Page 47 - Revista ZIUA CARGO
P. 47

  respectiv. În multe cazuri, intrările și ieșirile se află pe aceeași parte a de- pozitului, iar operatorului îi va fi mult mai simplu să ia paletul din zona de intrare și să îl poziționeze pentru ieșire. Termină, astfel, mai repede activitatea și pleacă să îndeplinească o alta. Este mai productiv, în opinia sa. Numai că sistemul informatic nu va mai avea datele corecte, va genera comenzi greșite, iar clientul primește, în acest context, un lot pe care nu trebuia să îl primească. În final, marfa care ar fi trebuit livrată ar putea expira, în depozit.
Da! Acțiunea pickerului a fost, în acest caz, mai comodă, dar nu a făcut ce trebuie. „Viața angajatului trebuie făcută mai ușoară, punându-i la dispo- ziție instrumentele și echipamentele
potrivite. Dar trebuie să respecte întoc- mai regulile din sistem.”
Acest tip de atenție reprezintă motivul pentru care, în ultimul timp, sunt căutate femeile ca pickeri în de- pozit, pentru că vor lua în calcul data de expirare, așa cum o fac și în bucă- tărie. De asemenea, femeile sunt mai potrivite pentru zonele de online, unde coletele sunt relativ mici, cu mai multe articole. „O femeie va alege întotdea- una cutia cu dimensiunea corespunză- toare dintre cele disponibile, și va așe- za marfa corect în interiorul ei, pentru că, altfel, nu s-ar simți bine din punct de vedere psihic.”
Șefi dedicați... pentru micro-management
Disciplina trebuie să pornească de la cel mai înalt nivel. „Am mai auzind vorbindu-se, la nivel de management de top: eu nu fac micro-management. Este corect. Directorii nu au de ce să facă micro-management, dar trebuie să cunoască foarte bine modul în care merg lucrurile în companie, pentru a se putea asigura că omenii pe care îi pun în poziția de a face acest micro-mana- gement sunt perfect capabili să vadă acele elemente, care le pot îmbunătăți
modul de lucru. Și aici avem o discre- panță, pentru că nu întotdeauna sunt alese persoanele pregătite, în acest sens. De cele mai multe ori, companiile își doresc să crească oamenii, dar cei care se află în zona operațională nu sunt învățați, de cele mai multe ori, să fie manageri. În plus, dacă nu îi dai responsabilitatea și autoritatea aferente poziției de manager și nu îl înveți cum să abordeze lucrurile, se va afla într-un conflict permanent cu foștii colegi. Disciplina de aici pornește. În logistică, respecți funcția, ca în armată.”
Altfel spus, nu facem micro-mana- gement la nivel de top, avem șefi de- dicați care să o facă, dar nu îi putem alege oricum. Cel mai bun picker sau stivuitorist nu va fi, automat, și un șef potrivit de schimb. Iar comunicarea devine extrem de importantă, din acest punct de vedere. Angajații din zona operațională nu trebuie să își dorească să îl aibă șef pe cel mai pro- ductiv dintre ei, ci pe acela care se po- trivește cerințelor unei funcții de ma- nager.
„Să vrea să le fie șef... cel mai bun șef.”
Meda IORDAN
meda.iordan@ziuacargo.ro PUBLICITATE
  LOGISTICĂ























































































   45   46   47   48   49