Page 60 - Revista ZIUA CARGO
P. 60

Transportul local –
înnoire flote și
carburanți alternativi
Piața de transport călători a fost lovită puternic de pandemie.
În condițiile în care achizițiile de autovehicule, în zona privată,
au fost aproape inexistente, distribuitorii de autobuze se bazează aproape în totalitate pe licitațiile organizate de autoritățile locale. Am discutat despre situația pieței cu Sarp Alagöl, managing director Otokar România.
  ZIUA CARGO: Cum este organizată activitatea Otokar, în Europa?
Dar în România?
Sarp Alagöl: Otokar este o com- panie lansată în 1963, având o lungă istorie în producerea vehiculelor co- merciale, în special autobuze. Astăzi, în portofoliul companiei, se află auto- buze, camioane ușoare (7,5-8 t masă maximă) și vehicule militare.
În ceea ce privește autobuzele, acestea sunt exportate în peste 50 de țări, de pe mai multe continente. Prin- cipalele piețe sunt cele din Europa de Vest și, de aceea, am decis să înfiin- țăm propria subsidiară, în Franța, în 2011. Echipa de vânzări Otokar este în legătură directă cu clienții francezi și avem, de asemenea, distribuitori puternici pe piețe importante, precum Spania, Italia, Germania și Belgia.
Filiala din Franța funcționează și ca o punte între fabrică și distribuitori pentru livrarea de autobuze și de asemenea acționează ca un hub pentru distribuția de piese de schimb la nivel European, având un depozit pentru piese. Astfel, putem deservi eficient clienții privați și publici, care operează vehiculele noastre.
În România, organizația a luat fiin- ță în principal ca urmare a licitației din București. Cele 400 de autobuze pen- tru Primăria București au fost facturate de către entitatea românească.
Ce a presupus contractul pentru București, pe lângă livrarea celor 400 de autobuze?
Toate cele 400 de autobuze au fost livrate până în luna mai 2019, contractul fiind semnat în iunie 2018. Ca urmare a contractului încheiat, am
pus la dispoziția STB un service, unde rezolvăm toate aspectele legate de solicitările pe garanție, întreținerea zil- nică și periodică, repararea autobu- zelor avariate, în caz de accidente. De asemenea, avem câteva ateliere mobile, pentru a răspunde cât mai re- pede (eventual, chiar pe traseu) orică- ror potențiale defecțiuni apărute la au- tobuze. Conform contractului, Otokar va servisa autobuzele livrate, pentru o perioadă de opt ani.
Proiectul Otokar pentru organiza- rea service-ului în București include un manager, o echipă tehnică manage- rială și tehnicieni. Este un organism viu și, în fiecare zi, reprezentanții Otokar și cei ai STB sunt în contact direct, pentru a asigura buna desfă- șurare a operațiunilor.
Otokar România are 22 de anga- jați direcți, la care se adaugă 32 de
PIAȚĂ ȘI COMPANII
 60 ............................................................................................................................................ decembrie 2020
















































































   58   59   60   61   62