Page 48 - Revista ZIUA CARGO
P. 48

    Florin Cârmaciu:
„Am avut și avem încredere în China, iar creșterea economiei chineze într-o perioadă în care toate celelalte economii au scăzut, ne îndreptățește să credem acest lucru.”
DREAM CARGO SERVICES
+100% la cifra de afaceri
La sfârșitul lui 2019, afirmam că Dream Cargo Services este o companie cu
o mentalitate diferită, pentru că transformă amenințările în oportunități și are un apetit deosebit pentru solicitări urgente și complicate, sau care, la prima vedere, par aproape imposibile. Anul trecut, echipa furnizorului de soluții speciale de transport și logistică a demonstrat că este formată din specialiști în oportunități.
Pentru Dream Cargo Services (DCS), anul 2020 a însemnat o dublare a cifrei de afaceri, până la 42 de milioane de lei, și un de- pozit nou. Care a fost contextul care a așezat firma într-o poziție (cel puțin la prima vedere, extrem de favorabilă) am încercat să aflăm de la Florin Cârmaciu, director de vânzări în cadrul DCS.
Tarifele au explodat, în relația cu China
De la început, trebuie să mențio- năm că expeditorul român deține companii proprii, în România, China și Hong Kong (din considerente de trading). Este motivul pentru care China reprezintă principala rută de tranzacționare pentru DCS. „În 2020, zona de transport aerian a contat foarte mult, în economia companiei, iar în prima parte a anului trecut, ime- diat după declararea pandemiei, a existat o cerere puternică de transport de echipamente medicale de protecție din China – pentru tot ceea ce înseam- nă măști, mănuși, combinezoane”, ne- a explicat Florin Cârmaciu.
Evident, pentru că solicitările aveau un grad ridicat de urgență, a fost preferat transportul aerian. Iar prețurile au crescut. S-au dublat, chiar!
Pe de altă pate, cererea s-a men- ținut la cote ridicate și pe segmentele maritim și feroviar, unde tarifele s-au
Dream Cargo Services s-a mutat,
în 2020, într-un sediu nou, dublându-și aproape capacitatea de depozitare.
majorat semnificativ, de asemenea. Mai ales în condițiile în care oferta a suferit o reducere și în aceste zone, din cauza echipajelor care au înregis- trat îmbolnăviri cu COVID-19.
„Tariful perceput pentru un container pe maritim din China către Europa a ajuns
la 9-12.000 de dolari, ceea ce, înainte de pandemie, era imposibil. Trenul variază între 11.000 și 15.000 de euro, pentru aceeași unitate de transport, în timp ce, în cazul camionului, s-a ajuns până la 28.000 de euro.”
Florin Cârmaciu observă că bloca- jele întâmpinate la frontiera rutieră din- tre China și Kazahstan, alături de cota- țiile mult crescute, au așezat camionul într-o zonă ineficientă, deocamdată, pen- tru europeni. Concret, cererea foarte mare de camioane dinspre China a ge- nerat, în contextul pandemiei, perioade de așteptare la graniță între 4 și 5 săptă- mâni. „Este motivul pentru care nici nu am mai cotat pe această direcție. Între timp, perioada de așteptate s-a redus la 7 zile, dar camionul rămâne mai lent de- cât trenul și... mai scump. Foarte inte- resant, însă, este că, în rândul clienților europeni, s-a deschis apetitul inclusiv pentru soluții rutiere pe relația China. Am avut cereri atât din România, cât și din Polonia sau Lituania, iar, în momentul în care lucrurile se vor așeza, vom discuta altfel cu potențialii beneficiari, pentru că bariera psihologică privind acest serviciu a dispărut, într-o anumită măsură.”
 Echipamente
de protecție,
în februarie-aprilie, și piese auto,
din august
Dream Cargo Services a reușit să valorifice oportunitățile, în perioada februarie-aprilie 2020, și să se așeze într-o poziție bună pentru furnizarea de servicii de transport, pentru echipa- mente de protecție. Iar, din august, s-au întors la normal comenzile pe segmentul clienților tradiționali, din zona industriei auto. „Din observațiile noastre, dar și ale altor transportatori care lucrează pentru industria auto, au avut de suferit, în special, produ- cătorii mărcilor medii, în timp ce produ- cătorii de lux s-au menținut într-o zonă stabilă. Altfel spus, mărcile de lux au produs în continuare, ceea ce ne-a ajutat, în a doua parte a anului.”
Creștere în zona de maritim, în contextul reducerii ofertei
de transport
În același timp, DCS a consemnat o creștere importantă pe segmentul de transport maritim, care a reușit, până la finalul anului, să genereze o parte importantă din veniturile com- paniei, deși cu ceva timp în urmă nu reprezenta decât o zonă colaterală a afacerii. „Ne-a ajutat și faptul că avem birou în China, iar colegele noastre de acolo au căutat și au găsit soluții și am avut ce să oferim clienților noștri, în ciuda tarifelor mari. Au fost, însă,
 48 .............................................................................................................................................. februarie 2021
PIAȚĂ ȘI COMPANII








































































   46   47   48   49   50