Page 27 - Revista ZIUA CARGO
P. 27

  Mai departe, capacitatea de lucru disponibilă trebuie adresată cu măsuri ferme: relocare, subcontractare, în- ghețare și limitare a pierderilor. În final, bugetul consolidat trebuie să separe cele 2 subcapitole, activitate și non- activitate, și monitorizarea se face în acord cu această structură.
Diversificarea în transport poate reprezenta un context pozitiv, de care ar trebui să ținem cont, pentru menținerea capacităților de lucru.
Pentru transportul cargo, reco- mand antreprenorilor să caute soluții pentru ca utilizarea capacității să fie cat mai mare, să izoleze mașinile care nu lucrează și să acționeze pentru a suspenda/îngheța cheltuielile aferente, prețul să fie transparent și atent cal- culat, conform cu noua structură a costurilor și condițiile din piață, rene- gocierea politicilor contractuale cu par- tenerii, clienții – în vederea securizării procesului de recuperare a banilor cu cât mai puține întârzieri, pe care să le controleze în cash flow.
Ioana Arsenie
Pentru transportul de persoane, recomand antreprenorilor să valorifice oportunitățile curente, spațiile într-un mijloc de transport, subînchirierea, dezvoltarea altor linii de business adia- cente – utilizând analize de cost de oportunitate.
De ce merită efortul pentru
a investi, chiar și în pandemie?
Dacă ai drept obiectiv să îți menții rezervele vitale ale afacerii și, cu resursele limitate, să îți multiplici liniile de business și să susții cheltuielile, în ciuda unei situații economice tensio- nate, înseamnă că îți vei optimiza afa- cerea, un fapt benefic pentru dezvol- tarea viitoare, iar contracția economică se poate diminua, până la control. În plus, în contextul în care alți jucători își restrâng activitatea, vei putea iden- tifica zone de dezvoltare pe care, ante- rior, le accesai cu dificultate.
Ioana ARSENIE
strateg financiar fondator Trusted Advisor Strategy & Finance ioana@ioanaarsenie.ro
PUBLICITATE
  CONSULTANȚĂ























































































   25   26   27   28   29