Page 64 - Revista ZIUA CARGO
P. 64

 BARKAS
Doi timpi nemțești
Industria producătoare de mașini din Republica Democrată Germană are o istorie bogată, iar una dintre mărcile sale care a „avut ecou” și pe șoselele din România a fost Barkas.
  D eși, poate, este un brand ceva mai puțin cunoscut pentru pu- blicul larg, Barkas era un pro- dus al celor de la VEB Barkas-Werke, fabrică înființată la finalul anilor ’50, un producător de autoutilitare și microbu- ze de livrare mici, iar vehiculul produs purta numele de B1000. Pe lângă ca- mionete de livrare, Barkas a realizat și motoare ce au echipat mașinile Trabant ale celor de la VEB Sachsenring
Automobilwerke Zwickau.
Barkas B1000
Camioneta B1000 era un vehicul remarcabil, pentru acele vremuri, având o capacitate de încărcare ridi- cată, de 1.000 kg, motorul în doi timpi, tracțiunea față și suspensia indepen-
dentă, cu bare de torsiune. Toate acestea au contribuit la caracteristicile sale principale, durabilitatea și fiabili- tatea. Fabrica a oferit multe tipuri de caroserie; platformă, autoutilitară cu panou, transportor de persoane, au- toutilitară și ambulanță. Totodată, erau disponibile diferite carosări pentru ve- hicule specializate.
Tehnic
Standard, Barkas-ul are o masă proprie de 1.324 kg și un ampatament de 2.400 mm. Șasiul, însă, depinde de tipul de caroserie: camionetele și microbuzele cu panou au un corp semi-autoportant montat pe un cadru- cutie, în timp ce camionetele și vehi- culele speciale au un cadru în formă
de U. Suspensia independentă a lui Barkas este foarte neobișnuită; are suspensie diagonală, din spate și din față, cu bare de torsiune și amortizoa- re hidraulice. Toate roțile au tamburi de frână acționați hidraulic. Motorul este cu trei cilindri, o capacitate de 1litrușioputerede42sau45CP(în funcție de anul de fabricație), răcit cu lichid, carburație, în doi timpi, amplasat între scaunul șoferului și scaunul pa- sagerului (în spatele punții față), și este cuplat la o cutie de viteze sincronizată, cu patru trepte. În funcție de confi- gurația vehiculului, utilitara Barkas poate atinge o viteză maximă de 95 sau 100 km/h.
În 1961, a debutat producția autou- tilitarei cu 4 uși, în 1964 a microbuzului iar, din 1965, a camionetei. Până la
INEDIT
 64 .................................................................................................................................................. martie 2021





















































































   62   63   64   65   66