Page 21 - ZIUA CARGO
P. 21

  casă de expediții autohtonă și o com- panie din Austria, care mișcau vehi- culele pe relațiile Ungaria și Italia. Chiar dacă nu avea o flotă mare, pro- prietarul companiei a decis că este mult prea riscant să îți așezi toate ouăle într-un singur coș și să lucrezi pentru un unic client, oricât ar părea el de promițător. Și viitorul a demon- strat că a avut dreptate!
Împărțirea riscurilor este, de altfel, unul dintre principiile de bază după care a fost croită compania Speed Line Impex.
Cel de-al doilea principiu ține de specializare. „Un camion specializat va fi întotdeauna mai eficient, pentru că îl vei putea folosi oricând și pentru mărfuri generale”, a apreciat Dragoș Holczingher, care își amintește că a început să abordeze ideea de specia- lizare a parcului, la sugestia clientului austriac de a intra pe segmentul de transport de cereale. Dezvoltarea acestui segment s-a realizat sub coor- donarea departamentului tur-retur, condus de Lucian Hojda.
„Lucrurile au mers nesperat de bine și am putut dezvolta puternic di- recția de business. Bineînțeles, în tot acest timp am fost foarte serioși și am răspuns corect și prompt solicitărilor clientului, ajungând, în prezent, la o flotă de peste 70 de ansambluri des- tinate transportului de cereale”, a de- clarat Lucian Hojda.
Transport intracomunitar...
În momentul în care a devenit o oportunitate, Speed Line Impex a înce- put să abordeze transportul intracomu- nitar. În 2015, Mihai Talpeș s-a alăturat
echipei, dezvoltând departamentul, care, astăzi, numără peste 150 de an- sambluri.
Compania a mers pe două direcții de business, în acest context, transport internațional bilateral specializat pe zona Italia și transport intracomunitar.
„În tot acest timp, am mers, în stra- tegia de achiziție, pe ideea de a cum- păra un camion nou la două second- hand. Am urmat aceeași idee de specializare, având, astăzi, în flotă ve- hicule specializate în transportul de băuturi, de anvelope, cereale, ADR, precum și frigorifice, la care se adaugă semiremorci mega sau double deck”, ne-a explicat Dragoș Holczingher.
Astăzi, în parcul Speed Line Impex sunt peste
220 de camioane active.
Și tocmai disponibilitatea flotei de a lucra pentru mai multe industrii a așezat-o la adăpost, în acest an, în care pandemia a frânat roțile camioa- nelor.
„Lucrăm cu clienți mari, precum și cu câteva case de expediții, ca să nu avem o expunere mare, dar menți- nem, în cazul fiecărui beneficiar, un parc disponibil suficient de mare, astfel încât să fim, la rândul nostru, impor- tanți pentru ei.” Un alt element carac- teristic pentru compania arădeană este că preferă să lucreze cu clienții fără a avea neapărat contracte pe ter- men lung, care creează presiuni sem- nificative pe tariful de transport. „Se muncește mai mult pentru a lega cur- sele, dar, în final, marja de profit este mai mare. Urmărim, în gestiunea flotei, să reducem numărul de kilometri în gol și suntem atenți, în acest sens, la fie-
care detaliu”, a explicat, la rândul său, Mihai Talpeș.
Reașezare
de strategie,
în urmă cu 2 ani
Echipa de management a Speed Line Impex, a decis, în urmă cu doi ani, să regândească strategia, care, atunci, așeza transportul intracomu- nitar într-o poziție centrală. „Dacă, la început, plăteam șoferii cu 40-45 de euro pe zi, am ajuns la 80 de euro pe zi, în ultimul timp, în condițiile în care au crescut toate costurile. În plus, s-au înmulțit furturile și problemele, iar transportul intracomunitar nu a mai prezentat aceeași rentabilitate. Am re- gândit, în acest context, departamen- tele pe transport comunitar și tur- retur”, a precizat directorul general. Iar acest pas, făcut din timp, așază compania într-o poziție mai puțin expusă efectelor negative pe care le va produce Pachetul Mobilitate 1.
2020...
În 2020, flota de transport frigorific a mers foarte bine, atât pentru clienți din industria alimentară, cât și pentru industria farmaceutică. Celelalte zone de specializare au oferit, de aseme- nea, oportunități, chiar dacă mai mici. Este motivul pentru care Speed Line Impex va termina anul cu o flotă activă cu10%maimareșicuocifrăde afaceri de peste 100 de milioane de lei, față de 83 de milioane în 2019. „În 2020, am achiziționat un parc de 30 de camioane, o parte dintre ele la mâna a doua, din cauza incertitudinii mediului economic. Anul viitor, însă, avem programată achiziția unei flote de 30 de camioane noi, în sistem buy- back.”
Pentru Speed Line Impex, pânzele sunt umflate, în această perioadă, și bazele bine așezate, după ce com- pania a investit în parcare, un service cu stație ITP și atestare pentru verifi- carea aparatelor tahograf (care lucrea- ză inclusiv pentru terți) și un sediu.
Roțile se învârt, iar acum echipa deja creată lucrează în zona de reglaje fine. „Firma a fost în creștere și este, în continuare, în creștere. Am muncit întotdeauna din greu pentru dezvol- tare, am reușit să construim un mod eficient de lucru, să creăm posturi, să angajăm și să formăm specialiști”, apreciază Dragoș Holczingher, care va investi în perioada următoare în zona de stabilizare.
Meda IORDAN
meda.iordan@ziuacargo.ro
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
noiembrie 2020 ............................................................................................................................................ 21
 PIAȚĂ ȘI COMPANII







































































   19   20   21   22   23