Page 58 - Revista ZIUA CARGO
P. 58

  „Încercăm să ducem călătoria cu autocarul la un alt nivel și punem un accent deosebit pe partea de siguranță. Toate autocarele le-am comandat cu numeroase opțiuni, în special pe partea de sisteme de siguranță.” – Mădălina Balaiban.
  și Turcia) și, implicit, distanțele mari au dus la decizia de a achiziționa auto- care cât mai bune, Setra fiind marca preferată a companiei.
„O mașină poate realiza trei curse pe săptămână, două de Turcia și una de Grecia, și o începe și pe a patra. Astfel, ajungem la 7-8 mii de km pe săptămână. Setra răspunde nevoii de fiabilitate și, totodată, asigură un con- sum foarte bun de carburant. Foarte important este și faptul că Setra este un autocar bine privit de călători. Am câștigat mult la capitolul imagine, de când am făcut achiziția noilor autoca- re”, a spus managerul Hello Holidays.
Flota Hello Holidays Transport in- clude 12 autocare, 6 microbuze și 7 autoturisme și, anul acesta, va fi a- chiziționat și un vehicul de 19+1 locuri, de asemenea Mercedes-Benz.
Însă succesul unei curse nu este asigurat doar de flotă, un rol esențial fiind jucat de șoferi și ghid. „Comuni- carea cu turistul este esențială, alături de respectarea procedurilor stabilite. De exemplu, așezarea turiștilor o reali- zează ghidul, turiștii având locurile de- semnate în prealabil. Iar bagajele sunt așezate în cala autocarului doar de către șofer. Astfel, spațiul calelor este utilizat corect și bagajele sunt așezate avându-se în vedere locul de debar- care”, a explicat Mădălina Balaiban.
Scădere controlată, în 2020
Pandemia a afectat puternic rezul- tatele anului 2020. Dacă, în 2019, cifra de afaceri cumulată pentru ambele firme a fost de 10,5 milioane de lei, anul trecut, a fost de doar 6,5 milioane de lei.
„Anul trecut, am început cu planuri mari, inclusiv achiziționarea unui auto- car nou și apoi... Totul s-a blocat și s-a reorganizat. La acel moment (îna- inte de blocaj), Turcia era la un grad de ocupare de 80%, cu avansuri înca- sate”, a arătat Mădălina Balaiban.
Marea majoritate a turiștilor a ape- lat la o reprogramare a concediului, din prima parte a anului, către toamnă. Au existat și turiști care au decis să nu mai călătorească, chiar dacă grani- țele s-au deschis, și au dorit să se
reprogrameze pentru 2021, aceeași perioadă și același hotel. Au fost și persoane care au mers pe varianta de voucher, urmând să stabilească, anul acesta, destinația și nu au lipsit nici cazurile în care agenția a returnat banii către turiștii, însă au existat puține solicitări în acest sens.
Pentru a rămâne într-o zonă sigură din punct de vedere financiar, au fost luate toate măsurile posibile. „În 2020, în perioada de lockdown, am apelat la șomajul tehnic. În plus, pentru firma de transport, am avut niște convenții (transport angajați) care ne-au ajutat mult să traversăm această perioadă. Am utilizat autocarele mai vechi, pe care, în mod normal, le foloseam pen- tru turism școlar. Pentru șoferi, am apelat inclusiv la sistemul de muncă flexibilă. Am accesat și granturile pentru capital de lucru și aceste sume au contribuit, de asemenea, la depă- șirea dificultăților create de pandemie”, a precizat managerul Hello Holidays.
2020 a fost un an al reorganizării. Din fericire, autocarele au fost utilizate în continuare, mai ales că multe agen- ții nu au mai operat și au apelat la cursele charter care au continuat să se desfășoare. Astfel, prin această co- laborare între agenții s-a creat o consolidare a turiștilor pe charterele care încă funcționau.
„Sigur, ne-am asumat un risc, mai ales la început, când am avut și curse în care autocarele au plecat cu 15 oa- meni. Costuri considerabile am avut și în legătură cu măsurile de comba- tere a pandemiei – sisteme automate cu dezinfectant în fiecare autocar, preș dezinfectant la urcare, termometru... Am schimbat strategia de îmbarcare în totalitate, pentru a nu mai exista momente de aglomerare și, astfel, a fost nevoie de mai mulți oameni la îm- barcare. Un efort important l-am depus și pentru a convinge turiștii să poarte
masca pe toată durata călătoriei. În anul pandemiei, unii șoferi au plecat spre transportul de marfă, însă, odată ce activitatea își va reveni, suntem în- crezători că se vor întoarce. Probabil că, în următorii trei ani, vom munci să recuperăm anul 2020. Oricum, anul acesta va fi unul mai bun, cu o cifră de afacere în creștere”, a completat Mădălina Balaiban.
Produse adaptate
Anul acesta, pachetele au fost adaptate la situația actuală. „2021 cre- dem că va fi un an bun pentru turism și îl vedem ca pe o rampă de lansare pentru ceea ce urmează. Suntem o echipă unită, comunicăm foarte bine și asta ne-a ajutat să ne adaptăm rapid la situația actuală. Am acordat multe facilități turiștilor, inclusiv resti- tuim banii integral, în cazul imposibi- lității de a călători. Pentru cazul în care un turist se îmbolnăvește, intră în sce- nă asigurarea, iar companiile de asigu- rare s-au adaptat, la rândul lor, restitu- ind banii turiștilor care se îmbolnăvesc. Ne bazăm, totodată, pe o bună relație cu partenerii externi, unde am întâlnit, de asemenea, flexibilitate”, a explicat Mădălina Balaiban.
Creșterea numărul de călători pe avioane și accesarea unor noi desti- nații fac parte din planurile de viitor ale companiei.
„Destinațiile exotice vor continua să se dezvolte, în condițiile în care acum avem zboruri directe către ele. Numărul turiștilor care migrează către avion este în creștere. Până acum patru ani, eram axați strict pe autoca- re, însă preferințele turiștilor ne-au determinat să abordăm și avionul. Sunt clienți care au mers cu noi cu autocarul, însă acum preferă avionul. De altfel, un motiv similar ne-a făcut să dezvoltăm și circuitele. Astfel, le oferim clienților noștri destinații noi, în fiecare an. Avem turiști care sunt lângă noi de la înființare și, an de an, ne so- licită noi destinații”, a declarat mana- gerul Hello Holidays.
Un aspect îmbucurător îl reprezin- tă și creșterea sezonului turistic. „Dacă ne referim la Turcia, anul acesta, primele grupuri au plecat la final de februarie și ultimele sunt programate la final de noiembrie. Discutăm de pa- chete care sunt, deja, parțial vândute”, a explicat Mădălina Balaiban.
Grecia și Turcia dețin, în continua- re, cea mai mare pondere pentru acti- vitatea Hello Holidays, însă un loc im- portant îl ocupă și circuitele către diferite destinații precum Spania, Portugalia sau țările nordice.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
 58 .................................................................................................................................................. martie 2021
PIAȚĂ ȘI COMPANII











































































   56   57   58   59   60