Page 33 - Revista ZIUA CARGO
P. 33

   Benoit Tanguy, managing director Scania România și Bulgaria:
„Atunci când fac o alegere,
transportatorii trebuie să înțeleagă
că nu este vorba numai despre un vehicul, ca pe vremuri, ci despre un întreg ecosistem, în care vehiculul tău este conectat cu multe alte vehicule și beneficiază de o multitudine de sisteme inteligente, iar aceste lucruri trebuie avute în vedere în decizia de achiziție. Camioanele sunt din ce în ce mai conectate și, în viitor, vom fi inclusiv capabili să facem anumite reparații de
la distanță. Acest lucru se întâmplă deja
în privința anumitor actualizări de software. De asemenea, sunt esențiale echipamentele de siguranță, unde vor exista îmbunătățiri.”
 Unul dintre cele mai importante aspecte pentru clienți este disponi- bilitatea și productivitatea vehiculului, iar o parte extrem de importantă este mentenanța preventivă. În acest con- text, personalul nostru face tranziția de la a aștepta clientul să vină către noi, atunci când are o problemă, la proac- tivitate, la a-l avertiza în privința noti- ficărilor primite în legătură cu camionul și a planifica vizitele în service, împre- ună cu el. De la a rezolva o problemă, la a o preîntâmpina.
În cazul în care clientul a achiziți- onat un pachet de fleet management, camionul se află în conexiune cu ser- vice-ul, dar se află și în atenția consi- lierului de service, care cunoaște tot istoricul vehiculului respectiv și ape- lează clientul, dacă este nevoie.
Schimbarea de
mentalitate a echipei noastre a fost o provocare, dar am reușit.
Avem rapoarte zilnice în legătură cu toată activitatea desfășurată în ate- lierele Black Sea Unit, sau a vânză- torilor, volumul de apeluri, de vizite fizice sau digitale etc. Una dintre prioritățile noastre este de a maximiza numărul de ore lucrate și de a nu avea discontinuități în activitate, din cauza lipsei instrumentelor, pieselor sau cunoștințelor necesare.
Rapoartele noastre urmăresc orele de activitate, piesele de schimb co- mandate, productivitatea, facturarea corectă a orelor de manoperă către clienți etc. Ne concentrăm, în special, pe creșterea productivității personalu- lui, ceea ce se traduce în calitate pen- tru clienții noștri. Avem un feedback foarte bun, în această privință, unii dintre clienți care apelau la service-uri din vestul Europei decizând să se re- orienteze către noi.
Care sunt așteptările dvs.
pentru 2021?
Sunt destul de optimist în legătură cu acest an, mai ales pe baza bunei evoluții a vânzărilor și îmbunătățirii serviciilor din ultimele luni. Clienții au, din nou, în vedere reînnoirile de flote, pe care le-au stopat pe parcursul anu- lui 2020. Dacă luăm în considerare indicatorii curenți, cred că în vară vom ajunge la un anumit nivel de stabilitate, iar anul acesta ne vom situa cu puțin peste nivelul anului 2019.
V-a afectat problema
semiconductorilor?
Da, ne-a afectat și pe noi și ne prelungește termenele de livrare. Dacă un client comandă un camion, în acest moment, în funcție de speci- ficație, va beneficia de un termen de livrare între lunile iunie și octombrie. Dar suntem optimiști, deoarece sun- tem aproape de subcontractorii noștri și nu ne bazăm numai pe o sigură sursă de materii prime și subansam- ble. Există un scenariu în care pro- ducția va începe să se îmbunătă- țească substanțial începând cu luna iunie.
Care sunt asemănările
și deosebirile față de criza din 2008-2009?
Atunci când traversăm perioade
dificile, trebuie să ne reîntoarcem la lucrurile de bază și să ne concentrăm pe ceea ce este cel mai important. Atunci când economia funcționează bine, uneori ai tendința de a demara prea multe proiecte în același timp și riști să pierzi din vedere aspectele esențiale, necesitățile de bază ale clienților.
În 2008, a fost vorba în special despre o criză financiară, ceea ce a însemnat că principala problemă au
constituit-o lichiditățile și pierderea încrederii băncilor. Acum, a fost ceva total necunoscut, de neatins și impo- sibil de controlat. Dar și acum am învățat același lucru, să ne întoarcem la lucrurile de bază, protecția popu- lației, asigurarea alimentelor, medica- mentelor și a bunurilor esențiale. Iar noi deținem o parte din responsabi- litate și ne-am asigurat că menținem atelierele deschise și camioanele în funcțiune, pe șosea.
Cererea începe să crească, iar di- ferența majoră față de 2008 este că, atunci, tot sistemul financiar și bancar se afla în colaps, în timp ce acum este stabil.
Se poate observa
o dezvoltare a segmentului CNG, în România?
Există camioane demo în utilizarea
de zi cu zi, la clienți, dar una dintre cele mai mari provocări în România rămâne lipsa infrastructurii de alimentare. Avem discuții cu câteva benzinării și studiem și opțiunea de a monta stații de alimen- tare în cadrul atelierelor noastre. În pre- zent, avem aproximativ 30-40 de cami- oane pe gaz în funcționare, la clienți, de exemplu, în București, la Romprest.
În privința reducerii amprentei de carbon, în primul rând, Scania lucrea- ză la îmbunătățirea performanțelor motoarelor diesel, noi axe, noi cutii de viteze, un consum de combustibil îmbunătățit etc. Apoi, avem moto- rizările pe gaz, CNG și LNG, vehicu- lele plug-in și cele integral electrice. Am realizat teste și cu vehicule pe hidrogen, dar trebuie calculate foarte bine costurile și eficiența, din punctul de vedere al clienților noștri.
Scania lucrează, de asemenea, la o soluție autonomă de transport, care ar putea aduce un plus de producti- vitate. Avem, în acest sens, câteva basculante care funcționează în aplicații miniere, în America de Sud.
Este piața românească pregătită pentru produsele de avangardă?
Da, consider că piața românească
este pregătită, într-o mare măsură. Avem contacte cu clienți care se inte- resează de aceste produse, chiar și de camioanele electrice. Am constatat că este vorba nu numai despre inte- resul manifestat de clienții noștri, ci și de către clienții lor. Iar disponibilitatea de a asculta aceste semnale din par- tea propriilor clienți nu este neapărat legată de o țară sau alta, ci de un anumit nivel de maturitate și de încre- dere a transportatorilor.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
martie 2021 .................................................................................................................................................. 33
 CAMIOANE ȘI SERVICII





























































   31   32   33   34   35