Page 62 - Revista ZIUA CARGO
P. 62

   Transformarea autonomă, mai rapidă pentru transportul public
„În doar doi ani, am vândut aproximativ 200 de autobuze Jest Electric și Atak Electric, pentru a fi operate în 30 de orașe europene diferite. Acum, este timpul pentru Atak Electric Autonomous. În calitate de companie care produce vehicule de transport public, există un motiv important pentru care ne îndreptăm pe calea vehiculelor autonome. Spre deosebire de autoturisme, vehiculele de transport public au anumite rute. Prin urmare, ne așteptăm ca «transformarea autonomă» să fie mult mai rapidă pentru transportul public, spre deosebire de autoturisme. Credem că transformarea autonomă va progresa cu 15-20 de ani, pentru vehiculele de transport public,” a afirmat Okan Baș, CEO Karsan.
KARSAN
S-a lansat autobuzul
Atak Electric
Autonomous
Constructorul Karsan a lansat un model de autobuz Atak, care este propulsat cu ajutorul unui motor electric și care se poate deplasa în regim autonom, fără șofer.
 Astfel, producătorul semnalea- ză faptul că este gata pentru a dezvălui lumii tehnologiile sale futuriste, acesta fiind, conform o- ficialilor turci, primul autobuz cu con- ducere autonomă din Europa și SUA.
Autonomie de nivel 4
Atak Electric Autonomous poate călători pe străzi fără un șofer (uman), fapt posibil grație echipării cu senzori LiDAR, în jurul său. Autobuzul vine cu tehnologii inovatoare, cum ar fi un radar de ultimă generație, în partea din față, procesare de imagine de înaltă rezoluție, cu camere RGB și siguranță suplimentară la conducere, datorită camerelor cu imagini termice. Oferind o experiență de conducere autonomă
de nivel 4, în combinație cu aceste tehnologii, Atak Electric Autonomous poate conduce singur, pe un traseu predefinit. Capabil să atingă o viteză de până la 50 km/h, indiferent de con- dițiile de drum, noaptea și ziua, în mo- dul de conducere autonomă, autobu-
zul poate îndeplini, în mod autonom, sarcini efectuate, anterior, de un șofer uman, cum ar fi oprirea în stațiile de autobuz de pe traseu, gestionarea pasagerilor pornire/oprire, navigare prin sensuri giratorii, căi de circulație sau semafoare etc.
 62 .................................................................................................................................................. martie 2021
AUTOBUZE ȘI SERVICII





















































































   60   61   62   63   64