Page 32 - Revista ZIUA CARGO
P. 32

SCANIA ROMÂNIA
Înapoi, la valorile
de bază
Orice criză poate însemna o oportunitate, având și părți pozitive. Orice criză înseamnă să te reinventezi și să te adaptezi,
pentru a putea merge înainte. Iar acest lucru înseamnă, uneori, să te reîntorci la aspectele de bază, la esența activității tale,
pe care, uneori, în momentele în care toate motoarele economice funcționează la turație maximă, ai tendința de a o trece cu vederea. Despre aceste aspecte, dar și despre multe altele,
am discutat cu Benoit Tanguy, managing director Scania România și Bulgaria.
  ZIUA CARGO: Cum a fost
anul 2020, pentru Scania?
Benoit Tanguy: Situația din 2020 a fost total nouă și necunoscută pentru toată lumea, dar am fost nevoiți să mergem înainte, ceea ce nu este neapărat legat de afaceri, ci de filozo- fia noastră de viață. În orice situație negativă, în viața profesională sau personală, există întotdeauna ceva pozitiv, însă trebuie să găsești acest aspect. Am descoperit că putem fi foarte organizați, că putem face lucru- rile în mod diferit și că putem continua să îmbunătățim calitatea și producti- vitatea muncii noastre.
În timpul acestei pandemii, am fost capabili să păstrăm toate atelierele service deschise și să oferim serviciile necesare clienților noștri, chiar dacă a fost dificil. Persoanele din funcțiile de suport au lucrat de acasă, în ciuda rezistenței care s-a manifestat la în- ceput. Chiar și acum, se lucrează prin
rotație, în unele departamente, pentru anumite task-uri care necesită și prezența fizică la birou.
Au existat și aspecte negative, printre care se numără și reducerea numărului angajaților cu 15%, în zona administrativă, dar nu și în cea de producție.
A fost momentul în care
a trebuit să regândim activitatea, să vedem cum putem face lucrurile mai bine și cum să externalizăm anumite sarcini.
De exemplu, pentru activitatea ad- ministrativă privind contractele de ser- vice și serviciile de asistență, am creat un hub regional pentru România, Bulgaria, Ungaria, Slovacia și Cehia. Nu a fost un proces care s-a datorat 100% pandemiei, dar aceasta ne-a forțat să accelerăm implementarea lui.
Ce rezultate ați obținut,
în România, anul trecut?
Am încheiat anul trecut pe pierde- re, în special din cauza volumului re- dus de vehicule noi. Dar, atunci când apare o situație dificilă, este timpul pentru „curățenie generală”, pe care o faci mai rapid decât în condiții nor- male. Iar aici mă refer la stocurile de vehicule rulate, care implică anumite costuri și pentru care am derulat o campanie susținută de vânzări, anul trecut.
Este important faptul că serviciile au adus o creștere a veniturilor. În ceea ce privește volumul de vehicule noi vândute, acesta a fost foarte scă- zut, din cauza faptului că clienții au ezitat, în prima parte a anului, să facă investiții importante. Apoi am observat un nou apetit de a cumpăra camioane și volumele au început să crească, în octombrie, noiembrie și decembrie.
Acum, ne-am întors la situația din 2019 și trebuie
să încercăm să recuperăm ceea ce am pierdut.
În conformitate cu costurile, pentru acest an, ne-am stabilit un număr mi- nim de vehicule pe care trebuie să le vindem iar, pentru România, acesta este de 800 de unități, noi și rulate.
Au existat schimbări în preferințele și așteptările clienților?
Clienții se concentrează mai mult
pe ceea ce le putem oferi pentru a-și putea crește veniturile, decât pe cea mai ieftină variantă. Unii dintre ei încep să realizeze faptul că produsul cel mai ieftin poate deveni, la un moment dat, cel mai costisitor.
CAMIOANE ȘI SERVICII
 32 .................................................................................................................................................. martie 2021







































































   30   31   32   33   34