks în România, cu o creștere a livrărilor, până la fi- nalul lunii septembrie, cu 76%, față de anul trecut în ace- eași perioadă, iar sfârșitul de an se arată promițător.
De asemenea, am reușit să pătrundem mai bine pe seg- mentul de construcții. Avem toate motivele să ne mândrim cu gamele de construcții K și C, care, odată testate de clienții noștri, își dovedesc atât robustețea, cât și eficiența.
Care sunt segmentele cele mai importante
și modelele cele mai solicitate?
Transportul internațional și cel intern rămân, în con- tinuare, motorul vânzărilor noastre, dar anul acesta pon- derea livrărilor de camioane noi din gama T s-a redus la 50% din total, cel puțin până acum.
Segmentul construcțiilor a luat o adevărată amploare, anul acesta, și sperăm că acest trend va continua și anul viitor, pentru că există în desfășurare mai multe proiecte de infrastructură.
Vehiculele specializate au fost și vor continua să fie pentru noi un focus important.
Preluarea de vehicule rulate ca avans pentru unele noi joacă un rol important
în creșterea vânzărilor?
Într-adevăr, posibilitatea de a efectua trade-in este
esențială în achiziția de camioane noi. Avem, de altfel,
două campanii care oferă posibilitatea de a aduce un ca- mion la schimb, atât pe modele K și C – „Programul Rabla” în construcții, cât și pe gama T cu cabină mare. Totodată, și în cazul camioanelor rulate, am înțeles nevoia clienților noștri de a-și reîmprospăta flota tot cu vehicule rulate, dar mai noi, bine întreținute și verificate în rețeaua noastră de service.
Sunt și alte servicii importante și apreciate în piață, precum serviciul de monitorizare a flotei – Optifleet și contractele de service Excellence, Reference și Predict.
Cererile mari din zona construcțiilor considerați că se vor menține și anul viitor? Și este aceasta o tendință pe care Renault Trucks o experimentează și în alte țări europene?
Da, sunt multe proiecte în desfășurare, iar România are o mare nevoie de infrastructură, prin urmare, în mod logic, investițiile în acest segment ar trebui să continue.
Pentru Renault Trucks, tendința de creștere, în ge- neral, a cotei de piață este mai vizibilă în regiunea de Est, din care face parte și România, alături de Ungaria, Bulgaria și Ucraina. Iar, în ceea ce privește piața de con- strucții, România iese de departe în evidență față de cele- lalte țări din UE. Motivul este și necesitatea mult mai mare de proiecte de infrastructură, cât și faptul că, în pe- rioada carantinei, proiectele de construcții nu au fost oprite, așa cum s-a întâmplat cu alte țări.
Ce previziuni aveți pentru anul viitor?
Piața rigidelor ar trebui, în mod normal, să crească și sperăm că sectorul transporturilor va trece, de aseme- nea, printr-o perioadă de revigorare.
  octombrie 2020 ............................................................................................................................................ 37
 CAMIOANE ȘI SERVICII

































































   35   36   37   38   39