Page 18 - Revista ZIUA CARGO
P. 18

IFPTR: REȚETA PENTRU A SCĂPA DE AMENZI (II)
Filmul arimării
Așa cum afirmam în numărul trecut al revistei, arimarea nu este o simplă provocare, ci o sarcină de maximă responsabilitate, a cărei onorare conformă reclamă asumarea conștientă a răspunderii din partea fiecărui șofer, și nu numai. După ce am abordat o serie de elemente concrete privind acest segment, extrem de important
în organizarea transportului în siguranță, revenim pentru a derula filmul arimării.
  Iată ce capitole trebuie să urmă- rim, potrivit discuției purtate cu specialiștii IFPTR.
1. La capitolul pregătirea în ve- derea preluării încărcăturii, trebuie realizate mai multe lucruri.
O atenție specială trebuie acordată curățării platformei de încărcare și verificării stării tehnice a punctelor de arimare.
Atenție și la mijloacele de arima- re utilizate! Acestea trebuie să fie con- forme – ceea ce înseamnă: să nu aibă rupturi, deteriorări și (foarte important) să fie omologate și certificate ca atare, respectiv să aibă etichete.
Constatarea utilizării unei chingi fără etichetă poate atrage după sine aplicarea unei amenzi de 70 de euro, în Germania și 4.000 de lei, în România.
2. În privința recepționării/verifi- cării, așezării și repartizării colete- lor, este recomandabil ca șoferul să verifice atât cantitățile, cât și conformi- tatea stării ambalajelor și supra-amba- lajelor.
Orice eventuale constatări de ne- conformitate sau suspiciuni de dete- riorare sau de integritate vor trebui
sesizate de către șofer și, în caz că nu se pot remedia, situația va trebui consemnată ca atare în CMR.
Cu siguranță, miza reprezentativă a operațiunilor ce țin de așezarea și repartizarea corespunzătoare a colete- lor este, printre altele, încadrarea în sarcinile maxime admise pe axe, con- form reglementărilor în vigoare.
Deși sunt 2 repere de judecată la îndemâna oricui (poziționarea corectă a centrului de greutate imaginar al încărcăturii și distanța dintre ultimul colet încărcat și de ușile de închidere ale platformei de încărcare), abordarea operațională a realizării acestor sarcini se poate face doar în cadrul unei instruiri dedicate sau a unui training aplicat.
Este important de precizat, și în această privință, că, de fiecare dată când șoferul este pus în imposibilitatea de a participa la operațiunile de încăr- care, este esențial ca să consemneze acest lucru în CMR.
3. Referitor la fixarea încărcăturii, ar fi de reținut faptul că obiectivul ur- mărit nu este ca marfa să nu se miște deloc pe platformă, ci doar ideea ca mișcările acesteia să fie controlate, respectiv limitate, prin aplicarea unui sistem de arimare adecvat.
Important este ca, prin fixarea în- cărcăturii, să menținem încărcătura pe platformă pe tot parcursul efectuării cursei, cu evitarea riscului deteriorării acesteia, respectiv a mărfurilor/colete- lor transportate.
Este definitorie și recunoașterea că aplicarea unui sistem de arimare adecvat nu înseamnă neapărat sau exclusiv aplicarea unor chingi, și nici nu se rezolvă prin aplicarea a unui număr cât mai mare de chingi!
CONSULTANȚĂ
 18 .............................................................................................................................................. februarie 2021















































































   16   17   18   19   20