Page 49 - Revista ZIUA CARGO
P. 49

   „Ne vom confrunta, în continuare, cu o situație de cvasi-criză, care va genera o largă componentă de necunoscut și oportunități noi. Vom fi pregătiți să le abordăm.
situații în care prețul era tratat într-un plan secund, nevoia asigurării trans- ferului mărfurilor fiind prioritară”, a mai arătat Florin Cârmaciu, menționând că au fost transportate cu vaporul, în special, mărfuri generale. Directorul de vânzări al Dream Cargo Services își amintește că problemele de capa- citate ca urmare a îmbolnăvirilor au apărut, pe acest segment, în trimes- trele 3 și 4 ale anului trecut. În plus, containerele stăteau foarte mult și în porturile europene de destinație, din același motiv, al subdimensionării per- sonalului din cauza COVID-19.
Criza de containere continuă
Apoi, a apărut o criză de contai- nere, în China. „Am avut clienți dispuși să plătească prețul cerut pentru a ob- ține o poziție prioritară și nu am suferit, din acest punct de vedere. Dar proble- ma nu s-a încheiat.” De altfel, cererea de transport dinspre China continuă să rămână ridicată, DCS având parte- neri care au comunicat, la jumătatea lunii ianuarie, că nu mai pot oferi soluții de plecare decât din februarie.
Altfel spus, după ce, în 2020, Dream Cargo Services s-a confruntat cu două luni slabe, compensate de 10 luni foarte bune, ianuarie 2021 a adus o dublare a cifrei de afaceri față de perioada similară a anului trecut. Iar ianuarie 2020 depășise semnifica- tiv ianuarie 2019. Dar vorbim despre o firmă atipică de logistică, despre o afacere care trăiește din oportunități care apar atunci când lucrurile nu mai respectă tiparele.
Provocări în zona TVA și plăți stabile
Unele probleme au fost înregistrate în zona de cash flow, ca urmare a modificării reglementărilor din dome- niul fiscal, care au impus facturarea cu TVA, către alte case de expediții inter- naționale. „De unde eram o firmă care avea de recuperat TVA de la stat, acum trebuie să virăm către buget, ceea ce ne-a așezat într-un context nou.”
De bun augur a fost, însă, faptul că beneficiarii au continuat să respec- te comportamentul de plată pe care îl aveau în vremurile bune, achitând facturile (în 90% din cazuri) la 30-45 de zile. În rest, au existat mici întâr- zieri, convenite de ambele părți, dar nu s-au înregistrat restanțe.
Un sediu nou,
un depozit mai mare
Și, pentru că nevoia a cerut-o, Dream Cargo Services s-a mutat, în 2020, într-un sediu nou, situat tot în zona logistică de la km 13,5 de pe autostrada București-Pitești, crescând zona de depozitare de la 1.700, la 3.200 mp. „Am făcut această investiție pentru că, în vechiul spațiu, ajunse- sem aproape la capacitate maximă și ne pierdusem orice fel de flexibilitate. Iar dacă unul dintre clienții noștri ne-ar fi anunțat că vrea să crească volumul depozitat, într-o lună sau două, nu am fi putut să oferim o soluție. Pe de o parte, nu vrem să ne pierdem clienții, iar pe de alta, ne dorim să abordăm clienți noi. Am luat în calcul că va dura 6-8 luni până când vom umple depo- zitul la capacitate. Inclusiv pe partea de depozitare, lucrăm pentru proiecte de nișă, iar în aceste cazuri deciziile se iau repede, iar licitațiile nu se întind pe perioade lungi și trebuie să fim pre- gătiți”, a mai spus directorul de vânzări al Dream Cargo Services.
Piedici în zona de finanțare europeană
„Am încercat inclusiv să accesăm o linie de finanțare din cadrul IMM Invest, dar chiar dacă am fost admiși în prima fază, ne-am lovit ulterior de niște piedici pe care nu le-am putut de- păși. Ne-au cerut, de exemplu, seriile de șasiu ale mașinilor înainte de a le cumpăra. Informații similare ne-au fost solicitate și în cazul rafturilor din de- pozit, în condițiile în care ele se fac la comandă. Am decis, în acest con- text, să stopăm achiziția de vehicule și să realizăm din bugetul propriu in- vestiția din depozit”, a continuat el.
DCS își păstrează parcul auto la un nivel redus, de 15 vanuri, și con- tinuă să subcontracteze transport rutier. De menționat că, în 2020, com- pania a plătit pentru servicii de trans- port rutier aproximativ 1,5 milioane de euro.
Dar cum a ajuns DSC să își dubleze cifra de afaceri?
Fără îndoială, un rol important l-a jucat majorarea semnificativă a tarife- lor de transport (care s-a reflectat, în egală măsură, și în costuri). Dar nu a fost numai atât, volumele au crescut, de asemenea. Iar flexibilitatea de care echipa DSC a dat dovadă a fost ex- trem de importantă.
„Ne-a ajutat abordarea comercială extrem de flexibilă și de rapidă. Ni s-a mai spus de-a lungul timpului că suntem oportuniști. Da! Dar având în vedere nivelul nostru de dezvoltare și faptul că suntem o companie cu ca- pital 100% românesc, era normal să speculăm orice situație favorabilă. În 2020, am mai cules și roadele unor întâlniri din anii trecuți cu potențiali clienți, pentru care nu am fost foarte interesanți, în perioada în care existau soluții pe piață. În momentul în care, anul trecut, unii dintre competitorii noștri și-au mai pierdut din flexibilitate sau din promptitudine, noi am avut soluții. Iar colegii din zona operațională au făcut diferența.”
În căutarea unui partener
În acest context, Dream Cargo Services se află într-un moment de repoziționare, în care, potrivit directo- rului general, Alin Burlan, este în cău- tarea unui partener, intern sau extern, care să ajute compania să crească, chiar mai mult.
Dar următorul pas este acela de a aborda direct alte piețe europene, precum Ungaria sau Cehia. Oricum, 2021 va fi, în opinia managementului DSC, un an cu suișuri și coborâșuri. Iar industria auto va trebui să treacă peste crize noi, precum cea a semi- conductorilor. Mașinile au devenit mai inteligente, iar producătorii au intrat în concurență pentru obținerea de pie- se pentru computerele acestora cu alte ramuri, precum cea IT. Deja sunt facilități de producție închise, pentru perioade mai scurte sau mai lungi, din cauza lipsei unor astfel de repere. „Dar faptul că se oprește producția ne încântă, pentru că la pornire apare o nevoie urgentă de piese. Este contex- tul în care noi intrăm în acțiune. Cu cât incertitudinea este mai mare, din punctul de vedere al afacerii, nouă ne merge mai bine. Este adevărat că ne asumăm riscuri mai mari și stres supli- mentar... dar acesta este businessul”, a concluzionat Florin Cârmaciu.
Meda IORDAN
meda.iordan@ziuacargo.ro
  Soluții în orice direcție
DCS este membră în 6 rețele și are peste 7.000 de parteneri, peste tot în lume. Iar a putea accesa parteneri în zone care nu sunt la îndemâna oricui reprezintă un atu. „Nu există, în afară de Coreea de Nord, altă țară în lume pe care să nu o putem deservi”, susține Alin Burlan, directorul general Dream Cargo Services.
februarie 2021 .............................................................................................................................................. 49
 PIAȚĂ ȘI COMPANII









































































   47   48   49   50   51