Page 48 - Revista ZIUA CARGO
P. 48

   LOGISTICĂ
bună și durabilitate, astfel încât să fa- ciliteze deplasarea roboților. În plus, a fost utilizat un finisaj special, care permite citirea marcajelor de către roboți.
De asemenea, capacitatea electri- că a depozitului este de 3 ori mai mare decât în cazul unui depozit normal.
Bineînțeles, în cazul chiriașilor mari, perspectiva contractuală este gândită pentru o perioadă mult mai lungă. Altfel spus, cu cât spațiul este mai particularizat, cu atât se majorea- ză și perioada contractuală, pentru că un dezvoltator industrial nu va construi pentru un singur chiriaș. Pe de altă parte, dacă depozitul este unul clasic, așezat într-o zonă căutată, termenele pot fi mai mici. „Perioada de pandemie a integrat în discuțiile cu chiriașii ne- voia unei foarte mari flexibilități. Sunt clienți care și-au schimbat de 3 ori cerințele, în timpul discuțiilor, solicitând inițial suprafețe mai mici, care au putut fi crescute în funcție de volume”, a menționat Sînziana Pardhan.
Iar, pe lângă nevoia de productivitate, cerințele privind sustenabilitatea câștigă în fiecare zi teren.
„Soluțiile «verzi» reprezintă un subiect discutat în mod curent, în ultimii 2 ani. Sunt o tendință pe care o îmbrățișăm cu toți, construind clădiri din ce în ce mai sustenabile, din punct de vedere energetic și al materialelor folosite”, a mai spus managerul gene- ral P3 Logistic Parks.
„Schimbările sunt date, cumva, de trendul pieței. Astăzi, lucrurile evoluea- ză foarte rapid și se creează chiar anumite stări de confuzie, dacă nu ai strategiile foarte bine definite”, a afir- mat, la rândul său, Cornel Bivolaru, supply chain manager FAN Courier.
Activitatea
de curierat implică nevoi speciale
„Noi am evoluat natural. Dacă, în trecut, foloseam strict partea umană, în momentul în care a început să crească numărul de colete, am realizat că nu puteam livra serviciile la nivelul de calitate pe care ni-l doream. Este motivul pentru care, atunci când ne-am mutat la Ștefănești, am proiectat de la început un sistem inovator pentru acel moment: o bandă de sortare și de cartare automată pentru colete”, a con- tinuat el, menționând că în momentul în care te confrunți, de pe o zi pe alta, cu majorări de 30-40%, trebuie să gă- sești soluții, astfel încât clienții să bene- ficieze de serviciul dorit.
În opinia supply chain managerului FAN Courier, dacă în trecut tehnologia reprezenta o opțiune în depozite, acum este un „must”, pe care trebuie să ți-l asumi, să ai capacitatea să îl proiectezi și să fii capabil să forțezi inovația, astfel încât să ai la dispoziție instrumente pe care alții nu le au. „Noi ne-am dat seama că partea legată de livrare este decisivă, iar, în acest context, am con- struit mici huburi în interiorul orașelor, astfel încât timpii de livrare la destina-
tarii finali să fie cât mai reduși.” Chiar în condițiile unor chirii mai mari, astfel de spații generează o scădere sem- nificativă a costurilor pe segmentul last mile delivery, depozitele din interiorul orașelor fiind aprovizionate în perioade în care traficul rutier este mult redus, pentru a fi, ulterior, preluate de curierul alocat zonei respective. Dar, mai mult decât atât, permit respectarea promi- siunii de livrare în 24 de ore.
În paralel, FAN Courier a început să implementeze, în oraș, livrările utilizând mașina electrică, astfel încât activitatea să fie una mai prietenoasă cu mediul.
Poți ține pasul?
În mod evident, inovația joacă un rol din ce în ce mai important și face, astăzi, diferența, iar lucrurile vor evo- lua, de mâine, din ce în ce mai repede. Latura umană și pregătirea profesio- nală nu pot ține pasul cu nivelul ei de complexitate, iar motivele sunt atât subiective, cât și obiective. Pe de o parte, turismul profesional pentru creș- terea veniturilor a fost favorizat, în ulti- mul timp, iar pe de alta învățământul este, cumva, blocat în anumite limite. Dar... există oportunități, pentru că, astăzi, ai practic acces online la orice informație. Gratuit! (Sau aproape...)
Privite de afară, depozitele nu sunt decât niște cuburi mari, dacă intrați, însă, s-ar putea să vă uimească ce găsiți în interior...
Meda IORDAN
meda.iordan@ziuacargo.ro
48 ............................................................................................................................................ decembrie 2020
















































































   46   47   48   49   50