Page 25 - Revista ZIUA CARGO
P. 25

  Un expeditor va putea urmări cursele subcontractate,
cu ușurință, oferind clienților aceleași informații și în același format, indiferent de furnizorul GPS al transportatorului și chiar și atunci când mașinile acestuia nu sunt monitorizate GPS.
De asemenea, aplicația ajută la diminuarea numărului de telefoane date transportatorului și/sau șoferului. Aspect foarte important, mai ales în cazul curselor mai lungi, când unul sau mai multe telefoane date zilnic către transportator sunt percepute, în general, ca agasante.
Aplicația oferă, în permanență, date precise privind locul unde se află marfa și timpul estimat până la des- tinație.
Pe de altă parte, un transportator care utilizează Smart Assist 360 poate descoperi avantaje multiple.
Avantaje...
De exemplu, sunt firme care utili- zează această aplicație și oferă clien- ților toate beneficiile unui night shift (tură de noapte), fără ca această facili- tate să fi existat, în prealabil.
„Avem o firmă care utilizează apli- cația atât pentru mașinile proprii, cât și pentru cele ale subcontractorilor. În total, este vorba de 13 provideri de GPS. Cu ajutorul Smart Assist 360, nu mai trebuie să deschidă pentru fie- care mașină în parte o altă platformă, pentru a extrage informațiile. Timpul câștigat este semnificativ și fiecare cursă poate fi urmărită fără probleme sau întreruperi”, a completat Zsolt Gogucz.
... automatisme
În lupta cu timpul, automatismele oferite de Smart Assist 360 reprezintă un instrument redutabil.
Astfel, la inițierea unei curse, pot fi setate mai multe caracteristici, dintre care amintim adresa de încărcare și cea de descărcare, viteza medie, tim- pul alocat respectivei curse... Iar dis- pecerul va primi alerte de fiecare dată când apar „anomalii”. De exemplu, orice posibilă întârziere poate fi anun- țată din timp clientului și același lucru se poate face și în cazul unor curse
care pot ajunge la destinație mai repe- de. Astfel, se pot luat decizii din timp și toate părțile au de câștigat.
Șoferii ar putea fi descărcați ime- diat, chiar dacă au ajuns mai repede, pentru că s-a știut din timp acest lucru. Sau, dimpotrivă, dispecerul îl poate anunța pe șofer din timp că nu este nevoie să se grăbească și se poate odihni câteva ore, pentru a ajunge la timp...
Iar clientul are, la rândul lui, acces la toate informațiile.
„Prin Smart Assist 360, poți mo- nitoriza, cu puțini oameni, flote mari și un număr mare de curse, fără sin- cope. Clienții vor avea aceeași sen- zație de seriozitate a serviciului oferit. Ne-am dorit, încă din start, ca aplicația să ofere beneficii substanțiale, la cos- turi foarte reduse”, a explicat Zsolt Gogucz.
Cel mai ieftin pachet pentru utiliza- rea aplicației este de 15 euro pe lună (tracking doar de pe telefon) și ajunge la 40 euro pe lună (tracking telefon mobil, provider GPS, lucru cu subcon- tractori și training privind utilizarea aplicației).
Este, de asemenea, interesant faptul că este facturat utilizatorul, nu- mărul mașinilor monitorizate putând fi foarte mare.
Aparent, Smart Assist 360 pare o soluție destinată firmelor mici și medii, însă este evident faptul că poate fi uti- lizat cu succes și de către marii jucă- tori.
Se pune, totuși, o întrebare – cât de preocupați sunt managerii/patronii în legătură cu timpul pierdut de anga- jați pentru a transmite poziții sau a urmări mașinile? Un dispecer angajat să vândă curse ar trebui ajutat să își maximizeze timpul petrecut în acest scop.
Conectare extrem
de simplă
Smart Assist 360 a pornit de la o nevoie de nișă (transport expres), însă poate răspunde solicitărilor unui nu- măr mare de jucători din piață.
„Noi am testat funcționalitatea și utilitatea aplicației în munca de zi cu zi a firmei noastre. Practic, lansarea aplicației vine după opt ani de teste. Inițial, pentru Kefren Expres, am folosit soluția de tracking în legătură cu ser- viciul de night shift. În mod automat, erau verificate pozițiile mașinilor și, apoi, trimise e-mailuri către clienți, de asemenea, automat. Numai când apă- reau probleme, persoana din schimbul de noapte era alertată. Atunci când folosești o aplicație precum Smart Assist 360 și ai o echipă de profesio- niști (dispeceri și șoferi), vor exista
doar două momente în care prezen- ța/acțiunea dispecerului este esențială – la încărcare și la descărcare, pentru că atunci trebuie să ții legătura cu clientul. În rest, traseul este automa- tizat. Dacă totuși se întâmplă ceva, sistemul avertizează în același timp și transportatorul și clientul. Astfel, nu există riscul de a crea nemulțumiri clientului pentru că nu a fost anunțat”, a declarat Zsolt Gogucz.
Un alt aspect care merită mențio- nat este legat de conducătorul auto. Dacă urmărirea este prin GPS-ul
mașinii, conectarea cu Smart Assist 360 se realizează automat (șoferul nu trebuie să facă nimic). Dacă monitori- zarea se realizează prin telefonul șoferului, acesta trebuie să descarce o aplicație din Google Play – o inter- față foarte simplu de utilizat. Se intro- duce un cod unic al respectivei curse (transmis de dispecer) și, odată cu apăsarea comenzii start, se realizează legătura dintre telefon și pagina web. „Șoferul va putea vedea, la rândul lui, toate detaliile cursei, informații setate anterior de către dispecer. La finaliza- rea cursei, se închide aplicația și este oprită comunicarea cu telefonul șofe- rului”, a explicat Zsolt Gogucz.
Poți verifica inclusiv nivelul de stres al clientului, fără a discuta direct cu aceasta, monitorizând numărul de click-uri pe link-ul cursei.
„Recordul nostru a fost pe o cursă din Slovacia în Germania, unde, în- tr-un interval de 12 ore, echipa clientu- lui a accesat link-ul de 246 de ori. Era vorba despre o marfă care urma să plece cu avionul din aeroportul din Frankfurt, cu destinația China”, și-a amintit directorul general Kefren.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
  Pentru a începe utilizarea aplicației nu trebuie decât să îți creezi un cont pe smartassist360.com Urmează activarea contului și suportul acordat de dezvoltator.
În 15 minute, până la maximum o oră, utilizatorul va putea folosi aplicația.
februarie 2021 .............................................................................................................................................. 25
 PIAȚĂ ȘI COMPANII

































































   23   24   25   26   27