Page 15 - Revista ZIUA CARGO
P. 15

 Pachetului Mobilitate 1. Am observat, însă, faptul că ISCTR începe să facă astfel de controale. Chiar am avut unul de curând. De asemenea, nu am întâl- nit și nici nu am auzit de controale, la nivel european, pe tema întoarcerii acasă a șoferilor.
Este lesne de înțeles faptul că spa- țiile de parcare sunt insuficiente, în comparație cu numărul mare de soli- citări. În schimb, monitorizăm foarte atent ca, în fiecare weekend, colegii noștri să beneficieze de locuri de par- care cu toate facilitățile.
Apreciem, la șoferi, în special seriozitatea și cuvântul respectat.
Suntem o companie foarte serioa- să, iar renumele care îl avem pe piață demonstrează acest lucru. Totodată, lucrăm, în permanență, împreună cu tot personalul implicat în transport, pentru a remedia neconformitățile.
Comunicarea este, pentru noi, un lucru extrem de important. Acordăm atenție fiecărui detaliu și încercăm să creăm relații între șoferi și personalul de la birou, tocmai pentru a construi punți de încredere reciprocă.
Odată cu venirea pandemiei, am fost nevoiți să luăm o serie de măsuri care au influențat inclusiv programul de training, prin reducerea sau sus- pendarea unor activități de instruire. Totuși, nu am dorit să scăpăm lucrurile de sub control și am continuat să fa- cem instruiri online sau la telefon, toc- mai pentru a menține calitatea. Pro- gramul nostru de instruire a dat mereu roade și a adus plus valoare, în servi- ciile care le oferim. Tocmai de aceea, este un element important în angre- najul nostru.
Urmărim, cu precizie, orele lucra- te de fiecare șofer, raportându-se și analizând zilnic unde lucrurile nu au funcționat și de ce. În paralel, sun- tem adepți ai discuțiilor constructive, în detrimentul impunerii de lucruri, fapt care a dat roade de-a lungul timpului. Mergem pe ideea de consum real, pe care încercăm, prin instruirile care le facem, să îl scădem cât mai mult cu putință. Șoferii nu au voie să folosească magnetul sau alte dispozitive, trebuie să respecte viteza legală, iar consumul de băuturi alcoolice este interzis. De asemenea, trebuie să aibă un com- portament civilizat, la clienți și în parcări. A folosi practici ilegale (gen magnet) este total nepermis în cadrul companiei.
Pe niciun camion din flota noastră nu se pot atașa dispozitive precum magnetul. Impulsorul din ceramică nu permite acest lucru.
Dacă întâlnim situații în care ni se reclamă atitudini ale conducătorilor auto, care îi defăimează pe ei înșiși sau compania, avem toleranță zero.
Situațiile din Marea Britanie sau Germania ne-au îngreunat activitatea, dar a trebuit să ne conformăm.
Cu siguranță, grija că poți fi infectat reprezintă un surplus de stres, atât pentru conducătorii auto, care sunt mereu pe drum, dar și pentru cei de la birou. Am încercat mereu să comu- nicăm intens cu dânșii, tocmai pentru a le afla îngrijorările și temerile. Au fost, însă, situații când am avut de-a face cu infectări, fapt care a dus la luarea de decizii cât mai rapide.
Manifestarea dorinței șoferilor de a se întoarce acasă, reprezintă un trend care a început în urmă cu câțiva ani și se observă în special la șoferii care au peste 50-55 de ani. Munca pe comunitate i-a ostenit pe mulți, iar dorul de familie și de casă a devenit tot mai mare.”
Gabi Mircean, director general Logistic E van Wijk „Am trecut la un sistem de lucru care le permite șoferilor să aleagă între variantele 4/1 și 4/2”
„În zona privind angajarea șoferi- lor, am observat, în special, o activitate de tatonare a pieței, din partea poten- țialilor angajați.
Ținând cont de prevederile introdu- se de Pachetul Mobilitate 1 cu privire la programul de lucru al conducătorilor auto, am trecut la un sistem de lucru care le permite șoferilor să aleagă între variantele 4/1 și 4/2. Prelungirea pro- gramului peste cele 4 săptămâni pre- văzute de lege se poate face doar pe baza cererii scrise a conducătorului auto. Probabil că modificări privind salariile lor vor apărea la mijlocul anului și vor fi dictate de modificarea salariului minim. Controale cu privire la această preve- dere nu am întâlnit, la nivel european, dar am observat o ușoară majorare a verificărilor cu privire la obligativita-
tea petrecerii pauzei săptămânale de 45 de ore în afara vehiculului.
Din păcate, numărul parcărilor, la nivel european, este insuficient. În cadrul companiei, asigurăm suport pe această direcție, în cazul transportu- rilor cu valoare ridicată.
Pentru urmărirea flotei și comunica- rea cu șoferii, utilizăm soluția Transics, dar avem în plan îmbunătățiri, din ia- nuarie. Pe partea de combustibil, urmă- rim atât consumul normat de carburant, cât și pe cel real iar, în paralel, facem diferențe privind plata șoferilor în funcție de oră (zi/noapte).
Din cauza blocajelor în graniță, se pierd, în medie, 500 km/camion/lună.
Cu toții suntem, astăzi, expuși unui nivel crescut de stres.
Apreciem, în cazul șoferilor, în special, caracterul. Restul se formea- ză. Iar, în acest sens, avem șoferi trai- neri și șoferi mentori, în timp ce ele- mentele de securitate și siguranță sunt transmise prin intermediul trainingurilor interne și externe.
Acordarea diurnei reprezintă, într-o anumită măsură, un risc fis- cal, dar nu unul real. Nu cred că poa- te crede cineva că, fiscalizând diurna, vor crește încasările la buget. Cu si- guranță, va fi o situație similară celei generate prin creșterea accizei, în cazul transportului comercial.
În această perioadă, există șoferi care vor să ajungă mai des acasă sau care ar vrea să se întoarcă pe intern, dar se manifestă și fenomenul invers, chiar dacă într-o măsură mai mică.”
Ilie Ilea, director general Marvicon „Șoferii nu vor
să se întoarcă acasă la 4 săptămâni”
„Nu pot spune că văd o disponi- bilitate mai mare pe piață, dar nici nu ducem lipsă de șoferi. În privința întoarcerii acasă a conducătorilor auto la 4 săptămâni, conform Pachetului Mobilitate 1, trebuie să precizez că
  martie 2021 .................................................................................................................................................. 15
 GHID DE REDUCERE A COSTURILOR







































































   13   14   15   16   17