Page 60 - Demo
P. 60

   Vlad Oprea, primarul orașului Sinaia:
„Suntem singurul oraș din România care a achiziționat autobuze Citaro K Hybrid, model construit special de cei de la Mercedes-Benz pentru orașele turistice, deoarece permite străbaterea străzilor înguste. Totodată, sistemul de e-ticketing introdus astăzi este utilizat pentru prima oară în România și este exact ca acela folosit în New York City.
În ultimii ani, acțiunile noastre s-au focusat pe atragerea de fonduri europene nerambursabile și sunt încântat că primul proiect, ECO BUS, în valoare de peste 4 milioane de euro, a fost finalizat cu succes. Dar mai ales că impactul lui în dezvoltarea orașului în context european și-a îndeplinit obiectivele, prin crearea unei alternative nepoluante pentru îmbunătățirea calității vieții sinăienilor, prin inovație.”
Salt uriaș... dintr-un foc
Nu doar autobuze noi, ci o soluție integrată de transport propulsează Sinaia în zona celor mai moderne servicii de transport public local din România.
 Sinaia a introdus, la finalul lunii septembrie, un nou sistem de transport public în comun, în urma achiziției de către Primăria orașului Sinaia, printr-un proiect cu finanțare europeană, a 11 autobuze Mercedes-Benz (9 autobuze model Citaro K Hybrid de 10 m și 2 autobuze model Citaro Hybrid de 12 m). Alături de autobuze, a fost implementat un sistem inteligent de management al traficului și o soluție e-ticketing.
Este un exemplu grăitor despre vi- teza cu care fondurile europene trans- formă transportul public local din țara noastră. Și este cu atât mai interesant acest proiect, cu cât schimbarea a avut loc dintr-o dată, în urma unei sin- gure licitații.
Practic, a accesa fonduri de 4 mili- oane de euro pentru a achiziționa auto- buze ecologice nu mai reprezintă de mult o noutate, însă a convinge un fur- nizor să proiecteze un sistem integrat care să se potrivească nevoilor orașu- lui... Mercedes-Benz România a ridicat ștacheta la un nou nivel, bazându-se pe experiența internațională a grupului și aducând alături în acest proiect furnizori consacrați de soluții „smart” în transportul local – Thoreb și Telelink.
Sigur, este greu de crezut că un asemenea proiect (integrat) poate fi implementat dintr-o dată și cu succes în cazul unor societăți mari de trans- port. Însă în România există multe orașe mici pentru care Sinaia ar putea
fi exemplul potrivit pentru utilizarea optimă o fondurilor europene.
Flexibilitate prin alegerea motorizării hibrid
Autobuzele și sistemul inteligent integrat, introduse la Sinaia, au fost achiziționate prin proiectul cu finanțare europeană ECOBUS și vizează creș- terea capacității de transport public, extinderea traseelor și introducerea unui sistem inteligent de management al traficului. Valoare totală a proiectului este de 4.234.043 de euro.
Au fost alese autobuze hibrid pen- tru a păstra o flexibilitate ridicată, spe- cifică modelelor clasice diesel, însă, totodată, s-a căutat reducerea emi- siilor. Discutăm de motoare Euro 6, la care se mai adaugă o reducere importantă a consumului, asigurată de sistemul hibrid.
Autobuzele Citaro Hybrid livrate la Sinaia dispun de motoare diesel de 300 CP, transmisie automată ZF Ecolife AP, cu 6 trepte, climatizare pentru pa- sageri și șofer și o cabină complet izo- lată pentru conducătorul auto.
Designul modern al autobuzelor este pus în valoare de desenul grafic cu care au fost colantate autovehiculele.
Aplicație pentru telefon
Pe lângă sistemul dual de validare, sistemul de informare atât vizual, cât și acustic, precum și oferirea de Wi-Fi gra- tuit, călătorii beneficiază și de o aplicație smart cu un semnificativ impact pozitiv
Valeriu Zaharia, CEO Mercedes-Benz (stânga) și Vlad Oprea, primarul orașului Sinaia
asupra ușurinței cu care orice persoană poate accesa serviciul de transport. Aplicația este cu atât mai importantă cu cât Sinaia este un oraș turistic.
Practic, aplicația SINAIA TRANS- PORT, dezvoltată de compania Telelink, este disponibilă pentru telefoanele mo- bile cu sistem de operare iOS sau An- droid și permite vizualizarea autobuzelor pe hartă în timp real, emiterea de coduri QR care țin locul biletului de călătorie, achiziționarea sau reînnoirea biletelor și abonamentelor, vizualizarea istoricului de călătorii, vizualizarea traseelor, ora- relor și a stațiilor de autobuz, transmi- terea mesajelor de la dispecerat (sunt semnalate eventuale devieri de traseu sau blocaje în trafic). Datele sunt trans- mise în timp real și sunt salvate în cloud.
În cadrul proiectului au fost achizi- ționate și automate de bilete sau abo- namente, acestea fiind amplasate în stațiile de autobuz. În plus, în stații există panouri de informare, iar călătorii pot vedea în timp real durata până când următorul autobuz ajunge în stație.
Acuratețe maximă pentru management
Este evidentă creșterea calității serviciului de transport pentru pasa- geri, însă pentru zona de management discutăm de o adevărată revoluție. Până la acest proiect, transportul pu- blic în Sinaia se realiza cu șase auto- buze vechi din 2007, cu costuri ridicate în ceea ce privește mentenanța, cu multe defecțiuni tehnice... Practic, acel tip de transport în care majoritatea energiilor sunt concentrate pe a ține în funcțiune serviciul.
 60 ............................................................................................................................................ octombrie 2020
PIAȚĂ ȘI COMPANII










































































   58   59   60   61   62