Page 17 - Revista ZIUA CARGO
P. 17

Pe intern, șoferii trebuie să aibă răbdare
 Atunci când vine vorba despre transport intern, provocările sunt puțin diferite. Nivelul mult mai mic de la care se impozitează diurna este văzut, în acest caz, ca fi- ind discriminatoriu și ca un factor fa- vorizant al exportului de forță de mun- că. Iar infrastructura...
Mircea Mănescu, managing director Ahead Logistics „Sunt puțini șoferi disponibili pentru transport național”
„Din păcate, sunt puțini șoferi dispo- nibili pentru transport național, din cauză că mulți au fost atrași de firmele străi- ne să lucreze pe comunitate. Statul român, prin impozitarea discrimina- torie a diurnei pe teritoriul României (50 lei deductibili/zi versus 87 euro/zi la extern), încurajează exportul de forță de muncă. În plus, pretențiile sala- riale ale șoferilor au crescut simțitor, deși tarifele scad, iar situația economică nu poate susține aceste creșteri.
La nivel național, situația parcărilor este deplorabilă și investițiile în infra- structură nu se fac pentru zonele care au cea mai mare nevoie.
În plus, este greu să avem tra- see alternative, cu parcări potrivite pentru că, în general, nu sunt par- cări potrivite și nici trasee alterna- tive.
În privința aspectelor principale pe care le apreciem la conducătorii auto, trebuie precizat că, pentru traseele in- terne, îți trebuie, în primul rând, multă răbdare și multă atenție la pericolele care apar. Urmărirea se face pe GPS, comunicarea – telefonic, iar, în ultimul timp, nu am operat schimbări în modul de comunicare dintre dispecer și șofer.
Pentru a asigura elementele de securitate, utilizăm sisteme de sigu- ranță la uși și sigilii electronice, la care
se adaugă partea de control prin GPS, precum și alte elemente dedicate acestei zone.
Principalele riscuri cu care ne confruntăm sunt furturile...
... care, din păcate, au loc, în multe cazuri, cu complicitatea șoferilor de pe camion.
Urmărim, cu precizie, orele lucrate de către șofer, iar din punctul de ve- dere al plății, orele de noapte dis- pun de o altă încadrare. Consumul de carburant este normat, iar magne- tul este interzis cu desăvârșire (de altfel, camioanele noastre sunt mo- derne și nici nu ar putea fi folosite ast- fel de dispozitive).
Lucrăm cu echipaje de
2 persoane, pentru a respecta normele legale în vigoare.
Din păcate, în multe cazuri, infra- structura precară nu permite o viteză medie suficient de bună.
Nu pot spune că, în această peri- oadă, cel puțin în cazul transportului național, șoferii sunt supuși unui nivel mai mare al stresului. Trebuie să țină cont, însă, de normele sanitare. Am furnizat echipamentele sanitare ne- cesare desfășurării activității în condiții de siguranță, inclusiv po- sibilitatea vaccinării. Au fost cazuri, foarte rare, când un șofer a manifestat anumite simptome ale COVID-19 și au fost luate măsurile de carantinare și de testare.
Sunt, în prezent, șoferi care își doresc să se întoarcă, dar discrimi- nările legate de impozitarea diurnei pe intern nu permit angajatorului acor- darea unui salariu comparabil cu cel de pe extern, ceea ce reprezintă o mare piedică.”
PUBLICITATE
   GHID DE REDUCERE A COSTURILOR
















































































   15   16   17   18   19