Page 38 - Demo
P. 38

SCANIA
De toate pentru toți
Pentru producătorul scandinav, toamna este una „plină”. Piatra de hotar este lansarea unei game de vehicule comerciale electrice, dar nu au fost neglijați nici iubitorii mirosului de motorină arsă, acestora Scania „dezvăluindu-le” un nou motor V8.
  Prin gama nou lansată, de ca- mioane electrice, Scania a bi- fat o etapă esențială pentru o- biectivul său, acela de a fi lider în tranziția către un sistem de transport sustenabil.
Taking charge
Camioanele hibride plug-in de înaltă performanță și cele complet electrice se concentrează, în primă fază, pe aplicațiile urbane, inclusiv pe distribuția către comercianții cu amă- nuntul. În următorii ani, Scania va con- tinua să-și dezvolte gama de vehicule electrificate pentru toate aplicațiile, inclusiv transportul pe distanțe lungi și construcții.
• Camionul complet electric Scania, ce dispune de cabine din seria L și P, este echipat cu un pachet de baterii de 165-300 kWh pentru motorul elec- tric de 230 kW, echivalent cu aproxima- tiv 310 CP. Se poate opta pentru cinci sau nouă baterii, acestea din urmă pentru o autonomie de până la 250 km cu o singură încărcare.
Bateriile pot fi încărcate facil cu 130 kW DC, folosind un conector Combined Charging System (CCS). Timpul de încărcare 0-80% este de aproximativ 40 de minute, pentru op- țiunea cu cinci baterii și de aproximativ 65 de minute, pentru opțiunea cu nouă baterii. Între timp, bateriile sunt încăr- cate continuu, în mișcare, prin recupe- rarea energiei de frânare.
Scania complet electric (BEV) per- mite desfășurarea permanentă a acti- vității fără emisii, ceea ce, în curând, ar putea să nu mai fie doar o restricție zonală în multe orașe, devenind, trep- tat, o cerință normală pentru obținerea contractelor noi, deoarece întreaga omenire depune eforturi pentru asigu- rarea unui viitor sustenabil. În interiorul orașelor, transporturile silențioase și fără emisii nu sunt necesare doar pen- tru livrarea mărfurilor la magazine, ci și pentru eliminarea deșeurilor, pentru construcțiile de noi clădiri și pentru lucrările de întreținere a infrastructurii.
• Camionul hibrid plug-in Scania (PHEV), pentru care, de asemenea, sunt disponibile cabine din seria L și
P, oferă mai multe moduri de condu- cere. Se poate opta pentru folosirea motorului cu combustie internă, pentru a parcurge distanțe mai mari și, apoi, se poate conduce până la 60 km în modul electric, atunci când este nece- sar. Introducând în această ecuație combustibilul regenerabil, companiile de transport își pot reduce semnificativ impactul asupra mediului.
Deoarece acest tip de camion are și un motor cu combustie, spațiul de- dicat bateriilor este mai mic. Cele trei baterii cu care este echipat oferă o putere instalată de 90 kWh pentru motorul electric de 115 kW. Timpul de încărcare 0-80% este de aproximativ 35 de minute și, pe lângă încărcarea prin recuperarea energiei de frânare, puterea bateriei poate fi completată în timpul încărcării și descărcării. Mo- torul electric este combinat cu un mo- tor cu combustie de 280-360 CP. Auto- nomia exclusiv electrică este de 60 km. Ambele tehnologii se bazează pe sistemul modular Scania, cu compo- nente testate în întreaga gamă de ca- mioane Scania.
CAMIOANE ȘI SERVICII
 38.............................................................................................................................................. octombrie 2020





















































































   36   37   38   39   40